اخبار داغ

نفت در ۴۰ دلار محبوس ماند

نفت در ۴۰ دلار محبوس ماند
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تغییر چندانی نداشت و همچنان در بازه قیمت محدوده سه هفته گذشته محبوس ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اخبار مثبت از تولید واکسنهای کووید ۱۹ از سوی شرکتهای داروسازی و موسسات پزشکی که شبانه روز در تلاش برای مقابله با بدترین بحران سلامتی یک قرن اخیر هستند، امیدها به بهبود تقاضا برای نفت را تقویت و از قیمتها پشتیبانی کرد اما همچنان نگرانیهایی نسبت به احتمال وضع محدودیتهای جدید در مواجهه با جهش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بهای معاملات نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۴۳ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید.

,

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو سنت افزایش، به ۴۰ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید.

,

هر دو شاخص قیمت از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون دو دلار نوسان قیمت داشته اند.

,

در چین بعضی از سینماها پس از شش ماه تعطیلی، روز دوشنبه بازگشایی شدند و امیدها به احیا از پاندمی ویروس کرونا در دومین اقتصاد بزرگ جهان و خاستگاه شیوع این ویروس تقویت شد.

,

فواد رزاق زاده، تحلیلگر شرکت تینک مارکتس در این باره گفت: با گشایش اقتصادهای بزرگ تقاضا برای نفت باید اوج بگیرد و اگر واکسنی بزودی تولید شود، بیشتر خواهد شد.

,

با این حال سایر کشورها از آمریکا گرفته تا هند همچنان آمار روزانه بالای مبتلایان به ویروس کرونا را گزارش می کنند و برخی از کشورها مانند اسپانیا و استرالیا با موج جدید ابتلا سرگرم مبارزه هستند.

,

طبق برآورد رویترز، بیش از ۱۴.۶ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تاکنون حدود ۶۰۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

,

بر اساس گزارش رویترز، در این بین بزرگترین قرارداد نفتی از زمان شیوع ویروس کرونا و سقوط تقاضا منعقد شد و تحت آن شرکت شورون تولیدکننده نفت و گاز نوبل انرژی را به مبلغ حدود پنج میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه