اخبار داغ

پس از مناظره رسانه ای حناچی و هاشمی بر سر عدم جسارت در مدیریت شهری؛

شورای شهر ساز برکناری حناچی را کوک کرد

شورای شهر ساز برکناری حناچی را کوک کرد
صحبت‌های محسن‌‌ هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره عدم جسارت شهردار تهران در مدیریت پایتخت آن هم در یک برنامه تلویزیونی بهانه ای برای رونمایی جدید از گسل میان شورای شهر و شهردار تهران شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صحبت‌های محسن‌‌ هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره جسارت شهردار در برنامه «پرونده ویژه» تلویزیون بهانه ای برای رونمایی جدید از گسل میان شورای شهر و شهردار تهران شد. ‌

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هاشمی با اشاره به آلودگی هوا گفت: «دو‌ سال است می‌گویم اما کسی توجه نمی‌کند؛ دولت ۴۵‌هزار‌میلیارد تومان به ‏حمل‌ونقل عمومی بدهی دارد. سران سه قوه پاسخ دهند با وجود افزایش قیمت بنزین، چرا یک ریال ‏برای حمل‌ونقل عمومی در نظر نگرفتند؟ حناچی هم جسارت لازم را در مدیریت ندارد. البته ‏اختیارات شهرداری و شورای شهر در بحث آلودگی هوا اندک است.

,

او دوره مدیریت حناچی را با ‏قالیباف مقایسه کرد و قالیباف را جسورتر از حناچی دانست و اظهار کرد: قالیباف ‏جسارت داشت و اتوبوس‌های ‏BRT‏ را وارد کرد اما به نظرم حناچی جسارت لازم را ندارد.

, BRT,

این ماجرا وقتی پررنگ تر شد که چند ساعت بعد از پخش برنامه یاد شده، محسن هاشمی باری دیگر و در توییتی ضمن تکرار ادعای خود دوباره شهردار تهران را فاقد جسارت خواند و نوشت: دو سال است می‌گویم اما کسی توجه نمی‌کند؛ دولت 45 هزار میلیارد تومان به حمل و نقل عمومی بدهی دارد! سران سه قوه پاسخ دهند با وجود افزایش قیمت بنزین، چرا یک ریال برای حمل و نقل عمومی در نظر نگرفتند؟ آقای حناچی هم جسارت لازم در مدیریت را ندارد.

, .,

, ,

همین ‏صحبت‌ها عاملی شد تا حناچی واکنش نشان دهد و در یادداشتی خرید اتوبوس‌‌های BRT‏را از جمله ‏بی‌قانونی‌های انجام شده در دوره مدیریت قالیباف دانست و گفت: اگر قرار باشد اصرار عده‌ای از تصمیم‌گیران بر این ‏بی‌قانونی فاحش را «جسارت» بدانیم، من نیز می‌پذیرم که فردی «جسور» نیستم.

, BRT,

ساز جدایی حناچی بالاخره کوک شد

, ساز جدایی حناچی بالاخره کوک شد,

سالاری، رئیسی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات هاشمی در برنامه تلویزیونی گفت: مدیریت شهری باید بر مدار قانون حرکت کند اما اداره شهری چون تهران به ‏مدیری جسور هم نیاز دارد؛ چرا که اگر مدیر بر اساس قانون عمل کند همواره تفسیرهای متفاوتی از قانون وجود دارد و هنوز و بعد از سال‌ها ما مدیریت یکپارچه شهری نداریم و اگر شهردار بخواهد ‏خیلی ملاحظه‌کار باشد، حتی بر مدار قانون هم نمی‌تواند شهر را اداره کند.

, .,

, ,

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر نطق پیش از دستور داشت و با شااره به بحث پیش آمده درباره جسارت در مدیریت شهری گفت: مدیریت کلان شهر تهران جز با تصمیمات شجاعانه ریسک‌پذیر و قاطعیت در اجرای برنامه‌ها و گشایش در امور مردم امکانپذیر نیست .

,

, ,

وی افزود: شورای پنجم با شعارهای خوب کار خود را آغاز کرد اما در این دوره مدیریت شهری ضابطه‌مندی و قاعده‌مندی در نهایت عاملی برای انسداد کارها تبدیل شده است.

, .,

 

,

آقای رئیس شورای شهر شما جسارت عذرخواهی داری؟

, آقای رئیس شورای شهر شما جسارت عذرخواهی داری؟,

فارغ از این موضوع، شهرداری تهران در این مدت کدام «کار» قابل ذکر را انجام داده است که حالا حناچی ژست اجتناب از «اقدامات شتاب‌زده» و تمسخر «جسارت در مدیریت» را گرفته است؟

,

اساسا در سازمان معظم شهرداری اساساً به جز زحمت «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» چیزی به نام «کار» وجود دارد؟

,

, ,

البته باید به آقای رئیس شورای شهر پایتخت گفت شما که معتقد هستی «جسارت در مدیریت بسیار مهم است»، کاش جسارت به خرج داده و بابت انتخاب یک مدیر فاقد جسارت برای شهرداری از مردم عذرخواهی کند.

,

هاشمی در همان برنامه و در ادامه صحبت هایش تلویحا تایید نمود چنانچه وی شهردار بود بهتر از وضعیت جاری امور را در شهرداری پیگیری می نمود.؛ وی بارها به این جمله اشاره نمود: شهردار باید جسارت داشته باشد و پیگیری جدی تری برای مصوبات داشته باشد.البته جای این سوال خالیست که چرا شهرداری انتخاب نمودید که جسارت ندارد؟

, ., .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه