اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

حمله موج سواران فضای مجازی به الهام حمیدی/ به جای امیدواری و شادی همه باید عزا بگیرند!

حمله موج سواران فضای مجازی به الهام حمیدی/ به جای امیدواری و شادی همه باید عزا بگیرند!
اخیرا الهام حمیدی در پستی در فضای مجازی از شرایط کثیف فضای مجازی گلایه می کند که چرا با انتشار اخبار امیدوارکننده باید با کامنت های فحش و ناسزا از طرف عده ای مورد هجوم قرار بگیرم؟!

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمتر از یک دهه است که بسیاری از مردم اسیر فضای مجازی شده اند و چه بازاری، کارمند، دانشجو و یا در هر شغلی در حال امرار معاش باشند، بیشتر وقت با ارزش خود را در گوشی های هوشمند خود سپری می کنند و اغلب با خواندن و دیدن اخبار و ویدیوهای زرد و کم عمق تلگرامی و اینستاگرامی، سوار بر موج فضای مجازی شده و با انتشار این اخبار به دوستان و خانواده خود، شروع به تحلیل های آبکی و غیر مستند می کنند و چون بیشتر افرادی که با آنها در حال معاشرت اند، مشتری همین اخبار هستند، با تایید همدیگر، احساس می کنند که از همه اخبار روز جامعه باخبراند و حتی وقتی اخبار درست با مرجعیت درست به آنها می رسد، با دروغ و جعلی دانستن آن اخبار، سعی می کنند ذیل تا صدر حاکمیت را دروغگو خطاب کنند و این یکی از بزرگترین آسیب های فضای سمی مجازی است.

دشمن از این فضای مسموم مجازی در حال بهترین بهره برداری است و هر روز با رصد اخبار و حاشیه هایی که در کشور اتفاق می افتد، با انتخاب بخشی از آن ماجرا که می شود حاشیه بیشتری برای کشور بوجود آورد در کنار انتخاب تیتری جنجالی و غلو شده و حتی دروغ، اخبار و ویدیوهای خود را در فضای مجازی منتشر می کنند و مردمی که از سواد رسانه ای اندکی برخوردارند، اغلب گول این اخبار رنگ و لعاب شده را خورده و اقدام به بازنشر آنها می کنند؛ حالا برخی از سلبریتی ها نیز این وسط وارد این بازی باخت – باخت شده و با تحریک بیشتر مردم باعث می شوند که فضای آرام اجتماعی به التهاب کشیده شود و هرچند این التهاب ممکن است به اردوکشی خیابانی نیانجامد، اما همین که باعث بی اعتمادی مردم به مرجعیت خبری نظام می شود، بزرگترین ضربه را وارد کرده است.

این موج سواری رسانه ای در فضای مجازی به قدری افکار عمومی را تحت تاثیر خود قرار می دهد که وقتی فرد شناخته شده ای بخواهد برخلاف این ماجرا صحبت کند و یا با پستی در اینستاگرام و یا حتی با یک استوری اظهار نظری خلاف این ماجرا بگوید، به یکدفعه مورد هجوم تعداد زیادی از مردم در همان فضای مجازی قرار می گیرد؛ نمونه تازه این ماجرا اظهارات الهام حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون در این خصوص است.

الهام حمیدی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود نوشت: «اخيرا خيلى بحث توهين‌هاى كامنتى به شخصيت‌ها تو رسانه توسط افراد مختلف مطرح شده. گفتم بد نيست بگم من هم تحميل سكوت رو ٢ جا ديدم: يكبار وقتى فوتباليست‌هامون تو جام جهانى حق شادى بعد از گل نداشتن و يكبار هم وقتى بازيگرامون بعد شركت تو جشنواره فجر كلى فحش خوردند.

ظاهرا اشاره به هر اتفاق اميدواركننده ای سيل توهين تو كامنت‌ها و دايركت رو به همراه داره. آيا واقعا صاحب اين اكانت‌های توهين‌كننده، مردم با فرهنگ ايرانى‌ان؟»

نمونه دیگر این ماجرا اظهارات مرضیه برومند مدیرعامل اسبق خانه سینما در مراسم تشییع داریوش مهرجویی و همسرش بود؛ برومند خطاب به مدیریت سازمان سینمایی و حتی ارشاد از آنها خواسته بود که از هنرمندان حمایت بیشتری کنند و گفت ما هنرمندان اگر مورد حمایت های مادی و معنوی بریا تولید آثار خود قرار بگیریم، حتی حاضریم به غزه برویم و با اسرائیلی ها بجنگیم که این اظهارات بلافاصله توسط همان لشکر سایبری و موج سواران مسموم فضای مجازی به سرعت بازتاب پیدا کرد و با کامنت ها و هجوم افراد مختلف به صفحه شخصی برومند، سعی در تخریب شخصیت این هنرمند داشتند!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
مریم -> 1402/09/22
پاسخ

الهام حمیدی یکی از چهره های شاخص در عرصه سینماست. ایشون همیشه نشان داده که زن محجبه و با وقار در عرصه هنر چه شکلیه

فاطمه -> 1402/09/22
پاسخ

الهام حمیدی همیشه خانمی با وقار و بی نظیر بوده و در تمامی نقش ها هم بسیار خوش درخشیده.

مهدی -> 1402/09/22
پاسخ

سلبریتی واقعی کسیه که یادش بمونه از همین تراز انقلاب بودن به جاسگاهی رسیده و یادش بمونه در همین تراز باید باقی بماند تا بین مردم صاحب جایگاه باشد.