اخبار داغ

رئیس شورای ملی آذربایجان فاش کرد؛

افشای شبکه فساد آمریکایی در جمهوری آذربایجان

افشای شبکه فساد آمریکایی در جمهوری آذربایجان
جمیل حسنلی رئیس شورای ملی جمهوری آذربایجان بارها به موضوع فساد مالی در حکومت علی اف و لابی گری های مختلف پرداخته و از منابع نامعلوم درآمد الهام علی اف صحبت کرده است ولی از آنجا که این مسائل را باسند به اثبات نرسانده، رسانه ها هم نسبت به موضوع سکوت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، شورای ملی جمهوری آذربایجان که در روزهای گذشته به خاطر حواشی حمایت از همجنسگرایان مورد انتقاد بسیاری از صاحبنظران در این کشور قرار گرفته و برخی از فعالان این شورا نیز از آن استعفا داده اند، این بار با افشاگری جمیل حسنلی رئیس این شورا دوباره مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,
جمیل حسنلی در روزهای گذشته در مصاحبه با  کانال آزاد سوز ضمن انتقاد از قوانین آمریکایی از انتصاب سفرای پیشین این کشور در معاونت مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان پس از پایان ماموریتشان پرده برداشته و گفته است: متاسفانه قانون آمریکا بکارگیری سفرا پس از پایان ماموریت را ممنوع نمی کند و انتصاب سفیر آمریکا در باکو به معاونت سازمان فساد مالی رژیم علی اف آن هم فقط دو ماه پس از اتمام دوره سفارتش در جمهوری آذربایجان، به وجهه آمریکا به عنوان بزرگترین دموکراسی دنیا ضربه می زند. اینها چطور می توانند ثابت کنند که همان سفیرها  در دوره سفارتشان در باکو درگیر فساد مالی نشده است یا اینکه در دوره ماموریتشان در باکو درباره فساد مالی حکومت علی اف به درستی به دولت آمریکا اطلاع‌رسانی نکرده است؟
,
 
,
سفره جمهوری آذربایجان برای سفرای پیشین آمریکا
, سفره جمهوری آذربایجان برای سفرای پیشین آمریکا,
 
,
روبرت سکوتا، سفیر پیشین آمریکا در باکو دو ماه پس از اتمام ماموریتش، معاون "مرکز سیاست کاسپین" شده است. ریچارد مورنینگ استار، دیگر سفیر پیشین آمریکا در باکو نیز عضو هیات مدیره "شرکت انرژی کاسپین" شده است. ماتیو برایزا، دیگر سفیر پیشین آمریکا در باکو نیز در یکی از سازمان های متعلق به سوکار، شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان مشغول است. استنلی اسکودرو، یکی دیگر از سفرای آمریکا در باکو نیز اصلا از بازگشت به آمریکا خودداری کرد و با شرایطی که حکومت جمهوری آذربایجان برای تجارتش در باکو فراهم کرد، به کار تجاری در جمهوری آذربایجان مشغول شد و مدتی هم برای رژیم علی اف لابی گری می کرد.
,
 
,
موضوع امنیت یهودیان و به ویژه صهیونیست‌ها در جمهوری آذربایجان در چند سال گذشته بارها توسط مقامات اسرائیلی مطرح و از این موضوع حمایت کردند اما این بار جمیل حسنلی هم به این مساله اعتراض کرده و گفته است:برخی ها در بیان علت دفاعشان از رژیم علی اف می گویند که جمهوری آذربایجان روابط خوبی با اسراییل دارد و یهودی ها در جمهوری آذربایجان در امنیت زندگی می کنند.این نیز ناشی از آن است که حاکمیت  جمهوری آذربایجان بخشی از سیاست لابی گری خود در آمریکا را در ارتباط با سازمان های یهودی اجرا می کند و این سازمان های یهودی در آمریکا هم به محافل گوناگون این کشور دسترسی دارند.
,
 
,
پیشتر هم جمیل حسنلی به موضوع فساد مالی در حکومت علی اف پرداخته و از منابع نامعلوم درآمد الهام علی اف صحبت کرده بود ولی در آن زمان هم نتوانست این مسائل را باسند به اثبات برساند و در ادامه رسانه ها هم نسبت به موضوع سکوت کردند.
,
 
,
جمیل حسنلی در زمان انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان گفته بود: از کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان درخواست کردیم که منابع درآمد الهام علی اف، نامزد حزب حاکم «آذربایجان نوین» اعلام شود. اما، کمیسیون مرکزی انتخابات اعتنایی به این درخواست نکرد و منابع درآمدهای نامزد حزب حاکم را مخفی نگه داشت.
,
 
,
در برهه ای هم موضوع فساد مالی در جمهوری آذربایجان توسط اسناد پاناما فاش شد که آن هم خیلی زود و بنا به دلایل نامعلومی به فراموشی سپرده شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه