اخبار داغ

فرماندار جویبار خبر داد؛

اختصاص 2 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال خرد روستایی در جویبار

اختصاص 2 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال خرد روستایی در جویبار
علی اسد از اجرای طرح سحاب(طرح اشتغال‌زایی روستایی) از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در شهرستان جویبار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ،سید علی اسد عصر امروز در نشست با سیدی مجری طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت استان مازندران گفت: با  پیگیری‌های انجام‌شده مبلغ دو میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد اشتغال خرد روستایی به شهرستان جویبار اختصاص یافت.
 
وی افزود: با تخصیص این اعتبار ۵۰ شغل در روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار جمعیت این شهرستان ایجاد خواهد شد که این اعتبار امسال به دو روستا به‌عنوان پایلوت و از هر بخش یک روستا برای این امر در نظر گرفته‌شده است.
 
فرماندار جویبار تصریح کرد: در سال‌های آینده تسهیلات وام اشتغال‌زایی خرد روستایی و همچنین تعداد روستاهای این شهرستان جهت بهره‌مندی از این طرح افزایش خواهد یافت.
 
گفتنی است طرح سحاب در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر آبادسازی روستاها و مناطق محروم و نیز در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، به‌ویژه با تأکید بر مردمی کردن اقتصاد، بهره‌ور ساختن منابع، توجه به مزیت‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی مناطق روستایی، الگویی تحت عنوان" آیین‌نامه سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت سحاب " تدوین‌شده است.
 
این الگو،  تحت رویکرد پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و در چارچوب معیشت پایدار و مبتنی بر راهبردهای توانمندسازی اقتصادی - اجتماعی ساکنین مناطق محروم و روستایی و ایجاد کسب‌وکار پایدار بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای طراحی و تحت عنوان سحاب نام‌گذاری شده است.
 
طرح سحاب به‌منظور شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل فردی و محیطی، آموزش و توانمندسازی اقتصادی و تأمین مالی خرد، ایجاد افزایش مهارت مرتبط با کسب‌وکار، دسترسی به دارایی‌های مولد، ایجاد فرصت‌های شغلی، پشتیبانی از نهادها و فرآیندهای تولید، پشتیبانی از فرآیند بازاریابی و نظارت مستمر و اشتغال پایدار ایجاد شد .
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه