اخبار داغ

در نشست بررسی مشکلات ورزش دهگلان عنوان شد؛

سرانه ورزشی کردستان کمتر از میانگین کشوری است/ تیم های ورزشی از نظر مالی در مضیقه هستند

سرانه ورزشی کردستان کمتر از میانگین کشوری است/ تیم های ورزشی از نظر مالی در مضیقه هستند
جوانان برای گذراندن اوقات فراغت به ورزش نیاز دارند و برای جلوگیری و دور شدن از انحرافات و اعتیاد نیاز است امکانات و تجهیزات ورزشی در استان کردستان بیش از پیش فراهم شود و توجه بیشتری به مقوله ورزش در استان صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با حضور امام جمعه، منتخب مردم شهرستانهای قروه و دهگلان، سرپرست فرمانداری و مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نشست حل مشکلات ورزش دهگلان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

جلیل شکوری رئیس اداره ورزش و جوانان دهگلان با اشاره به وجود ورزشکاران سازمان یافته، گفت: تا سال 98 تعداد 2 هزار و 400 نفر ورزشکار به صورت رسمی و بیمه شده با 20 هئیت در شهرستان فعالیت می کردند.

,

 وی با اشاره به نیاز سالن چند منظوره بانوان در شهرستان گفت: فنداسیون این سالن تمام شده اما به علت نبود اعتبار، راکت مانده که نیاز است اعتبار ملی برای این پروژه در نظر گرفته شود.

,

شکوری دیگر مشکل شهرستان را نبود سالن ورزشی شهر بلبان آباد عنوان کرد و گفت: برای احداث سالن این شهر حدود 3 هزار متر مربع زمین خریداری و تملک شده که تاکنون هیچگونه اقدامی نشده و با تعیین پیمانکار احداث این پروژه شروع خواهد شد.

,

زمین سالن چند منظوره بلبان آباد

, زمین سالن چند منظوره بلبان آباد,

, ,

رئیس اداره ورزش و جوانان دهگلان گفت: در بحث ورزش روستایی تاکنون 13 خانه ورزش روستایی با اعتبار 40 میلیون تومان تجهیز شده که تا پایان سال جاری نیز چندین روستا در زمینه ورزشی تجهیز خواهند شد.

,

وی یکی از مطاللبات اصلی ورزش شهرستان را وجود خوابگاه عنوان کرد و گفت: احداث خوابگاه برای ورزشکاران در این شهرستان ضروری است زیرا هر سال به صورت میانگین شهرستان دهگلان 10 الی 12 بار میزبان مسابقات رسمی و غیر رسمی استان بوده است.

,

تیمهای ورزش شهرستان از نظر مالی در مضیقه هستند

, تیمهای ورزش شهرستان از نظر مالی در مضیقه هستند,

, ,

احد علی بیگی رئیس شورای شهر دهگلان با بیان اینکه در ادوار قبل هماهنگی میان شورا، شهردار و فرمانداری وجود نداشت خواستار تعامل و هماهنگی بیشتر برای حل مشکلات شهرستان شد.

,

 وی با اشاره به مشکل مالی تیم های ورزشی شهرستان گفت: از نظر مالی تیمهای ورزشی در مضیقه هستند هر چند در شهرستان کارخانجات مهمی نظیر بارز و کاشی کسرا وجود دارند که نیاز است با آنان رایزنی صورت گیرد که تیمهای ورزشی از نظر مالی مورد حمایت کارخانجات قرار گیرند.

,

 علی بیگی دیگر مشکلات ورزش شهرستان را نبود سالن ورزشی برای بعضی از ورزشها، نبود وسلیه نقلیه و مشکلات زیر ساختی عنوان کرد و بیان داشت: شورا و شهرداری دهگلان درصدد تامین وسلیه نقلیه برای هیئتهای ورزشی هستند ونیاز است برای حل دیگر مشکلات این حوزه با استان رایزنی شود.

,

وی با بیان اینکه ورزشکاران شهرستان با کمترین امکانات ورزشی دارای عناوین استانی هستند، گفت: خوابگاه ورزشی، پیست دو میدانی و سالن برگزاری مسابقات خواسته و مطالبه ورزش این شهرستان است.

,

, ,

 منتخب مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی این نشست را مایه خیر برای ورزش شهرستان دانست و گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا باعث ایجاد مشکلات در کل حوزه ها شده است باید با تدبیر بتوانیم براساس راهکارهای فنی و تخصصی که در حوزه ورزش وجود دارد دغدغه های جامعه ورزش برطرف شود.

,

وی با بیان اینکه ورزش بخشی از توسعه اجتماعی جامعه ما است، گفت: اگر نیازسنجی علمی در کشور صورت گیرد ورزش جزء اولین اولویت است و با توجه به اینکه ورزش اهرم سلامت جامعه است باید به ورزش استان خصوصا ورزش دو شهرستان حوزه انتخابیه بیشتر توجه شود.

,

 اوسطی با اشاره به توسعه ورزش در روستاها بیان داشت: باید در زمینه توسعه ورزش روستایی بیشتر کار شود چونکه در روستاها استعدادها و ظرفیت های بیشتر وجود دارد اما متأسفانه تاکنون در بحث شناسایی ورزشکاران روستایی کمتر توجه شده که نیازمند توجه بیشتر است.

,

وی با اشاره به ورزش بانوان در سطح استان و حوزه انتخابیه قروه و دهگلان گفت: امکانات و تجهیزات ورزشی در شان بانوان در استان وجود ندارد که لازم است برای رفع این مشکل بیشترتلاش شود.

,

اوسطی با بیان اینکه سرانه ورزشی در کل استان کمتر از میانگین کشوری و در قروه و دهگلان کمی بیشتر از نصف میانگین کشوری است (حدود 6 دهم متر مربع). که این قابل قبول نیست و نیاز است با دلایل و مستندات از این ادعا دفاع کنیم.

,

 وی افزود: در مجلس شورای اسلامی پیگیر حق و مطالبه ورزش استان و حوزه انتخابیه خواهم بود و آنچه را که حق استان و حوزه انتخابیه باشد مطالبه خواهم کرد.

,

منتخب مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود فعالیت شهرداری در حوزه ورزش شد و گفت: شهرداریهای استان باید به عنوان الگو فعالیت خود را در زمینه همکاری با ورزش شروع نمایند.

,

 وی از رئیس شورای شهر دهگلان خواست که تا آنجایی که در توان دارند در حوزه ورزش همکاری نمایند چونکه در این وضعیت تخصیص اعتبار حوزه ورزشی که مورد انتظار است ممکن است اتفاق نیفتد.

,

اوسطی از شورای شهر، شهر داری و دیگر ارگانهای شهرستان خواست از حالت انتقادی و گلایه دوری نموده و با جدیت برای حل مشکلات شهرستان وارد عمل شوند که تنها در این صورت می توان شاهد توسعه ورزش در استان و شهرستان بود.

,

اعتبار ورزشی در استان پایین است

, اعتبار ورزشی در استان پایین است,

, ,

حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به پایین بودن اعتبار ورزشی در استان گفت: با این شرایط بیشترین کارایی در سطح استان و شهرستان دهگلان در زمینه ورزشی وجود دارد.

,

 جولایی نبود خوابگاه برای مسابقات ورزشکاران را مشکل کل استان عنوان کرد و گفت: این مشکل در تمام شهرستانهای استان وجود دارد در حالیکه خوابگاه 400 نفری شهر سنندج تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هیچکدام از شهرهای کردستان خوابگاه 220 نفره وجود ندارد.

,

 مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه با بیان اینکه شهرستان دهگلان به سالن هزار و 200 نفره نیاز دارد گفت: برای ساخت این سالن نیاز است اعتبارات ویژه در نظر گرفته شود.

,

  وی دیگر مشکلات شهرستان دهگلان را خوابگاه و پیست تارتان عنوان کرد و گفت: اعتبار آن از اعتبارات ملی و ارزش افزوده تخصیص داده می شود و با داشتن 65 میلیارد تومان ارزش افزوده 15 درصد آن مربوط  به ورزش آموزش و پرورش و بقیه آن متعلق به ورزش و جوانان است، اگر 50 درصد ارزش افزوده اختصاص پیدا کند شروع بکار سالن چند منظوره در دهگلان به اتمام  می رسد و استارت سالن هزار و 200 نفره این شهرستان زده خواهد شد.

,

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: با توجه به اینکه ورزش شهرستان دهگلان اسپانسر ندارد اما در رشته های کاراته، بدنسازی، زورخانه ای، کشتی  و ورزشهای رزمی در استان، کشور و بین المللی صاحب عنوان بوده و حرف برای گفتن دارد.

,

 وی افزود: با توجه به ضعیف بودن زیر ساخت ورزش استان و ضعف اقتصادی ناشی از نبود اسپانسر اما 60 تیم در سطح استان جزو لیگهای مختلف برتر کشور هستند.

,

جولایی افزود: ورزش در شهرستان دهگلان نسبت به گذشته پیشرفت خوبی دارد و باتوجه به اینکه دهگلان زمین فوتبال ندارد فوتبال شهرستان در استان و منطقه رتبه اول را داراست.

,

دست اندرکاران برای رفع مشکلات ورزشی در این حوزه ورود کنند

, دست اندرکاران برای رفع مشکلات ورزشی در این حوزه ورود کنند,

, ,

 امام جمعه دهگلان بحث ورزش را مهم خواند و با توجه به وجود آسیبها و تهدیدات در جامعه گفت: جوانان برای گذراندن اوقات فراغت به ورزش نیاز دارند و برای جلوگیری و دور شدن جوانان از انحرافات و اعتیاد نیاز است امکانان و تجهیزات ورزشی در شهرستان فراهم شود و به مقوله ورزش ارزش بیشتری داده شود.

,

وی خواستار حل مشکلات هیئتهای ورزشی در شهرستان شد و گفت: با توجه به اینکه ورزش در سلامت جامعه نقش به سزایی دارد نیاز است دست اندرکاران دراین حوزه جهت حل مشکلات ورود کنند.

,

, ,

اعتبارات اوراق مشارکت سال گذشته هنوز تخصیص نیافته است

, اعتبارات اوراق مشارکت سال گذشته هنوز تخصیص نیافته است,

سرپرست فرمانداری دهگلان هم در ادامه با اشاره به نارساییها در حوزه ورزش بیان داشت: ورزش شهرستان به توجه بیشتری نیاز دارد و نقطه قوت شهرستان برای کارهای عمرانی ورزش را تملک زمین عنوان کرد.

,

 شمس افزود: باید با هیئتهای ورزشی نشستهایی برگزار شود که به هر هیئت ورزشی چقدر سرانه تعلق می گیرد و این سرانه چگونه هزینه می شود.

,

وی خواستار استعدادیابی ورزشی در شهر و روستاهای شهرستان شد و گفت: ظرفیت  و پتانسیل شهرستان زیاد است و نیاز است امکانات و تجهیزات ورزشی به روستاها گسیل شود زیرا این ظرفیت در روستاها هم به وفور عیان است.

,

سرپرست فرمانداری دهگلان با بیان اینکه بعضی اعتبارات در قالب اوراق مشارکت بوده که در سنوات گذشته برای پروژه های ورزشی در نظر گرفته شده است، گفت: متاسفانه این اعتبارات هنوز تخصیص داده نشده است.

,

 با توجه به اینکه ورزش شهرستان دهگلان در استان و کشور و حتی جهان حرف برای گفتن داشته و دارد وجود ظرفیت، پتانسیل و استعداد ورزشی شهرستان شهره زیادی دارد اما متاسفانه کمبود مکان و امکانات ورزشی بزرگترین معضل و مشکل ورزش و هیئتهای ورزشی شهرستان است.

,

بهره گیری از ظرفیت های هر منطقه در کنار استفاده از روش های علمی برای ایجاد نشاط اجتماعی ضروری است. ارتقای فرهنگ ورزش در جامعه یکی از مهمترین عامل ها در ایجاد نشاط اجتماعی است که این مهم باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد

,

باید زیرساخت های لازم به ویژه برای ورزش بانوان از سوی متولیان فراهم شود اما تاکنون این امر در شهرستان دهگلان محقق نشده است.

,

در پایان نشست مجتمع ورزشی شهید علیزاده شهرستان دهگلان مورد بازدید امام جمعه شهرستان دهگلان، منتخب مردم شهرستانهای قروه و دهگلان و مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه