اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت حیات وحش محیط زیست یزد تشریح کرد

تدابیر محیط زیست یزد برای مقابله با خشکسالی‌های پی در پی در استان

تدابیر محیط زیست یزد برای مقابله با خشکسالی‌های پی در پی در استان
دهقان گفت: توزیع علوفه در مناطق خشک‌تر برای حیوانات از دیگر اقداماتی است که برای مقابله حیات وحش با خشکسالی در استان یزد انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت دهقان رئیس اداره حفاظت حیات وحش محیط زیست استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: یکی از مسائلی که حیات وحش استان یزد را تهدید می‌کند خشکسالی‌های پی در پی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: این خشکسالی‌ها در ابعاد مختلفی بر روی محیط زیست و حیات وحش تأثیر می‌گذارد و تبعاتی را به دنبال دارد.

,

رئیس اداره حفاظت حیات وحش محیط زیست استان یزد اضافه کرد: اما ما نمی‌توانیم در قبال این موضوع دست روی دست بگذاریم و بی‌تفاوت باشیم لذا برخی اقدامات برای حفظ حیات وحش در مقابل خشکسالی انجام می‌شود.

,

دهقان اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از پیامدهای خشکسالی، کمبود آب و منابع آبی و به تبع آن خشک شدن چشمه‌های آب است، یکی از اقداماتی که برای حل این معضل انجام می‌شود آبرسانی سیار و یا استفاده از منبع آب دستی است.

,

وی عنوان کرد: همچنین برای اطمینان از وضعیت آب حیوانات موجود در حیات وحش روزانه و بطور مدام به آن‌ها سرکشی می‌کنیم و سعی می‌کنیم آن‌ها دچار مشکل نشوند.

,

رئیس اداره حفاظت حیات وحش محیط زیست استان یزد بیان کرد: در برخی مناطق مانند شهرستان‌های اردکان، بافق و بهاباد چون خشکسالی موجب شده پوشش گیاهی هیچ گونه رشدی نداشته است، توزیع علوفه بین حیوانات صورت می‌گیرد.

,

دهقان افزود: لذا توزیع علوفه در مناطق خشک‌تر برای حیوانات از دیگر اقداماتی است که برای مقابله حیات وحش با خشکسالی در استان یزد انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه