اخبار داغ

یادداشت؛

شعاری برای رهایی از دوران سخت اقتصادی

شعاری برای رهایی از دوران سخت اقتصادی
عملی شدن شعار سال ۱۴۰۱ به یک همت و اراده جمعی ابتدا از سوی مسئولین دولت سیزدهم نیاز دارد و سپس به حمایت و پشتیبانی مردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، بیش از یک دهه، هر ساله  شعارهای سالانه را بر محور اقتصاد تعریف می‌کنند و دلیل اصلی آن‌ نیز مشکلاتی است که در حوزه اقتصادی وجود دارد و این امر تنها با کار جهادی و شبانه روزی مسئولین بهبود خواهد یافت.

شعار سال ۱۴۰۱ نیز بر محور «تولید» می باشد، زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)؛  تولید کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است. تولید ملّی در واقع راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی برای کشور است. یعنی مهم‌ترین مسائل اقتصادی کشور را مسئله‌ تولید، رواج تولید ملّی و رونق تولید ملّی، حل می‌کند.

اما مسئله مهم در سال ۱۴۰۱ برای مسئولین کشوری این است که این امر مهم نباید در حد شعار بماند و با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد اگر این شعار در حوزه‌های تولید دانش بنیان و اشتغال‌زایی در راس برنامه‌ها عملی شود قطعا می‌توانیم شاهد جهشی بزرگ در این حوزه و به طور کلی در اقتصاد کشور باشیم و تا حدودی مشکلات اقتصادی که بار سنگین روانی بر دوش مردم گذاشته را کاهش داد.

اما منظور از دانش بنیان در این شعار چیست؟ قطعا مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته در این شعار همین مسئله دانش بنیان می‌باشد، در واقع رهبر خردمند ایران اسلامی با علم و آگاهی زیربنای تولید برای رسیدن به اقتصادی پویا و اشتغال‌زایی جوانان را در یک اقتصاد دانش بنیان تعریف کرده‌اند، به عبارتی علمی شدن تولیدات نکته اساسی است که قطعا در دوران تحریم و هر شرایط سختی می‌تواند استقلال اقتصادی را حفظ کند و اقتصاد را از وابستگی نجات دهد، با بکارگیری اقتصاد دانش‌بنیان می‌توان علاوه‌بر رفع نقص‌های موجود در صنعت کشور، تکنولوژی بومی را با استفاده از دانش بومی گسترش داده و صنعتی بومی را شکل داد تا تحریم‌ها کوچکترین اثری بر اقتصاد و صنعت کشور نداشته باشند البته این قسمت از کار با سختی‌های بیشتری همراه خواهد بود و برای رسیدن به هدف اصلی، تقویت زیربنا که همان اقتصاد دانش بنیان است ضرورت ویژه‌ای دارد.

اما اشتغال‌زایی مسئله بسیار مهمی است که در سال‌های اخیر به شدت از سمت جوانان مطرح می‌شود و قطعا در سال جدید نیز یکی از انتظارات جوانان ایرانی فراهم شدن زمینه‌های اشتغال است، به همین جهت جهاد در تولید و جهاد دانش بنیان یعنی کم‌رنگ شدن بیکاری و افزایش اشتغال‌زایی از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

در نهایت عملی شدن شعار سال ۱۴۰۱ به یک همت و اراده جمعی ابتدا از سوی مسئولین دولت سیزدهم نیاز دارد و سپس به حمایت و پشتیبانی مردم، این شعار با توجه به مشکلات کشور از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مطرح شده و خرد حکم می کند که تمام ظرفیت‌های کشور برای عملیاتی کردن آن پای کار بیایند و در پایان سال شاهد تحقق اهداف نهایی آن باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

محمدرضا عسکری ارمندی؛ کارشناس ارشد علوم سیاسی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه