اخبار داغ

سیره علوی مشق عشق؛

طلبه‌هایی که ناجی کارتن خواب‌های شهر شدند

طلبه‌هایی که ناجی کارتن خواب‌های شهر شدند
گروه جهادی ابوتراب سیستان یکی از گروه‌های جهادی طلاب منطقه زابل است که در راستای ساماندهی بزرگترین معضل جامعه یعنی کارتن خوابی و اعتیاد در تلاش است تا این معضل اجتماعی را در زابل حذف کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا صیادی مسئول گروه جهادی ابوتراب سیستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: گروه جهادی ابوتراب سیستان که منتسب به نام مبارک مولا علی (ع) است با تاسی از سیره و روش امام علی(ع) اقدام به فعالیت های جهادی در منطقه سیستان کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,  ,

وی با بیان اینکه این گروه جهادی بیش از ۶ سال است که در منطقه سیستان با کمک مردم فعالیت دارد، افزود: اعضای این گروه متشکل از طلاب حوزه علمیه زابل هستند که به صورت کاملا جهادی و خود جوش در کمک به محرومین تلاش می کنند.
 
صیادی بیان کرد: هزینه های این گروه جهادی کاملا از کمک های مردمی است و هیچ گونه کمکی از هیچ ارگان دولتی  دریافت نمی شود.
 
مسئول گروه جهادی ابوتراب سیستان تصریح کرد: در این گروه جهادی علاوه بر کمک های معیشتی و پوشاک مکانی برای افراد کارتن خواب در نظر گرفته شده است به نام تکیه گاه مولا علی (ع) که در این مکان افراد کارتن خواب یا همان فراموش شدگان شهر ساماندهی می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه در این مکان یک وعده غذای شام، لباس تمیز ، پانسمان و درمان زخم های بدنشان و استحمام برای افراد انجام می شود، گفت: در این  مکان که در بقعه شهید طباطبایی به صورت موقت راه اندازی شده است،  امکانات استحمام و مسائل بهداشتی مناسبی نداریم و در همین راستا به دنبال زمین مستقل بودیم که خوشبختانه با کمک خیرین توانستیم زمین مناسب را خریداری و با کمک های مردمی و خیرین به زودی ساخت و ساز مکان  مناسب با تجهیزات کامل را برای ساماندهی بهتر این افراد آغاز خواهیم کرد.
 
صیادی بیان کرد : در تکیه گاه مولا علی (ع) که در ماه رمضان سال گذشته استارت ساماندهی کارتن خواب ها را آغاز کردیم تا کنون بالغ بر ۱۰ نفر از این افراد که به اعتیاد دچار شده بودند را ترک و زمینه اشتغال برای برخی از این افراد نیز فراهم شده است.
 
وی با اشاره به اینکه این مکان همانطور که از اسم ان معلوم است مکانی است برای تکیه کردن افرادی که به دلیل بیماری اعتیاد از شغل و خانواده های خود طرد و آواره کوچه و خیابان ها شده اند ادامه داد: در این مکان مستقیم به افراد نمی گوییم که بیاید ترک کنید بلکه با رفتار مناسب و مهربانانه افراد را را جذب و خودشان به ترک مواد مشتاق می شوند.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

وی ادامه داد: بسیاری از افراد بعد از ترک به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند و در حال حاضر زندگی خوب و رضایت بخشی را دارند.
 
صیادی اظهار کرد: به چند ارگان مربوطه هم مراجعه کردیم برای همراهی اما متاسفانه جمع آوری کارتن خواب ها که در وظایف اصلی این ارگان ها است همراهی و همکاری نکردند.
 
وی ادامه داد: بهترین تکیه گاه و پشتیبان ما مردم هستند و خودشان به صورت خود جوش کمک می کنند و تا وقتی ظرفیت مردم باشد  ما هیچ نیازی به ارگان دولتی نداریم.
 
وی فعالیت تبلیغاتی گروه را بیشتر در فضای مجازی عنوان کرد و از مردم و خیرین خواست تا مثل همیشه همراه و همیار این گروه جهادی تا حذف کامل کارتن خوابی در سطح منطقه زابل باشند.
 
وی در پایان ساخت خانه برای افراد معلول، تهیه وسایل زندگی برای افراد محروم، تهیه جهیزیه برای نوعروسان کم بضاعت و تهیه بسته های معیشتی برای محرومین شناسایی شده در طول سال را از دیگر اقدامات این گروه جهادی در سطح منطقه سیستان برشمرد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه