اخبار داغ

گردشگری مجازی؛

آبشارهای خروشان «پایتخت طبیعت ایران» را ببینید/سمفونی آب و صخره

آبشارهای خروشان «پایتخت طبیعت ایران» را ببینید/سمفونی آب و صخره
آبشارهای زیبای شهرستان دورود و تلالو آب در دل سنگ و صخره چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، استان چهارفصل لرستان گنجینه طبیعت‌گردی ایران‌زمین است و از جاذبه‌های طبیعی و رنگارنگ فراوانی برخوردار است که همچون نگینی سبز و زیبا می‌درخشد و صحنه‌های بی‌بدیلی را به نمایش گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

این استان خوش آب و هوا بیشترین سهم را از مناظر دیدنی و طبیعی به خود اختصاص داده و در هر شهرستان جاذبه های بکر و بی نظیری وجود دارد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

,

در کلیپ زیر تصاویری از آبشارهای زیبای شهرستان دورود، پایتخت طبیعت ایران را نظاره گر باشید.

,

شهرستان دورود که در منطقه‌ای دشت مانند واقع‌شده و بخش کوچکی از آن بر کوهپایه قرار دارد از نظر طبیعت زیباترین شهر استان لرستان محسوب می‌شود و دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است به‌ طوری‌که از این شهرستان به‌ عنوان پایتخت طبیعت ایران یاد می‌شود.

,

آبشار بیشه

, آبشار بیشه, آبشار بیشه,

آبشار بیشه یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در ۶۵ کیلومتر خرم‌آباد- دورود در کنار راه‌آهن تهران- جنوب و نزدیکی ایستگاه بیشه قرار دارد که سالانه پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است.

,

, ,

آبشار بیشه با چشم‌اندازی زیبا با ارتفاع ۴۸ متر و عرض  20 متریکی از عریض‌ترین آبشارهای کشور است؛ در بالای آبشار چشمه‌های پُر آب متعددی از دل کوه می‌جوشد و زمزمه‌کنان در وسط ایستگاه قطار آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند.

,

در کنار کوه‌های بلند و جویبارهای زلال، نسیم خنکی در دل درختان سرسبز می‌تراود که بیشه را دل‌نشین می‌کند و رودخانه و نهرهای خروشان این منطقه جنگلی- کوهستانی را دیدنی‌تر می‌کند.

,

, ,

آبشار تله زنگ

, آبشار تله زنگ, آبشار تله زنگ,

آبشار شوی و تله‌زنگ با بلندای ۱۰۰ متر و پهنای ۴۰ متر یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین آبشارهای ایران است که از آن به‌ عنوان بهشت ایران یا نیاگارای ایران یاد می‌شود که در دامنه سالن کوه (ایستگاه تنگ هفت از توابع شهرستان دورود) واقع‌شده است.

,

, ,

آبشار تله زنگ در رشته‌کوه زاگرس و منطقه سردشت در مسیر راه‌آهن سراسر تهران- جنوب در دره‌ای بین کوه چهل‌ویک و سالن کوه قرار دارد.

,

این آبشار که در گویش محلی به “طاق شوی” معروف است، آبشاری زیبا و دلنشین است که از غاری بیرون می‌جهد و از گردنه‌ای بلند به پایین سرازیر می‌شود؛ در نزدیکی این آبشار، آبشار بزرگ دیگری وجود دارد که گاه از آن به آبشار دوم شوی یاد می‌شود.

,

, ,

آبشار آبگرمه

, آبشار آبگرمه, آبشار آبگرمه,

 در مسیر رسیدن به این آبشار زیبا، آبشارهای پلکانی کوچکی وجود دارد که در طبیعت سرسبز این ناحیه همچون نگینی می درخشد.

,

, ,

آب‌های کوه‌های اطراف بعد از گذشتن از صخره‌ها و سنگ‌های بزرگ و کوچک به آبشارهای این ناحیه می‌رسند که آبشار آبگرمه (چم چیت) یکی از آنهاست.

,

 به دلیل وجود آب و هوای مناسب در اطراف بیشه گرمه تنوع گیاهی زیادی نیز به چشم می‌خورد؛ گل‌های نرگس، زنبق، نعنا و پونه از جمله گیاهان همیشگی این منطقه به شمار می‌آیند که خاصیت درمانی زیادی نیز دارند.

,

, ,

آبشار ازنادر یا دره اسپر

, آبشار ازنادر یا دره اسپر, آبشار ازنادر یا دره اسپر,

آبشار ازنادر یا دره اسپر آبشاری فصلی است که در ۷ کیلومتری جنوب خاوری دورود در درهٔ اسپر قرار دارد.

,

, ,

اطراف منطقه آبشار دره اسپر را کوهستانی عظیم و زیبا احاطه کرده که دامنه های آن محل جوشش چشمه های فصلی و دائمی متعددی است.

,

آب آبشار پس از فوران از ارتفاعات کوهستان، در بستر رودخانه ای به حرکت درمی آید و طراوت دره اسپر را صد چندان می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه