اخبار داغ

قالیباف:

بقای جمهوری اسلامی به دلیل اتکا به سنت‌های الهی است

بقای جمهوری اسلامی به دلیل اتکا به سنت‌های الهی است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر بقای جمهوری اسلامی را شاهد هستیم به این دلیل است که در برهه‌های مختلف به خصوص دوران دفاع مقدس با اتکا به سنت‌های الهی حرکت کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمدباقر قالیباف ظهر امروز (سه شنبه ۳۰ شهریور ماه) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به تحولاتی که انقلاب اسلامی در ۴ دهه گذشته و نیز دوران مبارزات نهضت ۱۵ خرداد پشت سر گذاشته است، گفت: در دوران نهضت امام خمینی (ره) همه پارامترهای مادی نشان می‌داد که اساسا انقلاب نباید پیروز می‌شد و از همان روزهای نخست نهضت، از امام (ره) می‌پرسیدند که با کدام طرفدار و با کدام سرباز و با کدام امکانات می‌خواهید قیام کنید؟ درحالی که گفتار و رفتار امام حاکی از اعتماد و اعتقاد حقیقی ایشان به خدا و سنت‌های الهی بود و در حقیقت از همان نقطه، اتکا به فرهنک جهاد و شهادت جزئی جدایی ناپذیر از انقلاب اسلامی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به سختی‌های دوران مبارزات انقلاب اسلامی و نیز دوران دفاع مقدس به ذکر خاطراتی تکان دهنده از روزهای مختلف جنگ تحمیلی پرداخت و افزود: اتکا به سنت‌های الهی یعنی صبر و مجاهدت در راه خدا، هر چند سخت و غیرقابل تحمل باشد، تا آنجا که صف مجاهدین و منافقین از هم جدا شود، البته این مسئله به راحتی که امروز بیان می‌کنیم نبود و نیست بلکه فرایندی بسیار سخت است و به راحتی به دست نمی‌آید.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجاهدت در دوران دفاع مقدس در حالی بود که در برهه‌ای نه فقط سیم خاردار بلکه حتی گونی برای سنگرسازی نداشتیم و سختی جنگ و فشار دشمن و آتش بعثی‌ها تا جایی عرصه را سخت می‌کرد که گاهی حتی به حفظ همان سنگری که رزمندگان ما در آن حضور داشتند یا حفظ حتی یک خاکریز راضی بودیم.

,

قالیباف با اشاره به روزهای آغاز جنگ تحمیلی و ایستادگی رزمندگان و مردم مقابل دشمن بعثی در مناطق مختلف خوزستان، اظهار داشت: در آن روزها، نه تنها کلاشنیکف نداشتیم، بلکه حتی اسلحه «ژ-۳» نیز بسیار کم بود و مدافعان این کشور فقط با اسلحه «ام. یک» و یا «برنو» مقابل لشکریان صدام ایستادند.

,

وی بیان کرد: در چنان شرایطی بود که رزمندگان و مجاهدان از مسیر خدا و دفاع در برابر دشمن پا پس نکشیدند و خدا به سبب این مجاهدت‌ها و صبر در آن سختی ها، به ملت ایران پیروزی در جنگ و منزلت و عزت عطا کرد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتفاقات جنگ‌های احد، حنین، خندق و… را در آیات و روایات خوانده‌ایم و دوران دفاع مقدس را نیز با گوشت و پوست و استخوان درک کرده ایم. بر این اساس است که می‌گوییم که اگر بر سنت‌های الهی پابرجا باشیم، وعده الهی برای پیروزی، وعده‌ای صادق است.

,

قالیباف اضافه کرد: امروز اگر بقای جمهوری اسلامی را شاهد هستیم به این دلیل است که در برهه‌های مختلف به خصوص دوران دفاع مقدس با اتکا به سنت‌های الهی حرکت کرده ایم.

,

وی با بیان اینکه سنت‌های الهی طبق آیه قرآن نه تبدیل می‌شود و نه تحویل، تصریح کرد: همان سنت‌ها و قوانین الهی امروز در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم جاری است و در این عرصه‌ها باید به همان سنت‌ها اتکا کرد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از سویی شاهد بی‌عرضگی در اداره کشور و از سویی شاهد ناراحتی مردم بودیم، به این دلیل است که به سنت‌های الهی پشت کردیم و در اقتصاد، سیاست، روابط برادرانه و روابط اداری و… می‌خواهیم زمینی عمل کنیم.

,

قالیباف با تاکید بر اینکه اگر در اقتصاد هم به سنت‌های الهی و همان اعتقاد رزمندگان دوران دفاع مقدس عمل کنیم، در همین اقتصاد هم فراوانی‌های زیادی وجود دارد، گفت: اما بدانیم که اگر در محیطی دروغ، ریا و ربا باشد، خدا با هیچ کس عقد اخوت نبسته و در چنین شرایطی خدا به هیچ کس وعده پیروزی نداده است.

,

وی تاکید کرد: همه باید به این سوال فکر کنیم که آیا در هر بخش و قسمتی که حضور داریم و مسئولیت داریم، رفتارها و باورهایمان شبیه رزمندگان شلمچه آسمانی است یا نه و اگر چنان نیست، چه توقعی داریم که مشکلات را حل کنیم.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس، برنامه ریزی دقیق و عقلانیت داشتن البته با تکیه و اعتقاد به سنت‌های الهی جزو اصول ما بود، افزود: امروز در اداره جامعه هم باید با همان روش و اصول برنامه ریزی و مدیریت کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

,

قالیباف بیان کرد: آن‌هایی که اندیشه غربی و وادادگی در مقابل غرب را در ذهن خود دارند، بدانند که عزت دنیوی و اخروی و حل مشکلات در سایه اعتقاد به سنت‌های الهی، اعتماد به مردم و تمسک به فرهنگ جهاد و شهادت و کار و تلاش به دست می‌آید و جز با اتکا به این اصول مشکلات حل نمی‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه