اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تأمین مالی بازار سرمایه از ریزش آنی آن ممانعت می‌کند

تأمین مالی بازار سرمایه از ریزش آنی آن ممانعت می‌کند
انور حبیب‌زاده بوکانی عدم قیمت گذاری دستوری، تشویق‌های دولت و نیز تأمین مالی را از راهکارهای اصلی کنترل بازار سرمایه دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انور حبیب‌زاده بوکانی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به ریزش‌های اخیر بازار بورس کشور اظهار داشت: نظام مالی کشور معمولا بر یکی از دو محور بازار پول و سرمایه برنامه ریزی می‌کند و در کشورهای توسعه یافته بازار سرمایه در کانون ساختار مالی قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با بیان اینکه نظام مالی مبتنی بر اوراق بهادار در کشور ما غالب است، افزود: این در حالی است که در کشورهای دنیا بازار پول محور تأمین مالی در آن کشورهاست و اینگونه ساختار مالی انها با شکور ما متمایز است.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته توسط کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهای کنترل بازارهای سرمایه‌ای، عنوان کرد: شرایطی که در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ و نیز در سال ۱۴۰۰ به وجود آمد این نگرانی را در همین زمینه تشدید کرد و پیش بینی استمرار این شرایط در بازار سرمایه برای سال ۱۴۰۰ نیز وجود داشت.

,

وی با اشاره به اقدامات کمیسیون اقتصادی در این راستا بیان کرد: به این منظور مجلس اقدامات خوبی را انجام داده و یکی از پیشنهادات و رفتارها اصلاح زیرساخت‌های بازار سرمایه در نظر گرفته است که در صورت تحقق آن بازار سرمایه و به خصوص بورس با تکانه‌های اقتصادی دچار فراز و فرودهای شدید نمی‌شود.

,

حبیب‌زاده بوکانی دیگر راهکارهای مهمی که باید برای کنترل بازار سرمایه در نظر گرفته شود را این چنین تشریح کرد: عدم قیمت گذاری دستوری که از طریق دستورات دولتی و نیز تشویق‌های دولت انجام می‌شود و نیز در رابطه با تقویت نقش بازار سرمایه و تأمین مالی یکی از راهکارهای اصلی برای این موضوع است. از سویی تشویق سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس و توسعه ابزرهای مالی برای این موضوع اهمیت بسیاری دارد.

,

به گفته وی ثبات مقررات و حذف مقررات زائد در این بخش می‌تواند به ثبات بازار سرمایه و رشد سرمایه گذاری و اقبال عمومی به آن بسیار تاثیر گذار باشد و نباید از این موضوع مهم به عنوان یکی از راهکارهای کنترلی در کنار ایجاد رشد و موازنه، غافل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه