اخبار داغ

مدیرکل بهسازی منابع دریایی شیلات ایران خبر داد

رتبه نخست مازندران در صید ماهیان استخوانی در استان‌های شمالی

رتبه نخست مازندران در صید ماهیان استخوانی در استان‌های شمالی
مدیرکل بهسازی منابع دریایی شیلات ایران گفت: بررسی آمار صید ماهیان استخوانی در سه استان ساحلی شمالی نشان می‌دهد که مازندران نسبت به دو استان گیلان و گلستان وضعیت مطلوب‌تری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، رضا شاهی‌فر صبح امروز در جلسه نحوه نظارت برصید تعاونی‌های صیادی پره به‌ویژه جمع‌آوری آمار صید غیرمجاز در بابلسر برگزار اظهار کرد: بررسی آمار صید ماهیان استخوانی توسط شرکت‌های تعاونی صیادی پره در سه استان ساحلی شمالی نشان می‌دهد که مازندران نسبت به دو استان گیلان و گلستان وضعیت مطلوب‌تری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در یک تحلیل و دقت متوجه می‌شویم که در کنار تلاش صیادی مازندران، این استان در موضوع بازسازی ذخایر به‌صورت طرح تکثیر طبیعی(شیل‌گذاری و احداث استخر در اراضی جایگاه‌های پره) و همچنین به‌صورت تکثیر نیمه مصنوعی توسط مراکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی نیز گام‌های مهم و خوبی را با مشارکت جامعه صیادی برداشته که نتایج آن را در آمارهای صید شاهد هستیم.

مدیرکل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی شیلات ایران با تاکید بر اهمیت ارائه آمار دقیق و واقعی در برنامه‌ریزی تصریح کرد: جامعه صیادی مازندران تعامل سازنده و خوبی با ناظرین و آمارگیران شیلاتی حاضر در شرکتهای تعاونی پره دارند.

مدیرکل شیلات مازندران در این جلسه اظهار کرد: همکاری جامعه صیادی با ناظرین و نیز نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان بسیار مطلوب و قابل تقدیر است.

ولی‌الله محمدزاده خاطرنشان کرد: درسال‌های اخیر رونق صید را در سبد صیادان داریم که نتیجه تلاش‌ها، همکاری موثر و همدلی جامعه صیادی وشیلات در امر بازسازی ذخایر است.

وی افزایش قیمت بنزین را بر فعالیت صیادی موثر دانست و افزود: مکاتبات لازم با مراجع کشوری و استانی درخصوص تامین سوخت مورد نیاز قایق‌های شرکت‌های تعاونی پره و نیز قایق‌های یگان و پایگاه‌های حفاظت منابع که در صف مبارزه با صید غیر مجاز هستند انجام شده است.

قاسم کریم‌زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی ازمیزان صید ماهیان استخوانی تاکنون اظهار کرد: تا امروز 790 تن ماهی استخوانی در استان صید و روانه بازار مصرف شد که 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد به ارزش اقتصادی حدود 35 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه از صید و تحویل 44 قطعه ماهی خاویاری مولد توسط صیادان به شیلات اشاره کرد و افزود: نظارت خوبی بر صید در چارچوب قوانین و مقررات با حضور قوی نیروهای یگان و نیز ناظر شیلاتی انجام و آمارها نیز به‌صورت روزانه رصد می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه