اخبار داغ

در نشست استاندار کرمانشاه با شهرداران مطرح شد؛

لزوم مقابله شهرداران با پدیده حاشیه نشینی / مشکلات کرمانشاه در قالب هشت محور شناسایی شده است

لزوم مقابله شهرداران با پدیده حاشیه نشینی /  مشکلات کرمانشاه در قالب هشت محور شناسایی شده است
در نشست استاندار کرمانشاه با شهرداران درباره جایگاه و نقش شهرداری و شوراها در مدل های مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نشست استاندار کرمانشاه با شهرداران درباره جایگاه و نقش شهرداری و شوراها در مدل های مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,


لزوم مقابله شهرداران با پدیده حاشیه‌نشینی در کلان‌شهر کرمانشاه

,
, لزوم مقابله شهرداران با پدیده حاشیه‌نشینی در کلان‌شهر کرمانشاه, لزوم مقابله شهرداران با پدیده حاشیه‌نشینی در کلان‌شهر کرمانشاه,

به گزارش مرصادنیوز ، بهمن امیری مقدم امروز چهارشنبه در نشستی با شهرداران که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم را از اولویت های مهم مدیریت شهری عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه شهرداران را به جلب مشارکت مردم برای اداره هرچه بهتر شهرها تشویق و به آنها تاکید کرد: بدون مشارکت مردم‌ نمی توان مشکلات شهر را مرتفع و موفقیت کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز مدیریت شهری باید دنبال راهکارهای کلان و اساسی برای حل معضلات باشد.

امیری مقدم گفت: مدیری که در انجام امورات موفق عمل کرده و پیشرفت حاصل کند بدون شک در کارش رشد خواهد داشت اما مدیران ناموفق باید با پست و مقامشان خداحافظی کنند‌.

وی ادامه داد: ما در شهرها مردمانی لایق خدمت داریم حیف است مدیریت شهر را به افرادی بسپاریم که تنها به دنبال کسب عنوان باشند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: یک شهردار خوب باید به دنبال شهری زیبا و کسب درآمد پایدار باشد که یکی از بهترین راهکارها در این مسیر جذب سرمایه گذار و مشارکت مردم در اجرای پروژه ها است.

وی تصریح کرد: در بحث ایجاد درآمدهای پایدار باید اعتماد سرمایه گذاران و بخش های خصوصی را جلب کنیم و آنها را پای کار بیاوریم.

امیری مقدم همچنین بر ضرورت توجه همه جانبه به تحقق شهرهای هوشمند، تاکید کرد و بیان داشت: بدون تردید هوشمندسازی می تواند آینده شهرها را روشن و آنها را به سوی توسعه و پیشرفت سوق دهد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بر زیباسازی شهرها تاکید کرد و اذعان داشت: باید سعی کنیم در پارک ها و اماکن تفریحی از درختان مثمر استفاده کنیم چرا که در حال حاضر کاشت درخت کاج آسیب جدی به خاک وارد می کند.

امیری مقدم همچنین بر مقابله با پدیده حاشیه نشینی تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری ها باید از توسعه و گسترش این پدیده خطرناک جلوگیری کنند و در این راستا از ارائه مجوز خلاف قانون پرهیز کنند و نظارت دقیق بر این موضوع داشته باشند.  

وی توجه به مسائل مربوط به شهرسازی و معماری را از وظایف شهرداری‌ها دانست و گفت: نظارت دقیق شهرداری‌ها بر ساخت و سازها جایگاه مهمی در زیباسازی فضای شهری دارد و باید سعی شود از این پس هیچ ساخت و سازی بدون نظارت و کنترل انجام نگیرد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: ورودی شهرها نیز باید به طور دقیق کنترل شود و به مشاغل مزاحم در این محدوده ها اجازه کسب و کار داده نشود و آنها را در جایی ساماندهی کنید که نمای شهر خراب نشود.

, مرصادنیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

مشکلات کرمانشاه در قالب هشت محور شناسایی شده است

, مشکلات کرمانشاه در قالب هشت محور شناسایی شده است, مشکلات کرمانشاه در قالب هشت محور شناسایی شده است,


 به گزارش مرصادنیوز، نادر نوروزی امروز چهارشنبه در نشست استاندار کرمانشاه با شهرداران که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: شهرداری یک نهاد خدماتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

شهردار کرمانشاه افزود: توسعه در هیچ کشور و استانی اتفاق نخواهد افتاد مگر از مسیر توسعه شهرها عبور کند و اگر شهرها در بخش های مختلف توسعه نیابند توفیقی نخواهیم یافت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد جمعیت در شهرها اسکان دارند لذا سکونت شهری، اشتغال و محیط زیست شهری از مسائل مهمی هستند که باید به آنها اهتمام ویژه داشته باشیم.

نوروزی بیان داشت: برای کلان‌شهر کرمانشاه یک برنامه مساله محور تبیین کردیم که این برنامه در قالب ۸ محور طراحی شده و برای حل مشکلات به هم افزایی و تعامل مردم و دیگر دستگاه‌های دولتی نیازمند هستیم.

شهردار کرمانشاه افزود: در برخی از بخش ها با انباشت عقب ماندگی ها مواجه هستیم که این می طلبد تلاش خود را جهت رفع این مشکلات مضاعف کنیم و تعامل با مردم و مجموعه دستگاه‌های دولتی در این راه بسیار اثرگذار خواهد بود.

,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,


طراحی شهری در هویت سازی شهروندان نقش بسیار مهمی دارد

,
, طراحی شهری در هویت سازی شهروندان نقش بسیار مهمی دارد, طراحی شهری در هویت سازی شهروندان نقش بسیار مهمی دارد,

به گزارش مرصادنیوز، منوچهر فخری امروز چهارشنبه در نشست استاندار کرمانشاه با شهرداران که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: از ۳۵ شهردار عضو سازمان همیاری شهرداری های استان تاکنون ۲۶ شهردار با مصوبه شورای شهر انتخاب شده اند و شهرهای روانسر، کوزران، ثلاث باباجانی، دینور و گیلانغرب هنوز شهردار انتخاب نکرده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: اعمال سلیقه‌های شخصی و سلیقه محوری آفتی بزرگ در اداره شهرها و جامعه محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: برای برون رفت از مشکلات و موانع موجود در شهرها باید یک برنامه جامع و چشم انداز ۲۰ ساله تدوین شود که بتوانیم بر اساس آن کارها را پیس ببریم.

فخری بیان داشت: در حوزه مدیریتی چه در شهرداری‌ها و چه در شورای شهر ضروری است یک استراتژی مبنا قرار بگیرد تا مشکلات شهر را احصاء کرده‌ و برای رفع آنها برنامه‌ریزی ریزی کنیم.

وی آموزش را حلقه مفقوده شهرداری اعلام کرد و گفت: باید این فقدان را در همه حوزه ها بپذیریم و بیشتر به بحث آموزش پرداخته شود، شهرداران با تمام جدیت و تلاش باید به مردم خدمت کنند و همواره در این مسیر گام بردارند.

فخری همچنین توجه به سیما و منظر شهری را مساله مهمی تلقی کرد و ادامه داد: ضرورت توجه و ارتقای سیما و منظر شهری و طراحی شهری بخش بسیار مهم و حساسی از هویت شهروندان یک شهر به شمار می رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در مدیریت شهری و توسعه و پیشرفت شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند در این مسیر بسیار اثر گذار باشد.

 

انتهای پیام/

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه