اخبار داغ

نماینده سابق مجلس :

کشاورزی از حذف ارز ۴۲۰۰ سود برد

کشاورزی از حذف ارز ۴۲۰۰ سود برد
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف یارانه ۴۲۰۰ تومانی حوزه کشاورزی به سامان رسیده و در موضوع دام نیز قیمت نهاده‌های دامی افزایش یافته، اما قیمت گوشت جهشی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی دلاور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تشریح اقدامات صورت گرفته در افق ۱۴۰۴ در حوزه کشاورزی اظهار کرد: براساس افق ۱۴۰۴ باید در منطقه خاورمیانه رتبه نخست را به دست بیاوریم که هنوز با ایده‌آل فاصله داریم و باید بررسی کنیم که چه عواملی موجب شد تا نتوانیم تماتم و کمال به اهداف خود برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی با حذف یارانه ۴۲۰۰ تومانی حوزه کشاورزی به سامان رسیده و در موضوع دام نیز قیمت نهاده‌های دامی افزایش یافته، اما قیمت گوشت جهشی نشده است.
,
 
,
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خوشبختانه تاکنون مشکلی از بابت دام و گوشت نداشته‌ایم و باید با مدیریت درست بازار از افزایش قیمت گوشت و دام جلوگیری کنیم.
,
 
,
دلاور متذکر شد: لازمه پیشرفت حوزه کشاورزی مدرن کردن این حوزه است که متأسفانه با تکنولوژی در کشاورزی فاصله زیادی داریم، به عنوان مثال در زمینه پرورش دام مانند گاو هنوز به ایده‌آل نزدیک نشده‌ایم و باید همزمان تلنولوژی وارد بخش کشاورزی شود.
,
 
,
عضو اسبق کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید از حالت کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی حرکت کنیم، عنوان کرد: دقیقاً. باید علم را وارد بخش کشاورزی کنیم.
,
 
,
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره اینکه برای دستیابی به تحول در حوزه کشاورزی چه نیازمندی‌هایی داریم؟ گفت: باید علم و دانش‌بنیان را وارد بخش کشاورزی کنیم و با ترکیب علم و دانش‌بنیان قادر خواهیم بود به پیشرفت برسیم.
,
 
,
دلاور تصریح کرد: با ورود تکنولوژی روز به بخش کشاورزی می‌توانیم امیدوار باشیم که آینده این بخش بهتر از امروز خواهد بود و با ترویج کشاورزی حرف نخست را در منطقه خواهیم زد و اکنون در پنج محصول در کشاورزی مقام داریم؛ نخست باغات، سیب درختی، گلاب، زعفران و ... حرف نخست را در منطقه می‌زنیم.
,
 
,
وی در ادامه توضیح داد: البته این پیشرفت‌های کشاورزی با فناوری به دست آمده و حوزه دانش‌بنیان در این باره به کار ما آمده است.
,
 
,
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفت‌وگو با «تهران‌نیوز»، امنیت غذایی را دیگر موضوع مهم در کشور برشمرد و تأکید کرد: در حوزه زعفران ایران تولیدکننده اصلی است، اما در اسپانیا بسته‌بندی می‌شود یا در تولید عسل جزء سه کشور برتر هستیم، اما در بسته‌بندی ضعف داریم که نیاز به تکنولوژی داریم.
,
 
,
دلاور تشریح کرد: با ورود تکنولوژی و علم به بخش کشاورزی در دنیا حرف نخست را خواهیم زد و امنیت غذایی حفظ خواهد شد و گندم نیز نیاز به تکنولوژی دارد تا ریزش نکند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه