اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی:

۵۵۲۸ نفر در استان مرکزی خون اهدا کردند/ بهبود یافتگان کرونا به شکرانه سلامت پلاسما اهدا کنند

۵۵۲۸ نفر در استان مرکزی خون اهدا کردند/ بهبود یافتگان کرونا به شکرانه سلامت پلاسما اهدا کنند
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به اینکه درون پلاسمای بیماران کرونایی بهبود یافته یک پادتن خاصی وجود دارد که بهبودی بیماران بستری شده را تسریع می دهد،گفت: کلیه بیماران کرونایی که بهبود یافته اند تقاضا داریم به شکرانه سلامتی که کسب کرده اند برای اهدای پلاسما به انتقال خون مراجعه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه سادات مهدویانی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به آخرین وضعیت اهدای خون در استان گفت: خوشبختانه امروز وضعیت اهدای خون در استان مرکزی ازشرایط خوبی برخوردار است اما مسئله ای که امروز نیاز جامعه به خون را بیشتر کرده بحث راه افتادن جراحی ها پس از گذشت سه ماه تعطیلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا از سه ماه گذشته عمده جراحی ها و عمل های بیمارستانی در تعطیلی به سر می بردند و هم اکنون عمل ها بیشتر از گذشته در حال انجام است و مصرف خون در حد بالایی افزایش پیدا کرده است.

,

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: امروز اعلام می کنیم که مردم عزیز و هم استانی های همیشه در صحنه بیشتر برای اهدای خون وقت بگذارند و مراکز اهدای خون در اراک و شهرستان های استان پاسخگوی مردم عزیز هستند.

,

وی با اشاره به وضعیت اهدا کنندگان پلاسما بیان کرد: همچنین از کلیه بیماران کرونایی که بهبود یافته اند تقاضا داریم به شکرانه سلامتی که کسب کرده اند برای اهدای پلاسما که جهت انتقال به بیماران کرونایی بستری شده استفاده می شوند با ما همکاری داشته باشند.

,

مهدویانی افزود: درون پلاسمای بیماران کرونایی بهبود یافته یک پادتن خاصی وجود دارد که بهبودی بیماران بستری شده را تسریع می دهد و این پادتن تا دو ماه بیشتر درون بدن آنها باقی نمی ماند و لذا تقاضا داریم تا فرصت تمام نشده به مراکز اهدای پلاسما مراجعه کنندو کلیه بهبود یافتگان کرونایی پس از گذشت یک ماه از بهبودی می توانند این کار را انجام دهند.

,

وی با اشاره به وضعیت اهدای خون در طی دو ماه گذشته گفت: در طی دو ماهه ابتدای سال ۶۸۵۱ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد ۵۵۲۸ نفر اهدای خون داشتند.

,

مهدویان اظهار کرد: از مجموع اهدا کنندگان ۲۹۸۰ نفر اهداء کننده مستمر و معادل ۵۴ درصد و ۱۶۹۸ نفر اهداء کننده باسابقه و ۸۵۰ نفر نیز اهدا کننده بار اول که در مجموع تعداد خانم ها ۳۷۳ نفر اهدا کننده معادل ۶.۸ درصد بوده است.

,

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به آخرین آمار توزیع شده به مراکز درمانی گفت: گلبول قرمز فشرده شده ۳۸۷۱ واحد،پلاسمای تازه منجمد ۱۶۰۸ واحد و پلاکت هم ۲۲۹۱ واحد بوده است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز مبرمی که امروز جامعه به خون پیدا کرده است نیاز است مردم اهتمام بیشتری نسبت به این امر خدا پسندانه داشته باشند و خبر مهم اینکه روزهای جمعه هم مراکز اهدای خون به مردم عزیز خدمات ارائه می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه