اخبار داغ

حیدری در گفت‌وگو با دانا:

تیم جدید مذاکره کننده ایرانی بر روند مذاکرات واقف و مسلط است

تیم جدید مذاکره کننده ایرانی بر روند مذاکرات واقف و مسلط است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در تیم مذاکره کننده روحیه انقلابی و جوانی در کنار تعهد و پایبندی به‌نظام می‌تواند کلیدی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باشد و با توجه‌ به اینکه آقای باقری در تیم قبلی حضور داشتند و تا حدودی به چارچوب آشناست، بنابراین منطق گفتمان مهم است.
[

«شهریار حیدری»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جدید در دولت آقای رئیسی اظهار کرد: مذاکرات در برجام یک بحث حاکمیتی است و این‌که اعضاء تیم چه کسانی باشند یک قسمت از موضوع و وظیفه این تیم موضوعی دیگر است که در جایگاه مهم‌تری قرار دارد.

وی ادامه داد: در واقع مهم‌ترین اصل این است که سیاست‌های راهبردی نظام به‌عنوان نقشه راه قرار گیرد و سیاست اصلی در این دوره از مذاکرات در قدم اول لغو بدون شرط تمام تحریم‌ها در مقابل برگشت ایران به برجام است و رسیدن به این هدف از وظایف تیم مذاکره‌کننده است.

وی توضیح داد: نحوه رسیدن به این هدف در ید این تیم قرار دارد و لذا چارچوب مشخص است و مهم است که از این چارچوب پا را فراتر نگذارند ولی چگونگی به نتیجه رسیدن این مذاکرات و تسریع در نتیجه به نحوه توافق دو طرف برمی‌گردد و مهم است بر خلاف رویه‌های گذشته تضمینی در نظر گرفته شود تا اتفاقات قبلی دوباره تجربه نشود.

این نماینده مردم ادامه داد: باتوجه‌به تجربیات قبلی راه برای گروه جدید هموارتر از سابق است و روحیه انقلابی و جوانی در کنار تعهد و پایبندی به‌نظام می‌تواند کلیدی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باشد و باتوجه‌به اینکه آقای باقری در تیم قبلی حضور داشتند و تا حدودی به چارچوب آشناست، بنابراین منطق گفتمان مهم است.

وی در پایان گفت: منطق جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف هر دو طرف منطقی مناسب و قابل‌قبول است و امید داریم تیم جدید به نتیجه خوبی در این راستا دست پیدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه