اخبار داغ

فرماندار شهرستان بیرجند:

سیل به ۶۰ روستای شهرستان بیرجند خسارت وارد کرد/ بیشترین خسارت مربوط به بخش کشاورزی است

سیل به ۶۰ روستای شهرستان بیرجند خسارت وارد کرد/ بیشترین خسارت مربوط به بخش کشاورزی است
ناصری گفت: هفته گذشته در برخی از نقاط استان به ویژه شهرستان بیرجند شاهد بارندگی و وقوع سیلاب بودیم که به ۶۰ روستای شهرستان بیرجند خسارت وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی مدیریت بحران استان و شهرستان به ویژه در حوزه‌های عمرانی انجام اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش خسارات در حوادث طبیعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی با بیان این‌که در این راستا اقدامات پیشگیرانه زیادی طی سالهای اخیر در سطح شهرستان بیرجند انجام شده، افرود: طی سه سال گذشته ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت اقدامات پیشگیرانه از سیل از جمله احداث سیل بند، سازه های آبخیزداری، دیوار ساحلی و ... هزینه شده است.
,
 
,
فرماندار شهرستان بیرجند به سیل هفته گذشته در روستاهای بخش مرکزی شهرستان بیرجند اشاره و بیان کرد: طی سالهای گذشته ساخت و سازهایی در بستر رودخانه به ویژه در دهستان باقران به دلیل کمبود زمین و کوهستانی بودن ساخته شده که در سیل هفته گذشته دچار آسیب شده است. در حال حاضر با توجه به قوانینی که وجود دارد دهیاری هر روستا، شورا و کارشناسان بنیاد مسکن بر ساخت و سازها نظارت داشته و اجازه ساخت در بستر رودخانه را نمی‌دهند.
,
 
,
ناصری عنوان کرد: حجم زیادی از خسارات ناشی از سیل در شهرستان بیرجند مربوط به بخش کشاورزی، اراضی و باغات می‌شود.
,
 
,
وی به خسارات وارد شده به منازل مسکونی در بخش مرکزی شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت: تاکنون طبق برآورد انجام شده توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند ۳۱ واحد مسکونی دچار خسارت شده که خسارت وارده به۲۲ واحد جزئی و ۹ واحد نیاز به بازسازی دارد.
,
 
,
فرماندار شهرستان بیرجند عنوان کرد: هفته گذشته از دو تا چهار شهریور ماه در برخی از نقاط استان به ویژه شهرستان بیرجند شاهد بارندگی و وقوع سیلاب بودیم که در این راستا به ۶۰ روستای شهرستان بیرجند خسارت وارد شده است.
,
 
,
ناصری گفت: عمده خسارات در بخش کشاورزی، راهها، باغات، اراضی، زیر ساخت و خانه است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم خسارات مربوط به بخش کشاورزی با ۶۰ هکتار اراضی کشاورزی است که از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده است.
,
 
,
فرماندار شهرستان بیرجند عنوان کرد: همچنین به ۲۱۰ هکتار از باغات در شهرستان بیرجند خسارت وارد شده و ۹۵ قنات در این شهرستان دچار مشکلات کلی شدند.
,
 
,
ناصری از خسارت دیدن ۴۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: ۲۳۱ خودرو در سیل غرق شدند و خوشبختانه سیل هفته گذشته خسارت جانی نداشته است.
,
 
,
وی افزود: نیروهای امدادی هلال احمر از ساعات اولیه سیلاب در مناطق حاضر شده و مشغول امداد رسانی بودند.
,
 
,
فرماندار بیرجند به قطع شدن شبکه آب، برق، گاز و تلفن روستاهای سیل زده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری صورت گرفته بین دستگاه های مربوطه مشکل تمامی روستاها برطرف شده و آب، برق، گاز و تلفن وصل شده و در حال حاضر فقط گاز دو روستا به دلیل جابجایی خط انتقال گاز از بستر رودخانه به نقطه امن قطع و آبرسانی به دو روستا با تانکر انجام می‌شود.
,
 
,
ناصری بیان کرد: شاهد حضور جهادگران بسیجی و نیروهای سپاه در روستاهای سیل زده بودیم و ۸۰ جهادگر بسیجی به روستاهای شهرستان بیرجند خدمات رسانی کردند.
,
 
,
وی افزود: طبق بررسی های به وجود آمده در بین روستائیان ۱۵ خانواده تحت حمایت کمیته امداد شناخته شده و برای دریافت تسهیلات بلاعوض به کمیته امداد معرفی شدند.
,
 
,
فرماندار شهرستان بیرجند از بیمه حوادث خانه ها در استان خبر داد و گفت: بنیاد مسکن تمام خانه های آسیب دیده از سیل را شناسایی و طبق پیگیری های که انجام خواهد شد بیمه حوادث به خانه های آسیب دیده پرداخت خواهد شد.
,
 
,
ناصری خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی هنوز برآورد خسارت در حال انجام است و تسهیلات بلاعوض طبق اعلام ستاد مدیریت بحران کشور اعلام و پرداخت خواهد شد.
,
 
,
وی در مورد ذخیره سازی روان‌آبها، اظهار کرد: طی دهه فجر سال گذشته ۱۳ سازه آبخیزداری در شهرستان بیرجند افتتاح شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه