اخبار داغ

باید از قهرمانان دنیا محافظت شود؛

مرگ بیش از 100 پزشک و پرستار در جهان به دلیل مبارزه با کرونا

مرگ بیش از 100 پزشک و پرستار در جهان به دلیل مبارزه با کرونا
رئیس اجرایی شورای بین المللی پرستاران گفت ما می دانیم که کمبود جهانی وجود دارد، اما پرستاران در خط مقدم مبارزه با کووید19 هستند. آنها قهرمان هستند و باید به خاطر کارهای نجات بخش بی نظیری که انجام می دهند، محافظت شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کروناویروس بیش از 100 پزشک و پرستار را در سراسر جهان به قتل رسانده که نزدیک به نیمی از آنها مربوط به ایتالیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

آمریکا طی هفته جاری شاهد مرگ اولین پزشک اورژانس خود پس از بروز علائم کووید19 بود.

,

از زمان آغاز همه گیری در سراسر جهان از جمله؛ چین، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایران، چندین نفر از کارکنان مراقبت های بهداشتی جان خود را از دست داده اند.

,

بر اساس آمار اخیر از دانشگاه جانز هاپکینز، این ویروس که برای نخستین بار در ووهان چین گزارش شد، بیش از 1 میلیون نفر را در 181 کشور و منطقه آلوده کرده و جان بیش از 58000 نفر را گرفته است.

,
, ,

"هوارد کاتتون" رئیس اجرایی شورای بین المللی پرستاران (ICN) در گفتگو با مجله آمریکایی newsweek گفت: "ما هفته ها نگران این موضوع بوده ایم که چه تعداد از پرستاران و دیگر کارکنان مراقبت های بهداشتی به کروناویروس آلوده شده اند. پرستاران سراسر جهان، تحت فشارهای مضاعف و ساعت ها بدون استراحت و بدون مرخصی در حال فعالیت هستند و این شرایط باعث تلفات این قشر از جامعه می شود."

, newsweek,

کاتتون خاطرنشان کرد: "میزان آلودگی در میان کارکنان مراقبت های بهداشتی در ایتالیا و اسپانیا به ترتیب 9 و 14 درصد گزارش شده که برخی از آنها خودکشی کرده اند. متأسفانه، علاوه بر این دو کشور، مرگ در میان پرستاران ایران و اندونزی نیز وجود داشته است."

,

وی افزود: "شکی در این نیست که میزان عفونت ها تا حدودی به کمبود تجهیزات محافظت شخصی مربوط است. ما می دانیم که کمبود جهانی وجود دارد، اما پرستاران در خط مقدم مبارزه با کووید19 هستند. آنها قهرمان هستند و باید به خاطر کارهای نجات بخش بی نظیری که انجام می دهند، محافظت شوند."

,

تعداد جان باختگان پزشکان و پرستارانی از کووید19 (از تاریخ 4 آوریل)

,

ایتالیا – حداقل 66 نفر

,

چین – حداقل 13 نفر

,

انگلیس – حداقل 5 نفر

,

فرانسه – حداقل 5 نفر

,

اسپانیا - حداقل 5 نفر

,

ایران - حداقل 3 نفر

,

آمریکا – حداقل 1 نفر

,

یونان - حداقل 1 نفر

,

لهستان - حداقل 1 نفر

,

پاکستان - حداقل 1 نفر

,
, ,

وبسایت اطلاعات پزشکی Medscape اسامی کارکنان مراقبت های بهداشتی سراسر جهان که بر اثر کووید19 جان خود را از دست داده اند را منتشر کرد.

, Medscape,

این فهرست شامل نام 155 پزشک و پرستار در سراسر جهان از جمله ایران و 2 فرد ناشناس است.

,

اسامی را در اینجا ببینید

, اسامی را در اینجا ببینید,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه