اخبار داغ

میزگرد بررسی و تحلیل واقعه تاریخی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا؛

نظر واقعی امام خمینی درمورد تسخیر لانه جاسوسی/ استارت تسخیر لانه جاسوسی از اصفهان خورد

نظر واقعی امام خمینی درمورد تسخیر لانه جاسوسی/ استارت تسخیر لانه جاسوسی از اصفهان خورد
همزمان با 13 آبان ماه میزگردی با موضوع بررسی و تحلیل واقعه تاریخی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان با حضور برخط حجت الاسلام احمد سالک،عضو سابق حزب جمهوری و نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، پیام مرادی فعال دانشجویی و دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور و پروفسور ابراهیم اسفندیاری، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار کردیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سیزدهم آبان به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»، یادآور سه واقعه مهم تاریخی یعنی «تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه»، «شهادت شماری از دانش‌آموزان معترض به رژیم پهلوی» و «تسخیر لانه جاسوسی آمریکا» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امسال، اما همزمان با روز مبارزه با استکبار جهانی خبری مخابره شد که لذت این روز را برای مردم ایران دو چندان کرد. دزدی دریایی آمریکایی‌ها با پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریای عمان رو به رو شد.

,

به مناسبت همین مناسبت صاحب نیوز میزگردی با موضوع بررسی و تحلیل واقعه تاریخی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان با حضور برخط حجت الاسلام احمد سالک،عضو سابق حزب جمهوری و نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی،پیام مرادی فعال دانشجویی و دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور و پروفسور ابراهیم اسفندیاری، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار کرد، مشروح این میزگرد را در ادامه می‌خوانید.

,

, ,

*صاحب نیوز:چه اتفاقات و اقداماتی سبب شد تا دانشجویان به سمت لانه جاسوسی حرکت کنند؟

, *صاحب نیوز:چه اتفاقات و اقداماتی سبب شد تا دانشجویان به سمت لانه جاسوسی حرکت کنند؟, *صاحب نیوز:چه اتفاقات و اقداماتی سبب شد تا دانشجویان به سمت لانه جاسوسی حرکت کنند؟,

سالک: ترسیم استراتژی و دکترین نهضتی امام خمینی بر ۱۰ اصل مهم بود و این اصول قابل توجه است که باید به ان دقت کافی کرد و من خدمت شما نکات آن را عرض می‌کنم تا انگیزه اصلی این حرکت بزرگ را برای شما و خوانندگان عزیز روشن بشود. نکته اول از اصولی که حضرت امام مطرح کردند و قابل توجه است بر مبنای اهداف نهضت بود. اهداف نهضت امام خمینی در استمرار نهضت انبیا و عاشورای حضرت امام حسین بود و راهبردهای عملی این حرکت بزرگ برای نجات مظلومین عالم و مستضعفین عالم از زیر سلطه طاغوت‌ها هدف مهمی بود. بعد از آن اندیشه تبیین رسالت جهانی انقلاب اسلامی برای برپایی یک حکومت عدل جهانی به سرپرستی حضرت مهدی(عج) مطرح است. یعنی سه هدف مهم در این جا مورد توجه است که این اصول که بخواهم فقط برای شما اشاره‌ای بکنم وگرنه بحث مفصلی خواهد داشت تا این انگیزه‌ها برای دوستان ما و مردم مشخص باشد. اولین اصل آن که مورد توجه بود عبارتست از اصل توحید به خوتی متعال که خالق همه جهان است. اصل دوم عبارتست از اینکه خداوند به همه حقایق آگاه است و ما باید به این اصل توجه داشته باشیم. این یکی از اصول مهمی است که در برابر حکومت استکباری قد علم کرده و این مطلب تحولی بزرگ را در جامعه ایجاد کرده است. اصل بعدی اصل تفکیک ناپذیری دین از سیاست است. بالاخره دو الی سه قرن در مغز مسلمین جهان استکبار جهانی خوانده بود که دین از سیاست جداست که سیاسیون یک گروه هستند و آدم‌های متدین نیز گروه دیگری هستند و این‌ها هیچ گونه ارتباطی با هم ندارند. امام این اندیشه غلط استعماری را در هم کوبید و فرمود که اصل دین عین سیاست است و سیاست نیز عین دیانت است که این مطلب مهمی است. اصل بعدی اصل تحول و دگرگونی در جامعه است که حال هر کدام از این‌ها را بخواهیم بحث کنیم طولانی خواهد شد. اصل بعدی ظلم ستیزی است که حضرت امام ملت اسلامی را که پیرو مکتب اسلام ناب بودند را پیرو مکتب ظلم ستیزی مطرح کردند که این موارد مبانی قرآنی دارد، لاتَظلمون و لاتُظلمون که ظلم نکنید و زیر بار ظلم نباید رفت که سازش با ظالم نیز مطرح است. این انگیزه‌های الهی که در جامعه نشل جوان بوجود آمد دانشجویان پیرو خط ولایت و امامت حرکت بزرگی را با حمایت بزرگان انجام دادند و لانه جاسوسی را کشف کردند و در حقیقت مرکز فساد جهانی که در لانه جاسوسی توسط آمریکا هدایت می‌شد این لانه را کشف کردند و مدارک زیادی را بدست آوردند، شبکه‌هایی که به آمریکا کار می‌کردند را پیدا کردند و عناصر را شناسایی کردند که به تعبیر امام انقلاب دوم در سال ۵۸ شد.

, سالک:,

 

,

, ,

مرادی:برای ارزیابی دقیق زمینه های شکل گیری حادثه سیزدهم آبان ماه و حرکت دانشجویان به سمت سفارت آمریکا، باید از سلسله حوادث پیش از انقلاب آغاز کنیم.

, مرادی:,

در سال های اخیر در مورد حادثه تسخیر سفارت امریکا توسط دانشجویان خط امام تولید محتوای جدیدی از سوی رسانه‌های آمریکایی و دنباله‌های سیاسی و رسانه‌ای آنان در داخل کشور صورت پذیرفته است که عموماً متمرکز بر این بوده است که این اقدام را در تعارض با اخلاق و قوانین بین‌المللی و منافع ملی کشور جلوه بدهند درحالیکه به نظر بنده اگر این اقدام انقلابی در ظرف زمانی خود تحلیل و بررسی شود مجموعاً در راستای منافع ملی کشور بوده است.

,

برای شناخت بهتر این حادثه و تحلیل دقیق آن بیان چند نکته راه‌گشاست؛ نخست اینکه دولت امریکا در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی در سطح افکار عمومی همواره به عنوان اصلی‌ترین حامی دولت پهلوی شناخته می شد. خصوصاً در حوادث منتهی به سرنگونی مصدق و کودتا ای که به بازگشت شاه و شکست خوردن نهضت ملی شدن صنعت نفت شد، در افکار عمومی دولت امریکا  اصلی ترین حامی دیکتاتوری شاه بود.
از واقعیت‌های تلخ دنیای امروز عمل‌گرایی شگفت آور دولت‌ آمریکا در کنشگری سیاسی است. امریکا خود را پرچمدار دیپلماسی و دموکراسی می داند. اما در طول دو دهه اخیر شریک انکار ناپذیر بزرگ ترین دیکتاتورهای جهان بوده است و این مختص دیروز نیست. امروز هم آمریکا متحد اصلی کشورهایی چون عربستان سعودی است.

,
,

دولت امریکا حامی بزرگ کودتا در بسیاری از کشورهای جهان

, دولت امریکا حامی بزرگ کودتا در بسیاری از کشورهای جهان, دولت امریکا حامی بزرگ کودتا در بسیاری از کشورهای جهان,

همچنین دولت امریکا به عنوان بزرگ‌ترین مدعی رعایت قوانین بین المللی حامی بزرگ کودتا در بسیاری از کشورهای جهان بوده است. دولت امریکا در ده‌ها کشور جهان دخالت نظامی کرده و در مناسبات سیاسی بسیاری از کشورها نقش‌آفرینی مستقیم می‌کند که در تعارض با قوانین و اخلاق سیاسی است.

,

باتوجه به این واقعیت ها که از چشم نخبگان هرگز دور نمی ماند، طبیعی است که در کشور ما خصوصاً در سال‌های ابتدایی انقلاب ارزیابی عمومی از دولت امریکا و سابقه عملکرد آن مثبت نباشد و کارنامه‌ای سیاه و پر از تناقض داشته باشد.

,

با شکل گیری انقلاب اسلامی دولت امریکا میزبان شاه و اطرافیانش بود. این اقدام تحریک آمیز یاد و خاطره حمایت امریکا از کودتای مرداد سال ۳۲ را زنده کرد. در آن سالها به گواهی اسنادی که امروزه بسیاری از آنها به تایید خود امریکا رسیده است دولت امریکا حامی اصلی کودتا علیه مصدق بود و از طریق سفارتخانه و سایر عناصر خود در ایران و با همراهی برخی مهره های خودفروخته نهضت ملی شدن صنعت نفت را به شکست کشاند.

,

از اینرو حمایت بی دلیل و غیرقانونی و غیرمنطقی آمریکا از شاه آن هم پس از یک انقلاب مردمی و کم‌سابقه شائبه جاسوسی تحت لوای سفارت خانه و احتمال طراحی کودتا علیه انقلاب را تقویت می‌کند. موضوعی که بعدها در اسناد لانه اثبات شد.

,

باید توجه داشت که پیش از حادثه سیزدهم آبان ماه و تسخیر سفارت امریکا بارها از سوی مقامات رسمی جمهوری اسلامی در خصوص بازگرداندن شاه و محاکمه او در دادگاه ها درخواست های مطرح شده بود که هیچ یک مورد موافقت آمریکایی‌ها قرار نگرفت. آیا پناه دادن به یک مجرم سیاسی که دستش به خون هزاران شهید انقلاب آلوده است نقض حقوق ملت ایران نیست؟ آیا نقض آشکار قوانین سیاسی و دخالت در امور داخلی ایران نبود؟
از سوی دیگر اینکه آمریکا در همان ماه‌های نخست پس از انقلاب نسبت به مصادره و بلوکه کردن بسیاری از دارایی‌ها و ممانعت از دسترسی به تجهیزات از پیش خریداری شده توسط ایران نمود برخلاف اخلاق و قوانین بین‌المللی نبود؟

,
,

, ,

 

,

امام خمینی(ره) حرکت دانشجویان را تایید کردند

, امام خمینی(ره) حرکت دانشجویان را تایید کردند, امام خمینی(ره) حرکت دانشجویان را تایید کردند,

اسفندیاری: تازه انقلاب پیروز شده بود و کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب می‌گذشت که از همان صبح پیروزی انقلاب مشکلاتی به اصطلاح در نقاط مرزی کشور و عمدتا در غرب و جنوب شکل گرفت که گروه‌هایی شروع به مبارزه با جمهوری اسلامی نوپا کردند و ادعاهایی که ظاهرا از خلق عرب و کردها از طرف دیگر که مرتب شروع به ایجاد مشکلات فراوان کردند که مرحوم شهید چمران علاوه بر نیروهای ارتش که از هم گسسته بودند و سپاه پاسداران نیز هنوز تشکیل نشده بود اما نیروهای مردمی رفتند و در اطراف شهید چمران بودند که هر آتشی را که خاموش می‌کردند در جایی دیگر آتشی دیگر روشن می‌شد بطوریکه به یک باره خود امام زمانی که قائله کردستان اوج گرفت فرمودند که من به عنوان فرمانده کل قوا دستور می‌دهم که همین الان ارتش حرکت به سمت کردستان بکند و دکتر چمران در آنجا محاصره شده بود و نزدیک بود که یکی دو شهر تصرف بشود اما این دستور امام باز آتش را خاموش کرد. اما این مسائل ادامه داشت تا جایی که مشخص شد که همه این آتش‌ها از جاسوس‌خانه آمریکا هدایت می‌شود لذا دانش‌آموزان و دانشجویان در روز ۱۳ آبان که البته رژیم شاه در سال قبل آن یعنی در ۱۳ آبان ۵۷ یک کشتاری از تظاهرات دانشجویان کرده بود که در روز بزرگداشت این کشتار دانشجویان حمله به سفارت کرده و آنجا را اشغال کردند. البته روز ۱۳ ابان سابقه بیشتری دارد. در سال‌های حدود ۴۲ امام را تبعید کردند که بخاطر این بود که امام در یک سخنرانی طوفانی و کوبنده علیه رژیم شاه اعتراضشان را به قانون کاپیتولاسیون کردند و لذا امام را در این روز دستگیر کرده و به ترکیه تبعید کردند. به هر جهت ۱۳ آبان این چندین اتفاق را در خود به همراه داشت که این سومین اتفاق بود که دانشجویان حمله کرده و جاسوس‌خانه را اشغال کردند. زمانیکه خبر به امام رسید، امام این حرکت را تایید کرده بودند و فرمودند که این انقلاب دوم است. هیبت آمریکا برای اولین با اشغال لانه جاسوسی فرو ریخت و تحقیر شد. پس از این اشغال آمریکا فرستاده‌هایی را برای مذاکره با دولت فرستاد که امام هواپیمای این افراد که از ترکیه در حال پرواز بود را امام بیانیه صادر فرمودند که هیچ کس از اعضای دولت ایران حق ندارد با فرستاده‌ی کارتر ملاقات کند و امام در آسمان هواپیمای فرستاده آمریکا را برگرداند که این هم تحقیر جدیدی بود که امام انجام دادند و بعدا نیز به اوایل اردی‌بهشت سال بعد رسیدیم که آمریکا حمله طبس را انجام داد تا بیاید و جاسوس‌ها را آزاد بکند که با معجزه الهی در صحرای طبس این هواپیماها به هم خورده و ساقط شدند و باز هم آمریکا تحقیر بزرگتری را تحمل کرد و نتوانست کاری را بکند. دانشجویان چون این تهدید شد که آمریکا ممکن است باز هم این کار را بکند جاسوس‌هارا به شهرهای مختلف تقسیم کردند و حتی یک عده را اصفهان نیز آوردند و عملا امکان اینکه بخواهند حمله بکنند و این جاسوس‌ها را بربایند نبود.بعد از این دیگر جنگ دفاع مقدس آغاز شد و توسط صدام به ایران هجوم آوردند.شاید امروز هم آمریکا می‌خواست جواب شکست‌های متوالی را بدهد که باز هم خدا با ما بود و نیروی دریایی نیز کشتی دزدیده شده را پس گرفتند و آمریکا را در این دزدی دریای شکست سختی دادند و خدا را شاکر هستیم که پس از ۴۱ سال که از انقلاب گذشته است و پس از ۴۰ سال از اشغال لانه جاسوسی ، آمریکا باز هم شکست سختی را از انقلاب اسلامی خورد.

, اسفندیاری:,

*صاحب نیوز:تصمیم تسخیر لانه جاسوسی را چه کسانی اتخاذ کردند؟

, *صاحب نیوز:تصمیم تسخیر لانه جاسوسی را چه کسانی اتخاذ کردند؟, *صاحب نیوز:تصمیم تسخیر لانه جاسوسی را چه کسانی اتخاذ کردند؟,

سالک: هر انقلابی که بوجود می‌آید بی تردید جریانی را که برای براندازی تلاش می‌کرد را باید آن‌نقطه را به اتمام برساند. حضرت امام حرکتشان بر مبنای این بود که حکومت طاغوتی باید از بین برود و حکومت اسلام ناب سر کار بیاید که این یعنی مبارزه با علت است و نه معلول آن. زیرا بعضی از جریانات مانند نهضت ازادی می‌گفتند که شاه باشد و ما با تغییر قانون اساسی او را اداره می‌کنیم. امام فرمود شاه باید برود و این بدان معنی است که مبارزه با علت برای ما مهم است و این اندیشه وقتی توسعه پیدا بکند و در بین جوانان جامعه رشد‌ می‌یابد،کافی است تا بتواند حرکت بزرگی را بوجود بیاورد. وقتی قرار باشد شاه برود و حکومت اسلامی جای آن بیاید، معنای آن این است که طرفداران این شاه و اربابان این شاه نیز باید بروند لذا این حرکت یک نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی بود که جوانانی دور هم جمع شدند و حرکتی را انجام دادند که البته شهید مظلوم دکتر آیت‌الله بهشتی و دیگران نیز در معنا نقش مهمی داشتند.

, سالک:,

*صاحب نیوز: نظر امام خمینی درباره این اقدام دانشجویان چه بود؟برخی مدعی هستند که امام در عمل انجام انجام شده قرار گرفته،نظر شما در این باره چیست؟

, *صاحب نیوز: نظر امام خمینی درباره این اقدام دانشجویان چه بود؟برخی مدعی هستند که امام در عمل انجام انجام شده قرار گرفته،نظر شما در این باره چیست؟, *صاحب نیوز: نظر امام خمینی درباره این اقدام دانشجویان چه بود؟برخی مدعی هستند که امام در عمل انجام انجام شده قرار گرفته،نظر شما در این باره چیست؟,

سالک: جواب همه این حرکت‌ها همین است که امام فرمودند انقلاب دوم بود و این تمام کار است. دانشجویانی که این‌گونه حرکت کردند مشخص است که از همان ابتدا اعتقادی به اصل نظام و ولایت نداشتند. اگر این اعتقاد راسخ بود نباید پس از گذشت سالیان درازی بیایند و این شبهه‌ها را مطرح کنند چرا که امام فرمود انقلاب دوم است و این نکته بسیار مهمی است.
این یعنی حرکت، حرکت درستی است و باید پیش می‌رفت.

, سالک:,
,

استارت تسخیر لانه جاسوسی از اصفهان

, استارت تسخیر لانه جاسوسی از اصفهان, استارت تسخیر لانه جاسوسی از اصفهان,

بنده اینجا تاریخچه‌ای را بگویم که اولین کسی که در کشور لانه جاسوسی را کشف کرد بنده به عنوان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان در اصفهان بودم. ما سفیر آمریکا را که در اصفهان در مرکز بن هلیکوپتر شاهین‌شهر بود که این‌ها برنامه‌ای داشتند و این‌ها را ما دستگیر کردیم و تمام کسانیکه بعدا در لانه جاسوسی دستگیر شدند ما دستگیر کردیم و مهمان ما بودند و برنامه برایشان داشتیم که بعدها شهید مظلوم ایت الله بهشتی دستور دادند که به تهران بیایند که ما با اسکورت به تهران فرستادیم و سپس در آن‌جا دستگیر شدند. یعنی کشف لانه جاسوسی در کل کشور ابتدا در اصفهان شکل گرفته است و سپس برنامه آنجا اقدام شد.

,

مرادی: «حق اقدام متقابل» یک اصل قطعی است! ملتی که بارها قربانی منافع آمریکا شده و هزینه های سنگین داده داده است با چه منطقی باید سکوت کند؟ وقتی آمریکا به صورت علنی پول و دارایی ملی ایران را بلوکه می کند و از طرق دیپلماتیک حاضر به احقاق حقوق ملت ما نیست چرا نباید منتظر اقدام متقابل باشد؟

,

اسفندیاری: رفتار امام مخصوصا در این ۸ ساله بعد ار انقلاب تا وقتی که از دنیا رفتند به موارد متعدد نشان داده است که امام به هیچ وجه به هیچ کس وابسته نیست و خود امام نیز بارها فرمودند که با کسی رودربایستی ندارند و به غیر از خدا در مقابل هیچ کس احساس ترس نمی‌کنند ولکن امام اصلا در مقابل عمل انجام شده قرار نگرفتند. آگاهانه این اتفاق افتاد و تصمیم از سوی خود دانشجویان بود و افراد دیگر تصمیم گیری کردند و منبع تصمیم هر چه بود امام آگاهانه و با آن سیاست الهی که داشتند و با آن تدبیر الهی که داشتند تایید کردند و قاطعانه فرمودند که این انقلاب دوم است. حال آن کسانی که می‌گویند امام در برابر عمل انجام شده قرار گرفتند فکر این را نمی‌کنند که امام چیز دیگری بیان می‌کردند اما امام قاطعانه جواب دادند.

, اسفندیاری:,

*صاحب نیوز: برخی مدعی هستند که استکبار ستیزی ملت ایران از تسخیر لانه جاسوسی شروع شد و پیش از آن مردم با امریکا مشکلی نداشتن،نظرتون در این مورد چیست؟

, *صاحب نیوز: برخی مدعی هستند که استکبار ستیزی ملت ایران از تسخیر لانه جاسوسی شروع شد و پیش از آن مردم با امریکا مشکلی نداشتن،نظرتون در این مورد چیست؟, *صاحب نیوز: برخی مدعی هستند که استکبار ستیزی ملت ایران از تسخیر لانه جاسوسی شروع شد و پیش از آن مردم با امریکا مشکلی نداشتن،نظرتون در این مورد چیست؟,

سالک: افکار آقای زیباکلام برای ملت ایران روشن است و نوساناتی که ایشان دارند قضیه روشنی دارد و برای ما معیار و ملاک نیست، معیار و ملاک برای ما اساس انقلاب و دکترین حضرت امام بر مبنای ۱۰ اصل است و کلام اقای زیباکلام برای ما مبنا نیست و ایشان نیز برای اولین بار این صحبت‌ها را نمی‌کنند بلکه بارها این کلام را مطرح کردند. بلکه انقلاب اسلامی ایران بزرگترین آبرو را برای اسلام رقم زده است و این مطلب را نباید فدای یک سوال یا مطلب دیگری کرد.به هیچ وجه تبدیل به بی آبرویی جمهوری اسلامی در دنیا نشده است بلکه اقتدار جمهوری اسلامی را و برتری بر کفر را این حرکت بزرگ جمهوری اسلامی نشان داده است و این مبنای قرانی دارد وا عز الکافرین و باید اشراف کامل بر کفار داشت که این حرکت مقتدرانه ایشان از اقتدار جمهوری اسلامی بر مبنای توحید است. اقایان با قران اگر آشنا باشند این‌گونه صحبت نمی‌کنند.

, سالک:,

مرادی: اگر آن حادثه را اینگونه ببینیم و تحلیل کنیم که دانشجویان پاسخ این جنایات امریکا که عزیزان فرمودند را دادند، ننها در تعارض با منافع ملی و یا قوانین بین المللی نیست بلکه تضمین کننده منافع ملی و اقدام متقابل ایران در پاسخ به قانون شکنی آمریکا است. از این رو امام خمینی از این اقدام حمایت کم سابقه ای کرد و آن را انقلاب دوم نامید.

, مرادی:,

اسفندیاری: ما با شعار استکبار ستیزی، استعمار ستیزی و استبداد ستیزی پیروز شدیم و تمام شعارها را در تاریخ ببینید که مرگ بر آمریکا شایع‌ترین شعار ما است. لذا انقلاب با شعار مرگ بر آمریکا ادامه یافت.
اگر کسانی این فرمایشی را که شما فرمودید بیان می‌کنند شاید منظورشان دولت نهضت آزادی باشد که دولت در اختیارش بود و شاید آن‌ها با آمریکا به توافقی هم دوست داشتند برسند و آمریکا ستیزی نداشتند و در مورد دولت بازرگان شاید این‌طور بود. امام و یاران راستین امام به شدت ضد آمریکا بودند و به هیج وجه این حرف آقای مطهری و یا آقای زیباکلام درست نیست. ممکن است در مورد دولت بازرگان درست باشد اما در مورد امام و یاران راستینش این‌گونه نیست.

,
,

*صاحب نیوز: اگر امریکا از ایران اخراج نمی‌شد وضعیت مردم امروز به چه صورت بود؟

, *صاحب نیوز: اگر امریکا از ایران اخراج نمی‌شد وضعیت مردم امروز به چه صورت بود؟, *صاحب نیوز: اگر امریکا از ایران اخراج نمی‌شد وضعیت مردم امروز به چه صورت بود؟,

احمد سالک: شما الان یک نگاهی به وضع عراق بکنید که با وجود اینکه آمریکا در عراق است چه جنایاتی را در عراق صورت داده است. شما به سوریه و افغانستان نیز نگاهی بکنید متوجه جنایات بیشمار آمریکا می‌شوید.در کشور یمن و فلسطین نیز همین‌گونه است. جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی و اروپا بر کسی پوشیده نیست. اگر این سفارت امروز این‌جا حضور داشت، امروزه ده‌ها توطئه داخل کشور صورت می‌گرفت و اوضاع و احوال کشور به این امنیت نبود. این حرف‌هایی که زده می‌شود مبنای سکولار و لیبرال دارد و مبنای این را دارد که دشمن را باید حفظ کرد همانطور که بعضی‌هایشان‌می‌گویند که هدایتشان کنیم و قادر نیستند و این‌ها تحصیل‌کرده‌های اروپا هستند و نان آن‌ها را خورده‌اند و گمان می‌کنند که این نوع ارتباطات با ان‌ها می‌تواند حرکتی را انجام بدهد اما بسیاری در کشورهای دنیا تحصیل کردند و از انقلابیون بودند، به مانند شهید بابایی که دوره‌های مختلف را در کشور آمریکا گذراند ولی آن سرمایه دینی که با خود داشت برتری پیدا کرد بر آنچه افکار خارجی بود.

, احمد سالک:,

اگر ما مبتنی بر مبانی دین حرکت کنیم و خداباور و دین محور باشیم و مردم را خوب بشناسیم نباید از این حرف‌هایی بزنیم که نشان از ذلت در آن وجود دارد.

,

امام وقتی با شبکه ظلم و طاغوت مقابله می‌کنند با شبکه‌های جاسوسی آن‌ها نیز همین کار را می‌کنند

, امام وقتی با شبکه ظلم و طاغوت مقابله می‌کنند با شبکه‌های جاسوسی آن‌ها نیز همین کار را می‌کنند, امام وقتی با شبکه ظلم و طاغوت مقابله می‌کنند با شبکه‌های جاسوسی آن‌ها نیز همین کار را می‌کنند,

حضرت امام وقتی که آمدند در بهشت زهرا سخنرانی کردند و قبل از اینکه وارد ایران بشوند در نجف اشرف و نوفل لوشاتو نیز حرفشان اسلام بود و در نوفل لوشاتو نیز بیان کردند که بازاریان و ارتشیان و علما به داد اسلام برسید و ماهیت اسلام کفر ستیزی است. «محمد رسول الله (ص) والذین معه اشدا علی الکفار» این اصل و مبنای سیاست خارجی کفرستیزی بوده است. از زمان تسخیر لانه جاسوسی تغییر مشی و خطی برای حضرت امام نبود. امام وقتی می‌گوید شاه باید برود و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند این به چه معناست؟ از قبل از اینکه امام وارد ایران بشود فریاد کفرستیزی و اسلام را داشتند و از زمانیکه لانه جاسوسی تسخیر شد این اتفاق نیفتاد. امام وقتی با شبکه ظلم و طاغوت مقابله می‌کنند با شبکه‌های جاسوسی آن‌ها نیز همین کار را می‌کنند. در حال حاضر سفارت انگلیس در ایران و سفارت فرانسه در ایران مرکز جاسوسی است. این‌ها دلشان برای قران و انقلاب نسوخته است همانطور که دیدیم در فتنه ۸۸ کاردار سفارت انگلیس در میانه میدان دستگیر شد و این‌ها بدنبال فتنه در کشور هستند و مراکز جاسوسی در دنیا هستند. این بدان معنا نیست که نظام جمهوری اسلامی ایران ارتباطی با مردم ازاده و مظلوم در سراسر دنیا ندارد بلکه ما با دولت‌های استکبار ستیز سر جنگ داریم و این یک واقعیت کلان است و نمی‌توان فراموش کرد و نباید توجیه کرد که امام بعد از تسخیر لانه جاسوسی این‌گونه بود زیرا این حرف غلط است و امام با قران و عترت قران رشد کرده است.اقایانی که این صحبت‌ها را بیان می‌کنند هیچ اشنایی با قران ندارند و اگر اشنایی هم باشد کاملا سطحی است.

,

حادثه بزرگ تسخیر لانه جاسوسی را در ظرف زمانی خود تحلیل کنید

, حادثه بزرگ تسخیر لانه جاسوسی را در ظرف زمانی خود تحلیل کنید, حادثه بزرگ تسخیر لانه جاسوسی را در ظرف زمانی خود تحلیل کنید,

مرادی: البته اینکه رسانه های امریکایی و دنباله های داخلی آنان روایت وارونه از چنین حادثه ای ارائه کنند امری اجتناب ناپذیر است. لذا به خودم و همه جوانان این کشور توصیه می کنم آن حادثه بزرگ را در ظرف زمانی خود تحلیل کنند تا این حقیقت روشن شود که اگر حادثه تسخیر سفارت رخ نداده بود امکان نقش‌آفرینی مضر آمریکایی ها علیه منافع ملی و اصل حرکت انقلاب وجود داشت.

, مرادی:,

تحلیل حوادث تاریخی تنها با بررسی اسناد تاریخی و توجه به جزئیات قبل و پس از هر حادثه ممکن است.

,

اسفندیاری: اگر دانشجویان این کار را نمی‌کردند و این عمل دفاعی بسیار عالی را انجام نمی‌دادند که این بدان معنی است که یک دشمن قوی در داخل کشور بطور رسمی در حال توطئه شبانه‌روزی است و حتما انقلاب را به شکست می‌کشیدند و نمی‌گذاشتند این انقلاب به جایی برسد و به زمان شاه برمی‌گرداندند که یک مهره را بگمارند که نوکر باشد و نام شاه یا رئیس جمهور داشته باشد کما اینکه داستان قبل از انقلاب نیز همین گونه بودو کشور  زیر چتر آمریکا می‌ماند و در زمان پهلوی از قبل از کودتای ۲۸ مرداد زیر چتر انگلیس و پس از آن زیر چتر آمریکا بود. زمان قاجار نیز همین‌گونه بود و تمام ها نفوذ داشتند و وضع کشور بسیار فلاکت بار بود. این اشغال لانه جاسوسی و اخراج آمریکایی‌ها کشور را نجات داد.

, اسفندیاری:,

***

, ***,

به گزارش صاحب نیوز، آنچه می‌توان بر اساس شواهد عینی با قوت گفت، امروز دولت آمریکا دیگر وجهه و آبرویی حتی در میان ملت‌های غربی و در داخل آمریکا هم ندارد و امروز همه‌ی شعار‌های اساسی آمریکا از قبیل حقوق بشر و دموکراسی در دنیا مفتضح شده است.

,

جمهوری اسلامی ایران در بیش از ۴۰ سال گذشته اثبات کرده که گزینه‌ی قطعی ملّت ایران، مقاومت در مقابل آمریکا است و در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.

,

شکست راهبرد‌ها و سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا و خروج خفت‌بار نظامیان تروریست این کشور از افغانستان، عراق و سوریه نیز نشانه سرعت گرفتن افول آمریکا و نتیجه قدرت مقاومت و ایستادگی ملت‌های منطقه تحت گفتمان مقاومت است.

,

اقدام مقتدرانه و غرورآفرین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با اعلام خبر آغاز مذاکرات وین در روز هشتم آذر بیانگر این واقعیت است که جمهوری اسلامی ایران میز مذاکره را ترک نمی‌کند، اما در مقابل هر گونه زیاده‌خواهی‌ها، ایستادگی می‌کند و به هر گونه تهدیدی پاسخ‌های هوشمندانه و مقتدرانه خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه