اخبار داغ

خواص به دنبال فراموشی فرهنگ «جهاد و شهادت» هستند؟!

حذف رشته «جغرافیای دفاع مقدس» همزمان با سالروز قیام مردمی ۹ دی!

حذف رشته «جغرافیای دفاع مقدس» همزمان با سالروز قیام مردمی ۹ دی!
روز گذشته و در حالی که مردم در سراسر ایران اسلامی به گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی مشغول بودند، در دانشگاه ارومیه و توسط چهره‌های علمی استان، مصوبه‌ای در خصوص حذف رشته «جغرافیای دفاع مقدس» ارائه شده است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، هنوز چند روزی از انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان و تاکید ایشان بر لزوم حراست از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس توسط مسئولان و مردم و بیان این نکته بسیار مهم که «تجلیل از شهیدان کاری لازم و وظیفه‌ای بر عهده همه ما است چراکه سیاست و حرکت خبیثانه‌ای با هدف به‌فراموشی سپردن نمادهای انقلاب به‌ویژه جهاد و شهادت جریان دارد که باید در مقابل این سیاست ایستاد.» نگذشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

با این وجود، روز گذشته و همزمان با سالروز حماسه عظیم مردمی نهم دی ماه و در شرایطی که مردم سراسر ایران اسلامی مشغول گرامیداشت این روز عظیم با برگزاری مراسمات و برنامه‌های مختلف بودند، در دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاه مادر آذربایجان‌غربی اتفاقات دیگری افتاد!

,

صبح روز گذشته و همزمان با زمان برگزاری مراسم ۹ دی ماه، شورای دانشگاه ارومیه تشکیل جلسه داده و در جریان این جلسه با مصوبه‌ای اقدام به حذف شاخه دفاع مقدس رشته جغرافیا کرده و به جای آن رشته گردشگری را جایگزین کرده است!

,

این مصوبه که برای ابلاغ و اجرایی شدن باید به وزارت علوم ارسال و تاییدیه این وزارت دریافت شود، در شرایطی انجام شده که نمایانگر اقدام مسئولان دانشگاه ارومیه برای «حذف نمادهای انقلاب به ویژه جهاد و شهادت» است.

,

اساتید گروه جغرافیا و نیز اعضای شورای دانشگاه ارومیه باید در این زمینه توضیح دهند که اولا چرا و با چه استدلالی در روز نهم دی ماه جلسه این شورا برگزار شده و به این ترتیب از حضور اعضا در مراسم حماسه مردمی ۹ دی ممانعت شده و نیز چرا چنین مصوبه پرحاشیه و غیرقابل باور درست در این روز تصویب و برای ارائه به وزارت آماده‌سازی می‌شود؟!

,

نمایان‌تر از این اقدام در راستای حذف نمادهای انقلابی و دفاع مقدس وجود ندارد که همزمان با سالروز بصیرت نسبت به حذف رشته مرتبط با دفاع مقدس اقدام شود و متاسفانه مسئولان دانشگاه در سطوح مختلف نیز در برابر آن سکوت کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه