اخبار داغ

دادستان قزوین خبرداد؛

اجرای طرح ناامن سازی خرید و فروش اموال مسروقه و موادمخدر در قزوین

اجرای طرح ناامن سازی خرید و فروش اموال مسروقه و موادمخدر در قزوین
محمد قاسمی، دادستان قزوین گفت:طرح ناامن سازی محل‌های خرید و فروش اموال مسروقه و مواد مخدر با موفقیت به اجرا درآمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، محمد قاسمی امروز(دوشنبه) در دومین نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نگاه آماری گاهاً کیفیت خدمات را پایین آورده و تحت الشعاع قرار می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: باید در کنار آمار خدمات نیز به نحو احسن ارائه شود تا خدایی ناکرده به دلیل مسائل آماری، حقوق بیت المال و افراد مورد تعدی و تضییع قرار نگیرد که این موضوع باید مورد توجه تمامی دستگاه‌ها و نهادها و از جمله تشکیلات قضایی قرار گیرد.

,

قاسمی گفت: دستگاه قضایی خدمات گوناگون و گسترده‌ای را به شهروندان ارائه می‌کند که باید تبیین و به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود و همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب بیان فرمودند اقدامات دستگاه قضایی باید به صورت هنرمندانه به اطلاع مردم برسد.

,

دادستان قزوین بیان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در مرکز استان در راستای احیاء حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر بازار، مقابله با قاچاق به مرحله اجرا درآمده و همچنین مصوبات قابل توجهی در نشست‌های گوناگون اعم از شورای حفظ حقوق بیت المال، ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای، کمیته نظارت بر عرضه مایحتاج عمومی، کمیسیون جرائم خاص تبیین، مصوب و به حوزه‌های قضایی ابلاغ می‌شود.

,

وی تصریح کرد: ضروری است به منظور دستیابی به اهداف، این موارد به صورت استانی و در تمامی حوزه‌های قضایی اجرایی و با جدیت در دستور کار قرار گیرد و نتایج اقدامات به منظور ارزیابی عملکردها در زمان مناسب به مرکز استان ارائه شود.

,

قاسمی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مصوب در راستای پیشگیری از وقوع جرم باید در اولویت کاری حوزه های قضایی قرار گیرد، اذعان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، طرح ناامن سازی و پاکسازی محل‌های آلوده به مواد مخدر از سوی دادستانی مرکز استان تبیین و برنامه ریزی شده و موارد قابل توجه در اجرای این طرح نیز برای تمامی حوزه‌های قضایی ارسال می‌شود‌

,

وی افزود: لازم است اجرای این طرح با همکاری ضابطین خاص و عام و سایر دستگاه‌ها و نهادها اجرایی شود و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل و برخورد مناسب صورت گیرد.

,

مدیران باید نظارت‌ها بر زیر مجموعه‌ها را تشدید کنند

, مدیران باید نظارت‌ها بر زیر مجموعه‌ها را تشدید کنند,

این مقام قضایی استان عنوان کرد: همچنین طرح ناامن سازی محل‌های خرید و فروش اموال مسروقه نیز در استان قزوین اجرایی شده و تاکنون اموال قابل توجهی از این محل‌ها که تحت عنوان خرید ضایعات فعالیت می‌کنند، کشف شده و این طرح نیز باید در تمامی شهرستان‌ها اجرایی شود.

,

دادستان قزوین گفت: بدون شک جمع آوری محل‌های خرید و فروش اموال مسروقه موجب کاهش چشمگیر سرقت می‌شود و تا خریداری برای اموال مسروقه وجود نداشته باشد، قطعاً افراد سارق نیز مبادرت به این عمل مجرمانه نخواهند کرد.

,

وی تصریح کرد: مرکز ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر نیز در حال آماده سازی است و در بحث جمع آوری معتادان متجاهر در زمان بیماری کرونا جزء استان های پیشرو هستیم.

,

این مقام مسئول گفت: این طرح در چندین مرحله اجرایی شده که این موضوع نیز باید در حوزه‌های قضایی استان با جدیت در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شود و قطعاً جمع آوری این افراد موجب کاهش سرقت‌های خرد در استان خواهد شد.

,

قاسمی بیان کرد: برخورد قاطع با جرائم خشن از جمله نزاع دسته جمعی، درگیری منجر به قتل، استفاده از سلاح گرم در استان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص تشکیلات قضایی ورود جدی کرده و مصوبات ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومین سابقه دار نیز باید در تمامی حوزه‌های قضایی اجرایی شود.

,

وی عنوان کرد: این افراد باید در رصد کامل دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی قرار گیرند و قبل از اقدام مجرمانه و اخلال در نظم و امنیت عمومی در چنگال قانون گرفتار شوند و احکام قضایی اراذل و اوباش به صورت علنی اجرا شود.

,

این مقام مسئول در ادامه گفت: نظارت بر ضابطین و آموزش کاربردی آنها به قوانین روز باید مد نظر قرار گیرد و همچنین دستورات قضایی نیز باید بر اساس قانون و جامع باشد تا در اجرا مشکل ساز نشود.

,

قاسمی اعلام کرد: موضوع مشمولان غایب نظام وظیفه در دستور کار قرار دارد و به این افراد توصیه می‌کنیم که قبل از برخورد قضایی و انتظامی، خود را به سازمان نظام وظیفه ناجا معرفی و وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند.

,

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: بحث مبارزه با فساد یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه در دوره مدیریت آیت الله رئیسی بوده، لذا مدیران باید نظارت‌ها بر زیر مجموعه‌ها را تشدید کنند.

,

وی در پایان گفت: بی‌تردید نگاه دستگاه قضایی در این خصوص پیشگیرانه است و باید قبل از وقوع تخلف جلوی آن گرفته شود تا منجر به تضییع حقوق بیت المال نشود و قطعا در صورت وقوع تخلف، در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه