اخبار داغ

در جریان سفر روحانی به اردبیل اتفاق افتاد؛

رئیس جمهور 3 سد در شهرستان های اردبیل را افتتاح کرد

رئیس جمهور 3 سد در شهرستان های اردبیل را افتتاح کرد
سد بفراجرد خلخال، سد احمدبیگلو و شبکه آبیاری و زهکشی مشکین شهر و سد تازه کند(قباله یا سمبورچای) باحضور رئیس جمهور افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، صبح امروز در جریان سفر رئیس جمهور به مشگین شهر سد احمد بیگلو افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

این سد با هدف اجرای این طرح بهره‌برداری بهینه از پتانسیل منابع آب، استفاده از سیل آب‌های نابهنگام رودخانه مشگین، بهبود شبکه‌ها و زراعت آبی موجود و توسعه اراضی دیم و بایر دارای قابلیت کشاورزی مناسب با حفظ شرایط زیست محیطی و توسعه و ایجاد امکانات گردشگری و ایجاد اشتغال عنوان شده است.

 با احداث این سد آبیاری 2 هزار و 35 هکتار از اراضی منطقه با تخصیص 1.5 میلیون مترمکعب آب، تامین آب شرب به میزان 2.75 میلیون مترمکعب، صنعت 2.87 میلیون مترمکعب، محیط زیست 2.80 میلیون مترمکعب و کل تخصیص به میزان 18.92 میلیون مترمکعب تامین می‌شود.

سد مخزنی احمدبیگلو از نوع خاکی با هسته رسی و دارای طول تاج 528 متر و عرض 10 متر است که در 18 کیلومتری غرب شهرستان مشگین‌شهر و روی رودخانه مشگین‌چایی احداث شده است.

ظرفیت مخزن این سد 27.4 میلیون مترمکعب و ارتفاع سد از پی 64.5 متر است. برای ساختمان سد و شبکه آبیاری زهکشی احمدبیگلو 2 هزار و 140 میلیارد ریال هزینه شده است.

,
,
,
,
,
,
,

افتتاح سد تازه کند گرمی بصورت ویدئو کنفرانس

, افتتاح سد تازه کند گرمی بصورت ویدئو کنفرانس,

آبگیری سد تازه‌کند گرمی مغان با ویدئو کنفرانس افتتاح شدحجم تنظیمی این سد بیش از هشت میلیون مترمکعب بوده و با افتتاح این سد مشکلات تامین آب کشاورزی و شرب منطقه مرتفع می‌شود.

,

سد تازه‌کند نیز با حجم مخزن ۷.۴۲میلیون متر مکعب سالانه می‌تواند ۸.۵میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند.

این سد با هدف تامین آب شرب شهر تازه‌کند و روستاهای اطراف در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

,
,
,

سد بفراجرد افتتاح شد

, سد بفراجرد افتتاح شد,

سد ‌بفراجرد از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مخزن ۶.۹ میلیون متر مکعب است که قابلیت تنظیم سالانه ۵.۴ میلیون متر مکعب آب را دارد. این سد با هدف تامین آب شرب شهر خلخال احداث شده است

,

این پروژه نیز بصورت ویدئو کنفراس توسط روحانی افتتاح شد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه