اخبار داغ

استاد دانشگاه:

مجلس آینده، زمینه جهش تولید را فراهم کند

مجلس آینده، زمینه جهش تولید را فراهم کند
استاد دانشگاه گفت: مجلسی که در آینده خواهیم داشت با یک اراده بسیار خوب باید بتواند قوانینی وضع کنند تا زمینه این جهش به وجود آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن شمس در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال 99، سال جهش تولید را نام گذاری کردند به نظر می رسد که امسال همان طور که در سال گذشته نام گذاری سال به نام رونق تولید بود و بخشی از جامعه و کشور رویکرد تولیدی و موانع تولید قانونی، اجتماعی و گاهی اوقات موانع باورهای غلطی که در جامعه رواج پیدا کرده بود برای تولید شناسایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
استاد دانشگاه تصریح کرد: بخشی از مردم، دولت و قوانین در سال گذشته به رونق تولید سوق داده شدند و حرکت های بسیار خوبی در سطح کشور صورت گرفت.
,
 
,
وی افزود: امسال هم برای آن که بتوانیم جهش تولید را رو به افزایش ببریم و تولید بتواند نیازهای اجتماعی جامعه بیش از هشتاد میلیون نفری کشور خودمان و حتی نیازهای منطقه ای را مرتفع کرده و به سمت صادرات گرایش پیدا کند.
,
 
,
شمس خاطرنشان کرد: ابتدا باید موانع و آسیب هایی را که مانع از جهش می شود را شناسایی و مرتفع کرد و سپس  برای اینکه این تولیدی که در کشور ما صورت می گیرد و منابع بسیار عظیم و بزرگی که در کشور ما وجود دارد چه منابع انسانی، فسیلی و چه منابع استراتژیک به یک باره به یک جهش بسیار بزرگی در آن صورت گیرد اراده ملی داشت.
,
 
,
عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: این موضوع نیازمند آن است که ابتدا موانع و آسیب ها را بشناسیم و یک عزم ملی از سوی دولت و دیگر مسئولان به کار گرفته شود؛ مجلسی که در آینده خواهیم داشت با یک اراده بسیار خوب باید بتواند قوانینی را بنیان گذار کنند تا زمینه این جهش به وجود آید.
,
 
,
شمس در ادامه افزود: مردم، جامعه، دانشجویان، اساتید، آحاد مردم و همه کسانی که دل به ایران اسلامی دارند باید این موضوع را در نظر بگیرند که هر کشوری بتواند روی تولید و منابع خود سرمایه گذاری کند، قطعا در آینده نقش بسیار مؤثری در زندگی خود افراد و جامعه و نقش تمدنی خواهند داشت.
,
 
,
وی افزود: دوستداران نظام اسلامی در این حوزه اقدام های بسیار مؤثر را انجام دهند؛ با حوادثی که در سال 98 پشت سرگذاشتیم احساس کردیم توان ملی می تواند تمام مشکلات ما را حل کند.
,
 
,
شمس اظهار کرد: ما در هر شرایطی قرار بگیریم، برای حل  مشکلات داخل کشور هیچ امیدی به بیگانگان نیست، همانطور که در طول 41 سال انقلاب اسلامی بیگانگان همیشه در سخت ترین شرایط نه تنها به یاری ما نیامدند بلکه به دنبال فرصتی برای تضعیف روحیه، سلب اعتماد به نفس از مردم، ایجاد ترس و وحشت بودند خصوصا کسانی که مخالف این نظام بودند.
,
 
,
بیژن شمس افزود: ما باید دست بر زانوهای  خود بگیریم و از همه  ظرفیت ها و امکانات داخلی کشور خود استفاده کنیم و بتوانیم رونق  و تولید را که در سال گذشته به شکل خوبی شروع شد در واقع به صورت جهشی به شکل یک عزم ملی و اراده  قوی در واقع به صورت یک الزام اضطراری برای برون رفت از شرایط اقتصادی کشور و نجات آن به کار بگیریم و ان شاالله که چنین اتفاقی بیافتد
,
 
,
استاد دانشگاه گفت: این حرکت نیازمند آن است که در حوزه  دانشگاهی برای مباحث تحقیق و پژوهش و دانشجویان برای ایجاد جنبش های تحرکی  و همچنین توده های مردم همان گونه که امروز به شبکه سلامت کشور گوش فرا می دهند و اعتماد می کنند در عرصه های جهش های تولید نیز به نظرات اقتصادی و تولیدی حاصل بومی کشور خودمان اعتماد کنند.
,
 
,
شمس بیان کرد: نظام اقتصادی لیبرال دموکراسی رو به افول است با 63 تریلیون بدهکاری که در کل دنیا وجود دارد نشان دهنده ناکارامدی این اقتصاد است و نتوانسته نیازهای اقتصادی روز دنیا را جوابگو باشد
,
 
,
بیژن شمس گفت: نظام اقصادی  کینزی نیز رو به افول است، اقتصادی که می تواند نجات دهنده شرایط روز جامعه ی کنونی ما و بلکه نیاز جامعه ی کشورهای دنیا را داشته باشد اقتصاد اسلامی و مقاومتی است.
,
 
,
وی عنوان کرد: اقتصادی است که مبتنی بر خانواده محوری و درون محوری است که آن نیازمند یک عزم ملی، تحقیق، پژوهش و نیازمند آن است که تمام مسئولان تصمیم گیر و تصمیم گذار و تصمیم ساز برای کشور با همین عزم و اراده ملی با مردم همراه شوند و با اعتقادات دینی با اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی همراه و همگام شوند.
,
 
,
این استاد دانشگاه بیان کرد: بدانید که انقلاب اسلامی از نگاه ایدئولوژیک با صهونیسم جهانی، با نگاه لیبرال دموکراسی جهانی، رویارویی همه جانبه و تمدنی پیدا کرده است.
,
 
,
وی افزد:  برای بر حق بودن این تمدن نوین اسلامی می بایست تمام مردم و تمام ملت ایران و تمامم کسانی که با نگاه لیبرال دموکراسی زاویه ایدئولوژیک دارند پای صحنه بیایند و بتوانند با آن مسیر زمینه تمدن نوین اسلامی را به وجود بیاورند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه