اخبار داغ

در گفت و گو با کارشناسان مسائل سیاسی عنوان شد؛

لزوم ورود سازمان های بین المللی به مسئله تعرض جنگنده های آمریکایی

لزوم ورود سازمان های بین المللی به مسئله تعرض جنگنده های آمریکایی
کارشناسان مسائل سیاسی گفت: سازمان های بین المللی در این عرصه باید وارد عمل شوند و همچنین کشورهای مستقل جهان باید این اقدام را محکوم کنند تا این اقدام ایذایی، زشت و غیر قانونی به صورت رویه ای برای ایجاد مزاحمت برای هواپیماهای مسافربری تبدیل نشود و اگر چنین اقدامی رویه شود، ضرر کننده اصلی آمریکایی ها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ پنجشنبه هفته گذشته، دوم مرداد ماه هواپیمای مسافربری ماهان به سمت لبنان در حرکت بود که در آسمان سوریه با مزاحمت جنگنده‌ تروریست‌های آمریکایی مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

به گفته بسیاری از کارشناسان این اقدام جنگنده های آمریکایی بر خلاف قوانین بین الملل بوده است و آمریکا با این اقدامات تحریک‌آمیز، بار دیگر نشان داد، که برخلاف ادعاهایش، سیاستی خصمانه با ملت ایران را در پیش گرفته است.

, مریکا با این اقدامات تحریک‌آمیز، بار دیگر نشان داد، که برخلاف ادعاهایش، سیاستی خصمانه با ملت ایران را در پیش گرفته است. , مریکا با این اقدامات تحریک‌آمیز، بار دیگر نشان داد، که برخلاف ادعاهایش، سیاستی خصمانه با ملت ایران را در پیش گرفته است. ,

سازمان های بین المللی باید به موضوع تعرض جنگنده های آمریکایی ورود کنند/ این اقدام جرم بزرگ بین المللی است

, سازمان های بین المللی باید به موضوع تعرض جنگنده های آمریکایی ورود کنند/ این اقدام جرم بزرگ بین المللی است, سازمان های بین المللی باید به موضوع تعرض جنگنده های آمریکایی ورود کنند/ این اقدام جرم بزرگ بین المللی است,

سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: تعرض جنگده های آمریکایی به هواپیمای ماهان نشان از ضعف و ناتوانی آمریکایی ها در منطقه است که آنان متوسل به اقدامات ایذایی آن هم در حد تحرکات کشورهای بسیار ضعیف شدند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آنچه که آمریکایی ها در تعقیب هواپیمای مسافربری ماهان انجام داد نشانه اقدامی در حد یک کشور ضعیف است نه در حد کشوری که ادعای ابر قدرتی جهان را دارد.

,

وی تأکید کرد: از نظر قانونی، اقدام صورت گرفته غیر قانونی، مخالف و متضاد تمامی قوانین بین المللی است و اقدام جنگنده های آمریکایی جرم بزرگ بین المللی است.

,

قنادباشی افزود: تحلیلگران معتقدند که در فرای این اقدام یک ترفند بسیار ضد انسانی دیگری نیز بوده است که با اشتباه انداختن پدافند هوایی سوریه، این هواپیمای مسافربری را سرنگون کنند و با جنجالی که در این زمینه راه می اندازند؛ اشتباه و گناه را به گردن سوریه بیاندازند تا سیاست های خود را در منطقه پیش ببرند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: زمانی که صحبت از ترفند آمریکا به میان می آید، دامنه و شدت این اقدام ضد انسانی آشکار تر می شود و این مسئله نشان می دهد که آمریکایی ها حضار هستند به منظور پیشبرد سیاست های خود انسان های بیگانه را قربانی کنند.

,

وی تصریح کرد: سازمان های بین المللی در این عرصه باید وارد عمل شوند و همچنین کشورهای مستقل جهان باید این اقدام را محکوم کنند تا این اقدام ایذایی، زشت و غیر قانونی به صورت رویه ای برای ایجاد مزاحمت برای هواپیماهای مسافربری تبدیل نشود و اگر چنین اقدامی رویه شود، ضرر کننده اصلی آمریکایی ها هستند.

,

قنادباشی با بیان اینکه زمانی این اقدام صورت گرفت خاطره سرنگونی هواپیما ایرباس زنده شد، ابراز کرد: آمریکایی ها در این عرصه سوابق بسیار تاریکی دارند؛ بنابراین این اقدام آنها چیزی جز واکنش منفی برای آمریکایی ها در بر نخواهد داشت.

,

بزدل ها همواره از نبرد مردانه گریزانند/ پاسخ در قبال تعرض جنگنده های آمریکایی نباید صرفا در سطح رهگیری یک هواپیما باشد

, بزدل ها همواره از نبرد مردانه گریزانند/ پاسخ در قبال تعرض جنگنده های آمریکایی نباید صرفا در سطح رهگیری یک هواپیما باشد, بزدل ها همواره از نبرد مردانه گریزانند/ پاسخ در قبال تعرض جنگنده های آمریکایی نباید صرفا در سطح رهگیری یک هواپیما باشد,

احمد قربانی پور در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: تمام تیرهای دشمن در به ستوه آوردن ملت بزرگ ایران و قرار دادن آنها در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی به سنگ خورده است و بنابراین شاهد هستیم که دشمن دنبال ماجراجویی های عجولانه و حماقت بار رفته است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اقدام جنگنده‌های ارتش بزدل و تروریستی آمریکا در تهدید هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ماهان که از تهران به مقصد بیروت در حرکت بود؛ نشان داد که بزدل ها همیشه از نبرد مردانه و رو در رو گریزانند؛ و همواره از پشت خنجر می‌زنند و می‌گریزند.

,

وی عنوان کرد: به عقیده برخی که دنیای امروز را دنیای گفتمان و مذاکره می‌پندارند حال باید از این جماعت پرسید که آیا این جنگنده‌های متجاوز برای مذاکره آمده بودند؟

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بنابراین در یک طراحی چند بعدی شیطانی، جنگنده‌ آمریکایی اسرائیلی، مامور می‌شود هواپیمای مسافربری ماهان را به مقابل گلوله های پدافند سوریه هدایت کند.

,

وی ادامه داد: آمریکایی ها می خواهند با خلق یک فاجعۀ بزرگ، مشابه حوادث مربوط به هواپیمای اوکراینی و به میدان آوردن همه ظرفیت هماهنگ رسانه‌ای در داخل و خارج به طور هم زمان هم اغتشاشات وسیع داخلی را رقم بزنند و هم با فشار سنگین داخلی و بین‌المللی ایران را مجبور به ترک کامل سوریه و رها کردن آن در دست ائتلاف عربی، غربی و عبری نمایند.

,

قربانی پور تأکید کرد: بنابراین مسئله حیاتی این است که پاسخ به این طراحی فاجعه بار نباید فقط در سطح رهگیری یک هواپیما باشد بلکه برای آنکه سران استکبار دیگر به طرح ها حتی فکر هم نکنند می بایست، پاسخ در سطح کل این سناریو و پاسخی شدیداً دردناک و سریع داده شود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: در این ماجرا از هشتگ های ضد آمریکایی، سکوت های یک دقیقه ای، جامه دریدن ها، تحریم جشنواره های خارجی آه و فغان ها برای هموطن مسافر و لعن و نفرین بر نظامیان آمریکایی، عکس و استوری از کودکان داخل هواپیما، ترندها، صفحه‌های یک شکل و محتوا و از جماعت سلبریتی برای مسافران هواپیمای ماهان در ماجرای تعرض هوایی آمریکا خبری نیست.

,

وی در پایان با طرح این سوال که سلبریتی های که چند روز پیش همسو با ترامپ و نتانیاهو  هشتگ اعدام نکنید را ترند می کردند، کجا هستند، خاطر نشان کرد: برخی شان نگران اقامت‌ها هستند یا دستوری برای به خط شدن دریافت نکردند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه