اخبار داغ

نگاهی به روزهای پرتلاطم شمال سوریه؛

تقابل اردوغان با اروپا و باتلاق ادلب

تقابل اردوغان با اروپا و باتلاق ادلب
ایران بازیگر چراغ خاموش این روزهای شمال سوریه است و تماس تلفنی آقای روحانی با پوتین و اردوغان و پیشنهاد برگزاری اجلاس سه جانبه در تهران،می تواند نقش ایران را در کنترل فضای ملتهب ادلب پررنگ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، پیشروی های مقاومت و ارتش سوریه در ماه های اخیر در منطقه ی ادلب،تروریست های حاضر در این منطقه را به شدت گرفتار کرده بود تا جایی که سربازان ترکیه ای برای حمایت از آنها،این بار نه از دور،بلکه در کنار تروریست ها با مقاومت می جنگیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

از نیمه شب جمعه حمله‌ی هواپیماهای سوری – روسی به کاروان تجهیزات ارسالی ترکیه برای حمایت از تروریست‌ها به کشته شدن 33 سرباز ترک منجر شد و تنش‌ها در این منطقه را به شدت افزایش داد.

,

ساعاتی بعد از اعلام خبر کشته شدن سربازان ترک،اردوغان مرزهای کشورش را برای عبور پناهجویان به سمت یونان باز کرد و طبق گزارشات مختلف تا امروز،قریب به 30 هزار پناهجو به سمت مرز یونان حرکت کرده و با پلیس این کشور درگیر شده اند.

,

هرچند اخبار مختلف از تماس تلفنی اردوغان و پوتین و همچنین رئیس جمهور کشورمان با همتایان روس و ترک خود خبر داده بودند اما اقدامات دیپلماتیک تا این لحظه منجر به آتش بس در منطقه نشده است.

,

گرفتاری اردوغان در سوریه

, گرفتاری اردوغان در سوریه,

اردوغان بعد از کشته شدن حدود چهل نفر از نیروهایش در ادلب و سکوت آمریکا و روسیه نسبت به آن و همچنین عدم همراهی جدی ناتو با وی در میدان سوریه،فهمیده است که به وی به عنوان اشغالگری نگریسته می شود که باید از سوریه اخراج شود علاوه بر آنکه در داخل کشور با حمله شدید مخالفانش مواجه شده که او را به خاطر ماجراجویی های خارجی اش سرزنش می کنند.

,

بشار جعفری نماینده ی دولت سوریه در سازمان ملل، برای چندمین بار گفته است که حضور هر کشوری در خاک سوریه بدون اذن دمشق به معنی تجاوز تلقی میشود و ما حق برخورد با متجاوز را برای خودمان محفوظ می دانیم اما این بار اردوغان با دروغگویی ادعا کرده است ارتش ترکیه نه به درخواست بشار اسد رییس جمهور سوریه بلکه به درخواست ملت سوریه وارد این کشور شده و به همین دلیل فقط در صورت درخواست این ملت، از سوریه خارج خواهد شد.

,

عدم حمایت ناتو از اردوغان

, عدم حمایت ناتو از اردوغان,

بر اساس ماده پنجم اساسنامه ناتو، اعضای این پیمان وقتی از ترکیه دفاع خواهند کرد که در معرض حمله قرار گرفته باشد در حالی که این بار نه فقط ترکیه مورد حمله واقع نشده بلکه آنکارا نقش متجاوز را بازی می کند و هزاران سرباز و مزدور را به سوریه اعزام کرده است.

,

برخی از کارشناسان نیز معتقدند اردوغان وقتی با عدم حمایت ناتو از ترکیه مواجه شده با رفتاری جنون آمیز و با بازکردن مرزهای کشورش به طرف اروپا، آوارگان سوری،افغانی و عراقی را راهی این قاره کرده و به اصطلاح اروپاییان را به چالش کشانده است.

,

دمشق بر حق مسلم خود در زمینه پاکسازی کامل اراضی اش از گروه های تکفیری و ارتش اشغالگر ترکیه تاکید دارد و در این میان نیروهای مقاومت و روس ها نیز، در کنار ارتش سوریه هستند.اردوغان نیز پیش ازاین گفته بود که در سوریه نه به دنبال نفت هستیم و نه خاک بلکه خواسته ما تضمین امنیت مرزهای‌مان از طریق ایجاد یک منطقه امن است.

,

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین از دیدار پوتین و اردغان طی روز‌های ۵ و ۶ مارس (۱۵ و ۱۶ اسفند) در مسکو خبر داده است و امیدها برای توافق آنکارا مسکو و توقف درگیری ها در منطقه را افزایش داده است.

,

ایران بازیگر چراغ خاموش این روزهای شمال سوریه است و تماس تلفنی آقای روحانی با پوتین و اردوغان و پیشنهاد برگزاری اجلاس سه جانبه در تهران،می تواند نقش ایران را در کنترل فضای ملتهب ادلب پررنگ کند.

,

باید منتظر ماند تا هم فضای میدانی جنگ با تروریست ها در ادلب روشن شود و جبه های مختلف در دوطرف تثبیت شوند و هم اردوغان کمی از روزهای پرتنش با اروپا فاصله بگیرد تا با عقلانیت بیشتری نسبت به موضوع شمال سوریه برخورد کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه