اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مناسبات بین‌المللی در دولت سیزدهم دچار تحولات اساسی شد

مناسبات بین‌المللی در دولت سیزدهم دچار تحولات اساسی شد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مناسبات و معادلات بین‌المللی در دولت سیزدهم دچار تحول اساسی شده و دولت توانست تعاملات گسترده‌ای را با کشورهای منطقه و دنیا برقرار کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تشریح عملکرد یک ساله دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در تعامل با دنیا و سیاست خارجی اظهار کرد: با توجه به شعار آیت‌الله رئیسی در ابتدای آغاز به کار دولت مبنی بر تعامل دوجانبه و چندجانبه با کشورهای همسایه، بر خلاف دولت گذشته که تمام ظرفیت دولت را روی برجام گذاشته بود، اما دولت سیزدهم وارد پیمان‌های شانگهای، بریکس، اوراسیا و ... را با دولت‌های مختلف منعقد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: این پیمان‌ها از لحاظ سیاسی و اقتصادی به سود ایران بوده و گام‌های مثبت برداشته شده در آینده منتج به نتیجه خواهد شد.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: یکی از مسائل رخ داده در دوران یک ساله دولت سیزدهم حمله روسیه به اوکراین بود که نظام بین‌الملل را به دو بخش قبل از حمله روسیه به اوکراین و بعد از آن تقسیم کرد.
,
 
,
کنعانی‌مقدم متذکر شد: در شرایطی که هم‌پیمان روسیه هستیم ناخواسته وارد کشمکشی ناخواسته و وسیع شدیم و مناسبات و معاملات اقتصادی و مشکلات منطقه‌ای رخ داد، در حالی که دولت سیزدهم موفق شده در دعوای شرق و غرب با حفظ مواضع خود تا حدودی موازنه را برقرار کند.
,
 
,
وی متذکر شد: دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح وارد مناقشات منطقه‌ای نشد و در موضوع مقاومت و حمایت از دولت‌های عراق، سوریه و برخی کشورهای عربی تا حدودی جمهوری اسلامی موفق شده وظایف خود را در تنظیم معادلات حفظ کند.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد: از سویی ایران یکی از عناصر موثر در تحولات منطقه بوده و به نظر می‌رسد در حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم با تلاش گسترده مدیریت مثبتی داشته باشد و این مدیریت قطعاً منافع و امنیت ملی کشور را تأمین خواهد کرد.
,
 
,
کنعانی‌مقدم تبیین کرد: ریسمان مناسبات بین‌المللی بر خلاف دولت گذشته از دست دولت سیزدهم خارج نشده و این نکته بسیاری مثبتی است که نشان می‌دهد دولت توانایی تنظیم معادلات را دارد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه