اخبار داغ

رئیس ادارۀ میراث فرهنگی بردسکن:

قدمت بنای تاریخی «رباط کبودان» به دوره قاجاریه می رسد

قدمت بنای تاریخی «رباط کبودان» به دوره قاجاریه می رسد
رئیس ادارۀ میراث فرهنگی و گردشگری بردسکن گفت: رباط کبودان،یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان در روستایی به همین نام در 15 کیلومتری شمال بردسکن واقع شده است و قدمت بنای تاریخی رباط کبودان به دوره قاجاریه می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد صابری زارع در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح بردسکن، ضمن تبریک پیشاپیش میلاد حضرت زهرا (ص) در معرفی رباط کبودان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بردسکن اظهار داشت: رباط کبودان در میان روستایی به همین نام در 15 کیلومتری شمال شهر بردسکن قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح بردسکن،,

رئیس ادارۀ میراث فرهنگی و گردشگری بردسکن گفت: واقف این رباط حاج میرزا احمدی مجتهد بوده و به سعی و اهتمام کربلائی غلامرضا طبسی بنیان شده است و قدمت بنای تاریخی رباط کبودان به دوره قاجاریه می رسد.

,

وی بیان داشت: شالوده رباط تا ارتفاع یک متری سنگی و با طرح و نقشه یک ایوان مشتمل بر حیاط اصلی و 16 اتاق و نمازخانه زنانه و مردانه و محل نگهداری چهارپایان اسطبل و سایر می باشد.

,

صابری زارع افزود: این بنا در حاشیه جاده آسفالت بردسکن به سبزوار واقع شده و در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۱۰۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و مسافران نوروزی می توانند از این اثر تاریخی و ملی بازدید داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه