اخبار داغ

مخبر در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید:

مشکلات تولید بدون ساماندهی زنجیره توزیع حل نمی‌شود

مشکلات تولید بدون ساماندهی زنجیره توزیع حل نمی‌شود
معاون اول رئیس‌جمهور، حل مشکلات بخش تولید را نیازمند اقدامات اساسی دانست و گفت: مشکلات تولید بدون ساماندهی زنجیره توزیع حل نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دولت سیزدهم پیش از ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مخبر در این جلسه با تاکید بر اینکه حل مشکلات بخش تولید نیازمند ریشه یابی مشکلات و برنامه ریزی دقیق برای حل مسائل است، گفت: باید تلاش کنیم با ریشه یابی و آسیب شناسی مشکلات، مسائل اصلی بخش تولید را شناسایی و مرتفع کنیم تا شاهد تعطیلی هیچ بنگاه اقتصادی و تولیدی در کشور نباشیم.

,

وی بر ضرورت بررسی و احصاء اصلی ترین و مهمترین مسائل پیش روی بخش تولید تاکید و خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران اقتصاد بانکی است و نقش بانک‌ها در تامین نقدینگی مورد نیاز بخش تولید بسیار پراهمیت است که ضرورت دارد عملکرد بانک‌ها براساس تکالیفی که بر عهده آنها گذاشته شده مورد ارزیابی قرار گیرد.

,

معاون اول رئیس‌جمهور از زنجیره توزیع به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های مرتبط با تولید یاد کرد و گفت: تا زمانی که زنجیره توزیع ساماندهی نشود، شاهد حل مسائل و موانع پیش روی بخش تولید در کشور نخواهیم بود.

,

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، معاون حقوقی رییس جمهور، رئیس اتاق بازرگانی ایران، تعدادی از مدیران عامل بانک‌ها و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز حضور داشتند، گزارشی از تاریخچه فعالیت کارگروه‌ها و ستادهای مرتبط با رفع موانع تولید و نیز عملکرد کلان کارگروه‌های استانی ستاد ارائه شد.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه در خصوص اهم موانع و مشکلات شناسایی شده بخش تولید توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ۲۱۵ مسئله و مشکل مرتبط با بخش تولید شناسایی شده و برنامه ریزی های لازم برای حل این مسائل از طریق ۲۱ اقدام و پروژه صورت گرفته است.

,

در این نشست مقرر شد سازوکار امهال مطالبات از واحدهای تولیدی تا پایان شهریور ۱۴۰۱ در اولین جلسه شورای پول و اعتبار مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

, ۱۴۰۱,

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای رفع موانع تولید، تصمیماتی نیز اتخاذ و مقرر شد معاونت نظارت بانک مرکزی به همراه هر یک از بانک‌ها میزان تسهیلاتی که بانک‌ها باید بر اساس قانون پرداخت می‌کردند را ظرف یک ماه بررسی کرده و در صورت کوتاهی بانک‌های عامل، با فوریت جبران شود.

,

همچنین مقرر شد تعداد بنگاه‌های تملک شده هر یک از بانک‌ها فهرست شود و با حضور بانک مرکزی، بانک‌های عامل و وزارتخانه تخصصی حوزه فعالیت هر یک از این بنگاه‌ها، درباره فعال سازی و تعیین تکلیف این بنگاه‌ها اقدام فوری به عمل آید.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه