اخبار داغ

وقتی هیچ نهادی پای کار نیست؛

سردرگمی دانش آموزان نهبندان برای سرویس مدارس بین نهادهای متولی

سردرگمی دانش آموزان نهبندان برای سرویس مدارس بین نهادهای متولی
در حالی که اولیای دانش آموزان نهبندان از عدم همکاری شهرداری نهبندان نسبت به تردد بین شهری دانش آموزان با سرویس مدارس گلایه دارند مسئولان شهرستان قول حل مشکلات سرویس مدارس را می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،اولیای دانش آموزان نهبندان از عدم همکاری شهرداری نهبندان نسبت به تردد بین شهری دانش آموزان با سرویس مدارس گلایه دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

یکی از اولیای دانش آموزان نهبندان در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: شهرداری نهبندان چند دستگاه خودوری وَن دارد که میتواند اینها را به عنوان سرویس مدارس در نظر بگیرد اما همکاری نمیکند.

,

وی افزود: در حال حاضر که کم و بیش مدارس باز است و برخی از دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر میشوند اولیا برای تردد دانش آموزان نیازمند سرویس هستند.

,

این شهروند بیان کرد: به دلیل نبود سرویس مدارس که مورد تایید باشد اغلب خانواده ها با خودروی شخصی یا تاکسی تلفنی اقدام به جابجایی دانش آموزان خود میکنند.

,

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها نیز خودروی شخصی نداشته و هزینه تاکسی تلفنی نیز به صرفه نیست، اظهار کرد: اگر شهرداری از خوردوهای ون به عنوان سرویس مدارس استفاده کند بسیار خوب است.

,

سرابندی رئیس شورای اسلامی شهر نهبندان در این خصوص در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: برای سرویس دهی دانش آموزان شهر نهبندان درخواست دو دستگاه اتوبوس یا مینوبوس داریم.

,

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری نهبندان این ظرفیت را ندارد طی سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به استان این درخواست را مطرح کرده و منتظر نتیجه هستیم.

,

تفاهمی بین شرکت حمل و نقل دورن شهری با شهرداری نهبندان به نتیجه نرسیده است

, تفاهمی بین شرکت حمل و نقل دورن شهری با شهرداری نهبندان به نتیجه نرسیده است,

رئیس شورای اسلامی شهر نهبندان بیان کرد: در بحث ساماندهی سرویس مدارس نهبندان تفاهمی بین شرکت حمل و نقل دورن شهری آریا با شهرداری نهبندان انجام شده اما به نتیجه نرسیده است.

,

محمدی مدیر شرکت حمل و نقل آریای نهبندان در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: من در نهبندان یک شرکت حمل و نقل درون شهری دارم.

,

وی افزود: دولت حدود سه سال قبل گفت باید سرویس حمل و نقل مدارس تحت نظر یک شرکت حمل و نقل واقع شوند.

,

مدیر شرکت حمل و نقل آریای نهبندان بیان کرد: به من گفته شد که طبق بررسی های انجام شده شرکت من تنها شرکت درون شهری در نهبندان است.

,

محمدی عنوان کرد: من از شهرداری مجوز فعالیت برای سرویس مدارس گرفتم اما متاسفانه شهرداری نهبندان مسئولی بابت مدیریت تاکسیرانی در این شهر ندارد و همکاری لازم با من به عنوان مسئول شرکت انجام نشد و به همین دلیل من هم عنوان کردم که فعالیتی ندارم.

,

وی اظهار کرد: در حال حاضر باید مسئولی برای مدیریت تاکسیرانی در نهبندان وجود داشته باشد که شرکت حمل و نقل درون شهری به عنوان سرویس مدارس فعالیت کند.

,

مدیر شرکت حمل و نقل آریای نهبندان گفت: حدود سه سال قبل من دو میلیون تومان در بخش های مختلف هزینه کردم تا توانستم با سامانه سپند دانش آموزی لینک شوم اما هیچ کدام از ادارات متولی از جمله شهرداری، پلیس راهور، آموزش و پرورش و شورای شهر پای کار نیامد‌.

,

محمدی با بیان اینکه تمام این مراکز باید به صورت زنجیره وار با هم کمک کنند، بیان کرد: من به عنوان مسئول شرکت حمل و نقل درون شهری سامانه سپند را راه اندازی کردم و راننده ها را برای دریافت پروانه به شهرداری معرفی کردم. شهرادی نیز بابت تردد برای راننده ها پروانه فعالیت صادر کرد اما پس از آن هیچ نظارت و پیگیری وجود نداشت.

,

عدم همکاری شهرداری با رانندگان 

, عدم همکاری شهرداری با رانندگان ,

وی خاطرنشان کرد: شهرداری با هدف دریافت پول از راننده ها اقدام به صدور پروانه تردد کرد اما پس از آنها نه تنها سوخت مورد نیاز برای سرویس ها تامین نشد بلکه شهرداری این موضوع را بر عهده سامانه گذاشت.

,

مدیر شرکت حمل و نقل آریای نهبندان گفت: سامانه مربوط به تهران است و باید حداقل یک متصدی داخل شهرداری نهبندان باشد که با تهران یا ناوگان همگانی حمل و نقل درون شهری در مرکز استان در ارتباط باشد و حداقل نامه ای که ارسال میشود به شهرداری نهبندان نیز منتقل شود.

,

محمدی افزود: من برای پیگیری کار به مرکز استان جای آقای غلام پور مسئول سازمان مدیدیرت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند رفتم و وی گفت باید معاون شهرداری نهبندان که دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته عمران است این مسئولیت را بر عهده بگیرد. این مورد را به شهرداری نهبندان منعکس کردم اما به نتیجه ای نرسیدیم.

,

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس کار پیگیری نشد و از طرفی آموزش و پرورش، پلیس راهور و شهرداری نیز همراهی نداشتند.

,

مدیر شرکت حمل و نقل آریای نهبندان گفت: نظارت لازم نسبت به درج برچسب های تهیه شده از شهرداری روی سرویس مدارس انجام نمیشد. آژانس های مسافرتی کار سرویس های دانش آموزی را انجام داده و هیچ نظارتی وجود نداشت.

,

محمدی بیان کرد: در نهبندان برای ساماندهی سرویس مدارس همکاری لازم انجام نمیشود و فقط جلسه گرفته و مصوبات امضا میشود اما در عمل اقدامی انجام نمیشود.

,

وی افزود: شهرداری دو سال قبل فقط پروانه تردد صادر کرده اما هیچ گونه ضوابط، شرایط و دستورالعملی به راننده ها اعلام نشده است.

,

مدیر شرکت حمل و نقل آریای نهبندان گفت: اولیای دانش آموزان باید در سامانه درخواست سرویس بدهند و شهرداری نیز تعداد سرویس مورد نیاز دارای پروانه و برچسب را معرفی کند اما نه تنها این اقدام انجام نشده بلکه آژانس ها به جای سرویس مدارس اقدام به جابجایی دانش آموزان کرده و هیچ نظارتی از طرف پلیس راهور نیست.

,

در حال حاضر دستورالعملی در خصوص سرویس مدارس به شهرداری ابلاغ نشده است.

, در حال حاضر دستورالعملی در خصوص سرویس مدارس به شهرداری ابلاغ نشده است.,

محمدحسین عباسی سرپرست شهرداری نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: شهرداری نهبندان دو سال قبل سامانه ای در مورد سرویس مدارس طراحی کرده و حدود ۴۰ پروانه به حساب سرویس مدارس صادر شده است‌.

,

وی با بیان اینکه پروانه های صادر شده یکساله بود، افزود: از آن زمان به بعد علی رغم اینکه چندین بار تماس هایی انجام شد اما در سامانه کسی پاسخگو نبود و راننده ها عنوان کردند برای ما دستورالعملی صادر نشده است.

,

سرپرست شهرداری نهبندان بیان کرد: امسال بنابر دستورالعمل ابلاغی برای سرویس مدارس اقدام خواهد شد ضمن اینکه تاکنون دستورالعملی در این خصوص برای ما نیامده است.

,

عباسی عنوان کرد: در مورد سوخت سرویس مدارس نیز بر اساس ثبتنام هایی که در سامانه انجام شده از کشور یارانه ای برای این خودروها در نظر گرفته می‌شود.

,

وی اظهار کرد: شهرداری نمیتواند جلوی آژانس های را گرفته و مانع فعالیت آنها در خصوص جابجایی دانش آموزان باشد. در حال حاضر نیز خانواده ها با خودروی شخصی یا آژانس اقدام به بردن دانش آموزان به مدارس میکنند.

,

سرپرست شهرداری نهبندان بیان کرد: راننده های سرویس مدارس نسبت به این مسئولیت تعهد دارند در صورتی که راننده آژانس این تعهد را ندارد. در سال گذشته برخی از راننده هایی که مجوز تردد گرفتند چون باید مبلغی به شرکت حمل و نقل و مبلغی به شهرداری پرداخت میکردند از فرصت سرویس مدارس استفاده نکردند.

,

عباسی خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرداری طی مصوبه ای که از شورای شهر نهبندان گرفت آمادگی واگذاری یک دستگاه مینوبوس از شهرداری به صورت رایگان جهت سرویس مدارس برای دانش آموزان را داشت اما کسی از این موضوع استقبال نکرد و راننده ای این موضوع را نپذیرفت. امسال که در حال حاضر دستورالعملی در خصوص سرویس مدارس به شهرداری ابلاغ نشده است.

,

برای حل مشکلات سرویس مدارس در حال پیگیری هستیم

, برای حل مشکلات سرویس مدارس در حال پیگیری هستیم,

علیرضا صادقی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: سرویس مدارس در شهر نهبندان طی سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و غیر حضوری بودن مدارس عملا غیر فعال بوده است.

,

وی با بیان اینکه امسال نیز هنوز مدارس به آن صورت فعال نیست، افزود: در آخرین جلسه شورای ترافیک شهر نهبندان که ابتدای مهرماه برگزار شد مقرر شد مجدد طی مدت زمان یک هفته شهرداری نسبت به اطلاع رسانی برای سرویس مدارس در سامانه اقدامات لازم را انجام دهد.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نهبندان بیان کرد: سرویس های مدارس باید سازماندهی شود و آموزش و پرورش شهرستان نهبندان نیز در این جلسه موظف شد برای مدارس بخش نامه کند که مدیران مدارس برای استفاده از سرویس های مدارس، خودروهایی که دارای مجوز است و راهنمایی و رانندگی تایید کند را در نظر بگیرند.

,

صادقی عنوان کرد: بیشترین مسئله ای که همشهریان خواستار بوده و گلایه داشتند این بود که اتوبوس یا مینوبوسی در سطح شهر به عنوان سرویس مدارس در نظر گرفته شود.

,

وی اظهار کرد: قاعدتا شهرداری نهبندان درآمد آنچنانی ندارد که بخواهد سرویس مدارس تامین کند از طرفی شهر نهبندان کوچک است و دو دستگاه مینوبوس پاسخگوی نیاز است.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نهبندان گفت: طبق پیگیری هایی که ما کردیم شهرداری نهبندان پیگیر در نظر گرفتن تسهیلات برای نوسازی ناوگان و حمل و نقل دورن شهری است و شورای جدید شهر نهبندان نیز به طور جدی پیگیر موضوع برای انجام است.

,

صادقی بیان کرد: سال گذشته در بحث سرویس مدارس سخت گیری هایی انجام شد و تا حدودی مسئله رو به راه شد اما با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و غیر فعال شدن سرویس ها برنامه ادامه نداشت و گرنه طی همان مدت پلیس راهور نظارت جدی نسبت به تردد سرویس های دارای پروانه و برچسب داشته و از فعالیت آژانس ها جلوگیری شد. اما در مجموع در حال حاضر که مدارس کم و بیش فعال است اغلب خانواده ها اقدام به جابجایی دانش آموز میکنند و برخورد و مانع این موضوع شدن تا حدودی سخت است.

,

وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۸ و ۱۹ بحث ساماندهی سرویس مدارس اقداماتی انجام شده است. شهرداری نیز برچسب های لازم را تهیه و در جلسه آخر شورای ترافیک مقرر شده است که شهرداری مجدد با توجه به اینکه اگر قرار باشد مدارس حضوری شود فراخوان انجام و سرویس ها فراخوانده شده برچسب ها تحویل و راننده ها به شرکت حمل و نقل درون شهری نهبندان مراجعه کنند.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نهبندان بیان کرد: راهنمایی و رانندگی را نیز موظف کردیم که بعد از ساماندهی سرویس ها دارای پروانه تردد، با سرویس هایی که خارج از این مقوله هستند اما در بحث جابجایی دانش آموزان فعالیت دارند به ویژه تاکسی تلفنی ها برخورد کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه