اخبار داغ

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت و گو با دانا:

تامین بودجه و جذب نیروی نخبه؛ مهم ترین مسئله شرکت های دانش بنیان است/ لزوم سرمایه گذاری برای تولید علم در کشور

تامین بودجه و جذب نیروی نخبه؛ مهم ترین مسئله شرکت های دانش بنیان است/ لزوم سرمایه گذاری برای تولید علم در کشور
حمید داوودی شاندیز گفت: مهم ترین و اساسی ترین مشکل شرکت های دانش بنیان برای به سرانجام رسیدن تحقیقات و پژوهش های علمی، تامین بودجه مورد نیاز است.
[

حمید داوودی نژاد، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در مرکز تحقیقات شهید آوینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛در خصوص نقش شرکت های دانش بنیان در مسیر اشتغال زایی عنوان کرد: مهم ترین روش اشتغال زایی استفاده از تکنولوژیهای نوین در کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: تکنولوژیهای نوین باعث افزایش تقاضا در بازار و قدرت فروش بالا و در نهایت اشتغال زایی برای نیروی کار جامعه می شود.
,
 
,
 داوودی مهم ترین و اساسی ترین مشکل شرکت های دانش بنیان را تامین بودجه دانست و گفت: فعالیت شرکت های دانش بنیان مستلزم تحقیقات و پژوهش های علمی زیادی است؛ تحقیقات و پژوهش های علمی در سطح کلان دنیا ۸۰ درصد بدون نتیجه می ماند و یا اگر هم به نتیجه برسد هزینه های زیادی را می طلبد.
,
 
,
 وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان برای جذب نیروهای نخبه و ماندن این سرمایه های انسانی در کشور نیازمند پرداخت حق الزحمه های بالایی هستند که در مقایسه با نیروی کار معمولی ۳ تا ۴ برابر هزینه مصرف می شود؛ تامین این بار مالی برای شرکت های دانش بنیان مشکلاتی را فراهم می آورد.
,
 
,
مدیر عامل شرکت دانش بنیان مرکز تحقیقات شهید آوینی با اشاره به اینکه در گذشته هیچ توجهی به شرکت های دانش بنیان نمی شد و امروز سعی بر مساعد کردن شرایط برای دانش بنیان هاست، گفت: در گذشته هر جا که صحبت از تکنولوژی و دانش های نوین می شد، ارزشی برای آن قائل نبودند اما با توجه به صحبت ها و تاکیدات مقام معظم رهبری حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور تقویت شد.
,
 
,
داودی در پایان اظهارات خود خاطر نشان کرد: کشور آمریکا ۸۰ درصد علم دنیا را تولید می کند و از این بابت کشوری ثروتمند شناخته شده است؛ اگر در ایران هم علم به رسمیت شناخته شود و درصد رشد علم در کشور افزایش پیدا کند قطعا یکی از عوامل ثروت آفرینی برای کشور به شمار می رود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه