اخبار داغ

حیدری در گفتگو با دانا:

منتقدان توافق ایران و چین دچار اشتباه استراتژیک نشوند/ منافع ملت در توافق با چین تامین خواهد شد

منتقدان توافق ایران و چین دچار اشتباه استراتژیک نشوند/ منافع ملت در توافق با چین تامین خواهد شد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همواره رابطه جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها از جمله چین برپایه پایبندی بر تعهدات و حفظ منافع طرفین بوده است تصریح کرد: این یک اصول دیپلماسی پذیرفته شده در دنیاست در حالی که آمریکا و اروپا در جریان برجام اثبات کردند خارج از این اصل دیپلماسی عمل کرده و بر تعهدات خود پایبند نمادند.
[

«شهریار حیدری»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره رفتار دوگانه برخی جریانات سیاسی در داخل کشور در باره توافق برجام و توافق احتمالی ایران و چین عنوان کرد: همواره روابط استراتژیک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف در چارچوب تعریف شده و مشخص بوده است که این چارچوب ها براساس قانون اساسی و مورد وثوق ملت و رهبری بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه چین را به عنوان یک کشور قدرتمند و اثرگذار در دنیا می شناسیم عنوان کرد: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران روابط خود را با این کشور اثرگذار در زمینه های اقتصادی و سیاسی در دنیا تقویبت کند.

,

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس با اشاره به اینکه تقویت روابط ایران و چین جز برنامه های نظام جمهوری اسلامی ایران است که قوای سه گانه به خصوص دستگاه دیپلماسی کشور باید بر تداوم آن تاکید داشته باشند تصریح کرد: درطول 40 سال گذشته آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همپیمان با آن علیه جمهوری اسلامی ایران متخاصم بودند و دشمنی خود را به اثبات رساندند همین امر موجب بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا بوده و هست در حالی که همواره رابطه ایران و چین برقرار بوده است.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اثرگذاری دو کشور روسیه و چین در عرصه بین المللی تاکید کرد: جمهوری اسلامی  با چین ارتباط نظامی، اقتصادی و سیاسی برقرار می کند در شرایطی که منافع دو ملت و دو دولت تامین شود.

,

حیدری با اشاره به اینکه همواره رابطه جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها از جمله چین برپایه پایبندی بر تعهدات و حفظ منافع طرفین بوده است تصریح کرد: این یک اصول دیپلماسی پذیرفته شده در دنیاست در حالی که آمریکا و اروپا در جریان برجام اثبات کردند خارج از این اصل دیپلماسی عمل کرده و بر تعهدات خود پایبند نمادند.

,

وی با بیان اینکه امروز اگر به دنبال روابط جدید با چین هستیم بدون شک منافع جمهوری اسلامی تامین شده است عنوان کرد: کسانی که تا دیروز موافق برجام بودند و امروز مخالف رابطه با چین هستند دچار تعارض تعریف روابط ایران با سایر کشورها شدند.

,

نماینده مردم قصرشیرین تاکید کرد: دولت به عنوان متولی اصلی تنظیم کننده روابط کشور با سایر کشورها در این زمینه شفاف سازی کند تا مخالفین اغنا شوند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره فضاسازی های منفی نسبت به توافق احتمالی ایران و چین و از سوی موافقان برجام و هم صدایی آنها در داخل با رسانه های سلطنت طلب، رژیم صهیونیستی و عربی گفت: برخی کشورها مانند رژیم صهیونیستی همواره در طول 40 سال اخیر علیه جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.

,

حیدری تصریح کرد: هر زمان رژیم صهیونیستی موافق چیزی بود ما باید برعکس آن عمل کنیم چون صهیونیست ها هیچ گاه موافق جمهوری اسلامی ایران نخواهند بود.

,

وی با اشاره به اینکه اگرچه این هم صدایی را همکرایی تلقی نمی کنیم گفت : کسانی که در این زمینه اظهارنظر می کنند بفهمدند که نباید موضع اسرائیل را تایید کرده و یا در این راستا گام بردارند چرا که در این صورت دچار اشتباه استراتژیک شدند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه