اخبار داغ

در آستانه روز دانشجو مطرح شد؛

مطالبه‌گری و جهاد تبیین؛ از وظایف مصداقی دانشجو است/ مطالبه فعال دانشجویی دهدشت از استاندار چیست؟

مطالبه‌گری و جهاد تبیین؛ از وظایف مصداقی دانشجو است/ مطالبه فعال دانشجویی دهدشت از استاندار چیست؟
عضو هسته مطالبه گری دانشگاه آزاد دهدشت گفت:دانشجوبایدبتوانددرشرایطی که تمدن غرب انقلاب اسلامی را تخریب دستاوردهای آن‌ رازیرسوال می‌برد،تبیین درستی ازانقلاب اسلامی وآرمان‌هاونیزموانع پیش رو انقلاب برای مردم ونخبگان داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مجلسی عضو هسته مطالبه گری دانشگاه آزاد دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار صبح زاگرس با اشاره به اینکه دانشجو به عنوان قشر پیشتاز جامعه در ایجاد تغییرات و تحولات اساسی، در جامعه بشمار می رود، گفت: همان‌گونه که در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی تا پیش از فراگیری مردمی به عرصه، دانشجویان در نوک پیکان مبارزه با رژیم طاغوت قرار داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

مجلسی افزود: با نگاهی مردم سالارانه به نقش دانشجویان می توان دریافت که این قشر نقشی بزرگ و پر رنگی در تحولات اجتماعی و سیاسی دارد و اگر نگاه دینی نیز اضافه شود، این نقش پر رنگ تر و مضاعف خواهد شد و رسالت دانشجو چند برابر می شود.

,

وی تصریح کرد: چنانچه که در ادبیات حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و نیز تئوریسین های انقلاب و چهره‌های متفکری چون شهیدان مطهری و بهشتی به نقش، وضوح و تاثیر دانشجویان و دانشگاه ها در صحنه جامعه تاکیدات فراوانی شده است می توان پی برد.

,

دانشجو؛ فریادگر مطالبات

, دانشجو؛ فریادگر مطالبات, دانشجو؛ فریادگر مطالبات,

مجلسی با اشاره به کلام شهید بهشتی که گفت«دانشجو موذن جامعه بوده و اگر خواب بماند نمار امت قضا می شود»، تصریح کرد: این تعبیر سنگین بیانگر رسالت مهم دانشجو در جامعه بود که در واقع دانشجو فریادگر مطالبات و مشکلات مردم جامعه است.

,

وی ادامه داد: دانشجو جامعه را از خواب بیدار کرده و به انان هشدار می‌دهد که زمان عمل است و با مطالبه گری از مسئولان و تببین مسایل برای مردم نقشی بی بدیل را در جامعه ایفا می کند.

,

عضو هسته مطالبه گری دانشگاه آزاد دهدشت با تاکید بر اینکه در شکل گیری انقلاب اسلامی دانشجویان تأثیرات مهمی را داشتند و امام(ره) به دانشجو دانشگاه اعتماد کرد، بیان داشت: باید از ظرفیت بالقوه این قشر به نحو شایسته در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بهره جست.

,

مجلسی با تاکید بر اینکه دانشجویان به حضرت امام(ره) اقتدا کردند و آگاهانه و قدرتمندانه در این مسیر گام نهادند، عنوان کرد: نتیجه اعتماد دوطرفه موجب شکل گیری انقلاب اسلامی ، که از تشکل های دانشجویی و دانشگاهی، رقم خورد.

,

وی گفت: دانشجویان نقشی پیشرو در فرایند انقلاب داشتند و توانستند لزوم بپا خواستن برای انقلاب را به شکلی صحیح در اذهان عمومی توریسته کنند.

,

مجلسی با اشاره به اینکه گام نخست جنبش دانشجویی در اوایل دهه ۲۰ شکل گرفته که مبتنی بر سوسیالیسم و دیدگاهای چپ گرایانه است، افزود: گام دوم این جنش در دهه ۴۰ ظهور کرده و فعالیت و نقش بی نظیر دانشجویان اسلام گرا و انقلابی در این مقطع که ارمان خود را در ایجاد انقلاب به رهبری امام خمینی و کمک مردم دانسته در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد و درنهایت جنبش‌های دانشجوبی در گام سوم در تثبیت و استمرار آرمان های انقلاب معنا می یابد.

,

این فعال فرهنگی اجتماعی تصریح کرد: امروزه دانشجویان در ادامه فعالیت و نقش آفرینی پر رنگ خود در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی باید به جایگاه رسالت خود اگاه باشند و دانشجویی تراز انقلابی اسلامی خود را صرفا در نخبگی علمی غرق نکند.

,

مجلسی ادامه داد: دانشجویان علاوه بر کسب علم، در جامعه و سیاست و حکمرانی نظر دارد و تلاش می کند که در حوزه غیر علمی نیز تاثیر گذار باشد.

,

وی عنوان کرد: امروزع دانشجو باید با رصد وضعیت جامعه در حوزه های گوناگون اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و ... از مسئولان و کارگزاران جامعه مطالبه گر باشد.

,

مجلسی مطالبه گری را وظیفه ذاتی دانشجو در عرصه جامعه است، دانست و اظهار داشت: این عمل باید عقلانی ، جدی ، غیرفانتزی و مبتنی بر آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

,

وی گفت: دانشجو باید بتواند در شرایطی که تمدن غرب به سردمداری آمریکایی تروریست با همکاری رژیم صهیونیستی و دولت های مرجع منطقه در صدد تخریب انقلاب اسلامی بود و دستاوردهای ما را زیر سوال می برند، باید تبیین درستی از انقلاب اسلامی و ارمان ها و نیز موانعی پیش روز انقلاب را برای مردم و نخبگان و گروه های مرجع داشته باشد.

,

وی در بخش دیگر سخنان خود به مطالبه‌گری از مشکلات شهرستان پرداخت و افزو: نبود کار فرهنگی مستمر و با برنامه از سوی ادرات و نهادهای فرهنگی شهرستان از معضلات اساسی شهر است.

,

مجلسی در خصوص پتروشیمی دشت مازه گفت: انتظار می رود مسئولان توجه ویژه‌ای به اجرای این پروژه در دستور کار خود داشته باشند.

,

وی تصریح کرد: از استاندار انتظار داریم که مدیران کرخت و سست عنصر به جای مانده از دولت نافرجام و بی تدبیر در سطوح مختلف بخصوص مدیران شهرستانی که با دولت انقلابی همسو نیستند و موحب ایجاد یاس و ناامیدی و بدبینی نگاه جانعه به عملکرد جهادی دولت انقلابیر می شود را در اسرع وقت با جدیدت و تدابیر مدیریتی کنار گذاشته و مدیران جوان ، متخصص و انقلابی را در جهت اجرای فرمامین مقام معظم رهبری به کار گیرند.

,

مجلسی پایین بودن کیفیت اسفالت شهری است را یاداور شد و تصریح کرد: وردی های دهدشت از سمت بهبهان، محور چرام _ دهدشت، طولیان به دهدشت ، پاتاوه _ دهدشت در وضعیت بسیار نامناسبی بوده و انتظار است مسئولان سریعتر برای ان ها چاره اندیشی کنند.

,

وی ادامه داد:نیروی انتظامی در برخورد با خودروهای هنجار شکن، بخصوص در ایام تعطیلی مدارس جدیت بیشتری به خرج دهند.

,

عضو هسته مطالبه گری دانشگاه آزاد دهدشت با گلایه از شورای شهر و عدم وعده های انتخاباتی بیان داشت: امید است سریعتر به شروع به کار کرده و به وعده هایی که مردم دادند جامه عمل بپوشانند.

,

مجلسی، تاریک بودن پارک های خیابان ها را متوجه شرکت توزیع برق شهرستان دانست و گفت : ساماندهی پارک جنگلی در اولیت دستگاه ها و متولیان امر قرار بگیرد که تبدیل به پاتوق معتادان شده است و مکان مناسب و در شأن این شهر نیست.

,

وی گفت: تونل کوه پات که ماه هاست در خاموشی به سر می برد و روشتایی لازم را نداشته و به نظر می رسد باید چندین نفر در این مکان تصادف و جان خود را از دست بدهند تا مسیولان به فکر بیافتند!

,

این فعال فرهنگی اجتماعی دهدشت در پایان افزود: عملکر مسولان جامعه باید به طور مدام و مستدل و مستند مورد ارزیابی‌ ، رصد، نقد قرار گرفته تا بستر مطالبه گری از آنها به صورت منطقی و منصفانه فراهم شود. 

,

مجلسی تصریح کرد: از مسئولان انتظار می رود در مقابل دانشجویان پاسخگو بوده، چرا که دانشجوی بسیجی و انقلابی علمداری مطالبات جامعه را برعهده دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه