اخبار داغ

فرماندار خواف:

راه‌اندازی راه آهن خواف عامل تحول شرق کشور است

راه‌اندازی راه آهن خواف عامل تحول شرق کشور است
سنجرانی گفت: راه اندازی راه آهن خواف به هرات، می‌تواند شرق ایران را متحول کند و می‌تواند، کالاها و مایحتاج عمومی کشور مسلمان و بردار افغانستان را تامین و در بحث صادرات و واردات تسهیل صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین سنجرانی فرماندار خواف در گفت و گو با صبح توس؛ گفت: بحث راه آهن خواف، هرات یک آرزوی دیرینه است، که برای 2 کشور ایران و افغانستان  مهم و بسیار اثر گذار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

سنجرانی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در ادامه مسیر جاده ابریشم است، افزود: بحث ریل گذاری توسط تیم‌های فنی و متتخصصین جمهوری اسلامی ایران تا هوریان افغانستان یعنی از شهرستان خواف تا هرات امتداد پیدا می کند، که تا هوریان حدود 60 کیلومتر کار انجام شده است.



وی در رابطه با اتمام طرح راه آهن خواف، هرات، گفت: با اجرای این طرح حدود 120 کیلومتر از شهرستان خواف به هرات از طریق ریل گذاری راه‌آهن در مجموع انجام خواهد شد.

,
,
, ,
,
,

فرماندار خواف در ادامه با تاکید بر اینکه تا هوریان افغانستان هم‌اکنون کار اجرای پروژه به اتمام رسیده است، گفت: کار و اجرای طرح توسط متخصصین توانمند جمهوری اسلامی ایران تا هوریان افغانستان انجام شده، و راه اهن نیز به آنجا وصل شده که در ادامه مسیر باقی مانده به هرات حدود 55 کیلومتر مسیر در حال انجام است، و اجرای آن مربوط به حوزه کشور افغانستان خواهد بود.

,

سنجرانی گفت: راه اندازی راه آهن خواف به هرات، می‌تواند شرق ایران را متحول کند و می‌تواند، کالاها و مایحتاج عمومی کشور مسلمان و بردار افغانستان را تامین و از آن طرف فراورده هایی یا ترانزیتی که کشور افغانستان داشته باشد را ما می توانیم برای آنها کار تامین آن را انجام دهیم، و می شود در این زمینه در بحث صادرات و واردات تسهیل صورت گیرد، ضمن اینکه جلوگیری شود از تلفات جاده‌ای که متاسفانه هنوز زیر ساخت‌های آن تکمیل نشده است.

,



وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای این طرح می تواند پیام خوبی باشد در امر سرمایه گذاری، افزود: در بحث سرمایه گذاری ما سیمان خواف را داریم،  که الان در حال تولید سیمان هستیم و این نیاز کشور افغانستان است، از طریق ریل به بهترین شکل ممکن می‌توان این محصول را صادر کرد.

, ,
,
,

وی در رابطه با مزیت اجرای طرح راه اهن خواف به هرات، گفت: راه اندازی راه اهن خواف به هرات در بحث صادارت به افغانستان کشور ما شتاب بیشتری می‌گیرد و ما نیازمند تعامل و همکاری همه جانبه با کشور افغانستان و سایر کشورهای آسیای میانه هستیم، که این موضوع می تواند نوید خوبی برای توسعه اقتصاد، تجارت، حمل و نقل و ترانزیت به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه