اخبار داغ

شریعتی به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر نفت قانع شد

شریعتی به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر نفت قانع شد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر نفت مبنی بر ساماندهی توزیع گاز مایع برای خانوار و خودروها به صورت مشروط قانع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی سوال مالک شریعتی نماینده تهران پیرامون اقدامات وزارت نفت در اجرای تکالیف قانونی خود در بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر ساماندهی توزیع گاز مایع برای خانوار و خودروها در دستورکار قرار گرفت.

این نماینده به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر نفت قانع شد.

گفتنی است، مالک شریعتی در تشریح سوال خود از وزیر نفت، گفت: چرا وقتی موضوعی در دولت تصویب می‌شود و ناگهان ضد آن در مجلس شورای اسلامی صدایی بلند می‌شود، آن موضوع را لغو می‌کنند؟ صحبت من ناظر به تصمیم اخیر رئیس جمهور برای تخفیف ۷۰ درصدی در قبوض گاز است که این موضوع عمدتاً شامل کسانی می‌شود که مصرف گازشان زیاد است.

وی بیان کرد: مجموع تولید گاز مایع ۱۲ میلیون تن است که همان LPG و کپسول‌هایی است که در اختیار مردم قرار گرفته است. LPG با LNG و CNG فرق دارد. در واقع، LNG همان گاز مایع تحت فشار و سرمای عمیق و CNG گاز مایع فشرده داخل کپسول‌ها است. LPG هم ترکیب بوتان و پروپان بوده که ارزش حرارتی بالاتری از بنزین داشته و آلودگی کمتر و به‌سوزی بهتری در موتورهای احتراق داخلی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجموع تولید گاز مایع کشور ۱۲ میلیون تن است، اما اکنون شاهد صف‌های طولانی در کشور هستیم و در نتیجه خودروها به صورت غیراستاندارد از این گاز مایع استفاده می‌کنند. سهم پالایشگاه‌ها از گاز مایع ۲.۵ میلیون تن است که تقریباً ۱.۱ میلیون تن مصرف، ۴۰۰ هزار تن صادرات و یک میلیون تن مصرف غیررسمی است که عمدتاً برای خودروها مصرف می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه