اخبار داغ

فرماندار خلیل آباد تاکید کرد؛

ضرورت فعال شدن کتابخانه‌های سیار در خلیل آباد

ضرورت فعال شدن کتابخانه‌های سیار در خلیل آباد
ابراهیم قاسم پور با بیان اینکه کتابخانه های سیار و پیک کتاب باید در سطح شهرستان فعال شود تا به چرخش کتاب در خلیل آباد کمک کند، گفت: اگر سواد رسانه افزایش پیدا کرد تولید تفکر انتقادی در جامعه نهادینه می شود و ما باید این زیرساخت را به وجود بیاوریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه های خلیل آباد که در دفتر فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اگر به معنی اصلی کتاب بپردازیم مطمئناً هیچ تاریخی بدون بحث کتاب و کتابخوانی قابل بررسی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه صحبت از شخصیت های تاریخی مطمئناً به پشتوانه کتاب است و وارد هر کتابخانه که بشویم هزاران دانشمند با ما صحبت در قالب کتاب با ما سخن می گویند، خاطرنشان کرد: دنبال هر اندیشه ای که باشیم در کتابخانه می توانیم به آن برسیم.

,

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه اهمیت جایگاه کتابخانه به این است که بتوانیم این اندیشه ها را احیاء، ارتقاء و نگهداری کنیم، تصریح کرد: انجمن کتابخانه ها به دنبال سیاست گذاری هایی است که نهاد کتابخانه ها بتواند به نحو احسن و شایسته ای در جامعه جایگاه کتاب و کتابخوانی را ارتقاء دهد و همچنین فرهنگ مطالعه را فرهنگ سازی کند.

,

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند بازوی توانمندی برای نهاد کتابخانه های عمومی، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و ... در شهرستان خلیل آباد باشد.

,

قاسم پور عنوان کرد: با پیگیری هایی که انجام شد ساختمان این کانون در حال احداث است و امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری و راه اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان باشیم.

,

وی با بیان اینکه نشست سواد رسانه ای باید در شهرستان خلیل آباد برگزار شود، تشریح کرد: آموزش و پرورش باید متولی تولید گفتمان و تفکر انتقادی باشد اگر سواد رسانه افزایش پیدا کرد تولید تفکر انتقادی در جامعه نهادینه می شود و ما باید این زیرساخت را به وجود بیاوریم.

,

فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه زمانی که این دانش را افزایش دادیم سراغ هر کتاب که برویم مطمئناً از کارکرد آن کتاب مطلع خواهیم بود، بیان کرد: افزایش سواد رسانه باعث افزایش کتابخانه های دیجیتالی در گوشی های افراد می شود و کتابخانه های عمومی نباید از این بخش عقب بمانند.

,

وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت های خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، ابراز کرد: کتابخانه های سیار و پیک کتاب باید در سطح شهرستان فعال شود تا به چرخش کتاب در خلیل آباد کمک کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه