اخبار داغ

نکاتی درباره فواید لیمو ترش؛

مواد معدنی موجود در آبلیمو به کاهش سوزش معده کمک می‌کند/ بهبود وضعیت پوست با مصرف آبلیمو

مواد معدنی موجود در آبلیمو به کاهش سوزش معده کمک می‌کند/ بهبود وضعیت پوست با مصرف آبلیمو
ماساژ پوست صورت با آب لیموترش می‌تواند به بهبود وضعیت پوست شما کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، میوه‌ها باید جزئی از رژیم غذایی روزانه ما را تشکیل بدهند. بسیاری از میوه‌ها سرشار از ویتامین C هستند اما در این میان همه می‌دانیم که لیموترش یکی از غنی‌ترین منابع برای دریافت ویتامین C و مواد معدنی است. دریافت این ویتامین می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند. علاوه بر این، اضافه کردن چند قطره آب‌لیمو به یک لیوان آب گرم و نوشیدن آن به عنوان نخستین چیزی که در صبح می‌نوشید، باعث شستشوی سیستم گوارش و سم‌زدایی از بدنتان می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این ترکیبِ ساده، یک ترکیب انرژی‌بخش هم هست. ترکیب آب گرم و آبلیمو، انرژی پایداری برای بدن شما تأمین می‌کند و در واقع جایگزینی مناسب برای چای و قهوه در وعده صبحانه است. بهبود وضعیت گوارش هم از دیگر مزایای این نوشیدنی است. مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آبلیمو سبب بهبود هضم غذا، کاهش سوزش معده و نیز کاهش نفخ می‌شود.

,

این کار به واسطه تضعیف ترکیبات سمی موجود در دستگاه گوارش شما انجام می‌شود. علاوه بر این لیمو، مملو از مواد مغذی از جمله ویتامین‌های گروه B، کلسیم، آهن، منیزیم و فیبر است. آبلیمو همچنین یک منبع غنی از پتاسیم است که مصرف آن به سلامتی قلب، ایجاد عضله و کمک به بدن در استفاده از کربوهیدرات‌ها منجر می‌شود. پتاسیم، برای بهبود عملکرد مغز و اعصاب نیز مفید است.

,

مصرف آب‌لیمو همچنین می‌تواند عملکرد ورزشی ورزشکاران را بهبود ببخشد. ماساژ پوست صورت با آب لیموترش می‌تواند به بهبود وضعیت پوست شما هم کمک کند. اما اگر از ابتلا به سرماخوردگی بیم دارید، ترکیب زنجبیل، آبلیمو و فلفل سیاه در یک غذا هم یک ترکیب فوق‌العاده برای بدن شماست. زنجبیل می‌تواند به از بین رفتن ویروس‌ سرماخوردگی کمک و با تب و لرز مقابله کند.

,

لیموترش به کاهش علائم آنفلونزا کمک می‌کند

, لیموترش به کاهش علائم آنفلونزا کمک می‌کند, لیموترش به کاهش علائم آنفلونزا کمک می‌کند,

لیموترش هم با داشتن ویتامین C فراوان به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی طبیعی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با خاصیت ضدویروسی و ضدباکتریایی به مبارزه با علائم سرماخوردگی و آنفلونزا کمک می‌کند. فلفل سیاه هم مملو از ویتامین ضدآنفلونزای کپسایسین است؛ بنابراین مصرف آن می‌تواند علائم شدید گلودرد، سرماخوردگی و سرفه را کاهش دهد.

,

خاصیت ضدمیکروبی را نیز باید به مجموعه خواص آبلیمو اضافه کنید. این خاصیت، مربوط به ترکیباتی است که در مرکبات به وفور یافت می‌شود؛ مثل فنل‌ها و فلاونوئیدها و... یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2017 پیرامون خواص ضدمیکروبی لیمو و رزماری انجام دادند. محققان این مواد را در برابر پاتوژن‌هایی که مسئول ایجاد عفونت‌های پوستی هستند آزمایش کردند؛ از جمله پاتوژن‌هایی که بر روی صورت انسان آکنه ایجاد می‌کنند.

,

این محققان دریافتند که این مواد، می‌توانند عوامل ایجاد آکنه را محدود کنند. ادعاهای دیگری هم درباره تأثیرات مصرف آبلیمو مطرح شده است اما هیچ سند علمی، از بیشتر این ادعاها حمایت نمی‌کند. حتی برخی از تحقیقات، پاره‌ای از این تأثیرات را تکذیب و رد کرده است.

,

گزارش‌های مرآت درباره خواص درمانی گیاه «کُما» را می‌توانید از طریق لینک‌های زیر بخوانید:

,

کما گیاهی با خواص جادویی/ نظر ابوعلی سینا درباره کما

, کما گیاهی با خواص جادویی/ نظر ابوعلی سینا درباره کما,

صمغ کما یک مُسکن و آنتی‌بیوتیک قوی است 

, صمغ کما یک مُسکن و آنتی‌بیوتیک قوی است ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه