اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

بدون سبک زندگی فاطمی، نور ایمان را از دست می‌دهیم/ ما نیازمند کسب بصیرت از زندگی ائمه هستیم

بدون سبک زندگی فاطمی، نور ایمان را از دست می‌دهیم/ ما نیازمند کسب بصیرت از زندگی ائمه هستیم
حجت السلام هادی پور گفت : همه‌ی موضوعاتی که در زندگی ما و جامعه رخ می‌دهد و ما توانایی روبرویی و عدم تشخیص حق از باطل را در مورد آنها نداریم ناشی از این است که ما نور ایمان و سبک زندگی فاطمی را در زندگی خود به کار نبرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام هادی پور در گفت‌وگو با  صبح قزوین درباره برگزاری مجالس عزاداری حضرت فاطمه سلام الله اظهار کرد: این مجالس عزاداری، مجلس عزای مادر امام زمان(عج) است وصاحب عزا فرزند برومندش حضرت مهدی ارواحنا فداه هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: مقام معظم رهبری در مورد این ایام می‌فرمایند، من رزق معنوی یک سال را از فاطمیه می‌گیرم و باید یاد بگیریم فاطمی زندگی کنیم تا رزقمان زیاد شود.

,

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: امام صادق(ع) درجایی نقل کردند، اسم مادرم فاطمه را زهرا سلام الله نامیدند چون به معنای درخشان است. و خدا زمانی که فاطمه را از نور عظمتش خلق کرد، آنچنان نوری در زمین مشاهده شد که ملائکه به سجده افتادند که خدا فرمود؛ این نور من است و آن را در آسمانم ساکن می‌کنم و به طریقی خارج خواهم کرد که یازده امام از آن خلق شود و نور علی نور به معنی این است که امامی بعد امام دیگر خواهد آمد.

,

وی عنوان کرد: نور در عالم خاصیتش چه چیزی است؟ برای مثال چشم شما چیزی می‌بیند که نور به آن برسد، برای ما آخرالزمان به گونه ای است که احتیاج به حضرت فاطمه سلام الله داریم؛ چون امروز دنیا به گونه ای شده است که با استفاده از رسانه حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌دهند.

,

هادی پور ادامه داد: ما نیازمند کسب بصیرت هستیم برای مثال در اتفاقات سیاسی اخیر که در کشورمان و منطقه رخ داد، ترامپ می‌گوید من خطرناک ترین تروریست جهان را کشتم، با اینکه در ماجرای حاج قاسم در دنیا قیامت شد ولی خیلی‌ها بصیرت این را ندارند که درک کنند.

,

وی افزود: در همین قصه هواپیما عده ای عکس سردار سلیمانی را آتش زدند یا در بحث انتقام سخت و موشک باران پایگاه عین الاسد بعضی از مردم می‌گفتند، سپاه با امریکا تبانی کرده است که این نشان از بی بصیرتی است.

,

این استاد حوزه ابراز کرد: همه‌ی موضوعاتی که در زندگی ما و جامعه رخ می‌دهد و ما توانایی روبرویی و عدم تشخیص حق از باطل را در مورد آنها نداریم ناشی از این است که ما نور ایمان و سبک زندگی فاطمی را در زندگی خود به کار نبرده ایم.

,

وی درباره سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله یادآور شد: روزی رسول اکرم به خانه فاطمه زهرا سلام الله تشریف بردند آقا یک پرده زینتی در منزل خانم مشاهده کردند که از این موضوع مکدر شده و به ایشان گفتند این پرده مناسب خانه‌ی شما نیست، تجملات است بوی دنیا می‌دهد حیف است زندگی فاطمه من به شکل مجلل باشد.

,

هادی پور عنوان کرد: درخصوص عروسی بعضی از جوانان امروزی که می‌گویند یک شب هزار شب نمی‌شود؛ شب عروسی خانم فاطمه سلام الله بعد از اینکه به منزل امیرالمومنین نقل مکان کردند امام علی(ع) مشاهده کردند حضرت زهرا سلام الله محزون است از ایشان پرسیدند فاطمه جان چرا ناراحتی که حضرت فرمودند من یاد آن شبی افتادم که من را به خانه‌ی قبرم می‌برند. این است زندگی فاطمی که این بانوی بزرگوار در شب عروسی خود نیز به فکر مرگ و آخرت است.

وی گفت: پس باید دقت کرد که خداوند در قرآن فرموده است گاهی یک شب هزار ماه هم می‌شود و دیگر جبرانش بسیار سخت است.

,
,
,

این کارشناس دینی بیان کرد: امروز یک موضوعی که تحریف شده و مناسبتی هم با سبک زندگی فاطمی ندارد بحث اشتغال بانوان است که شاهدیم زنی که از صبح تا غروب سرکار است نمی‌تواند به امورات زندگی برسد. یک زن مومنه باید علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی در منزل حضور داشته باشد تا فرزندان صالح تربیت کند.

,

وی در پایان اضافه کرد: اگر مردی سرپرست خانوار باشد می‌تواند با قناعت زندگی کند تا همسرش در منزل بماند که شاکله ارکان خانواده استوار بماند. ما باید الگو خود را در بحث سبک زندگی سالم حضرت فاطمه (س) قرار بدهیم، چون ایشان مادر تمام شیعیان است و علت حزن و اندوه ما هم در زمان شهادت ایشان همین مسئله است.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه