اخبار داغ

استاندار همدان:

عمده محصولات استخراجی معدنی در استان همدان خام فروشی می‌شود

عمده محصولات استخراجی معدنی در استان همدان خام فروشی می‌شود
سید سعید شاهرخی گفت: در حال حاضر ۳۰ نوع ماده معدنی در کل استان استخراج شده که عمدتا خام فروشی می‌شود و ارزش افزوده‌ای برای ما ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ استاندار همدان در آیین افتتاحیه کوره احیاء تولید کننده اکسید فلزات در معدن سرمک ملایر توجه به ظرفیت معادن را از رویکردهای اصلی در استان دانست و گفت: برای توسعه استان از همه مزیت ها و ظرفیت ها استفاده می‌کنیم و در همین راستا سند راهبردی سه ساله در استان تدوین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی پتانسیل معادن را از ویژگی ها بخصوص استان عنوان کرد و افزود: ملایر دارای جاگاه ویژه‌ای در بخش صنعت و معدن در استان همدان است.

,

استاندار همدان بیان کرد:  در حال حاضر ۳۰ نوع ماده معدنی در کل استان استخراج شده که عمدتا خام فروشی می‌شود و ارزش افزوده‌ای برای ما ندارد.

,

وی با بیان اینکه فرآوری و ارزآوری محصولات معدنی از برنامه های اصلی در استان است، عنوان کرد: به دنبال همین امر از کل پروژه های در حال اجرا در ملایربه میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش معدن توجه ویژه ای شده است.

,

شاهرخی تاکید کرد: توجه به فرآوری مواد معدنی از سیاست های جدی دولت در استان است که تلاش کرده که شرایط معادن برای فرآوری محصولات خام  با تجهیزات و خط های بروز فراهم شود.

,

وی گفت: در همین راستا و توجه به عدم فروش محصولات خام معدن سرمک پیش دستی شده و با راه اندازی خطوط جدید به دنبال فرآوری محصولات استخراجی خود است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه