اخبار داغ

در گفت‌وگویی عنوان شد؛

کرونا، نیروهای تعاونی را تعدیل کرد

کرونا، نیروهای تعاونی را تعدیل کرد
رییس اداره امور کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان راز و جرگلان گفت: با شیوع بیماری کرونا وضعیت تولید شرکت های تعاونی فعال و نیمه فعال دچار مشکل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد استوان، رییس اداره امور کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: شهرستان راز و جرگلان 135 شرکت تعاونی دارد که از این شرکت های تعاونی 56 شرکت فعال هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک ,

استوان افزود: 90 درصد این شرکت ها در زمینه های دامداری، کشاورزی و مابقی در زمینه های تولید پوشاک، تامین نیاز، آب بران، اسب و نوغان داری و صنایع دستی فعالیت می کنند.

,

وی گفت: از این شرکت های تعاونی نیمه فعال و غیر فعال شهرستان، سه شرکت تعاونی مرزنشین به علت تامین نشدن ارز سه سال است که غیرفعال شده اند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه در این شهرستان گرایش به سوی راه اندازی شرکت های تعاونی با هدف تولید رضایت بخش است به طوریکه در سال گذشته در این شهرستان هشت شرکت تعاونی ثبت شدند، افزود: با این وجود، آنطور که باید و شاید شرکت های تعاونی این شهرستان فعال نیستند.

,

استوان یکی از علل وضعیت نیمه فعالی و غیر فعال شدن تعدادی از شرکت های تعاونی این شهرستان را عدم جذب اعتبارات کافی برای این شرکت ها برشمرد و گفت: کل اعتبار تسهیلاتی برای حمایت از این شرکت ها در این شهرستان در سال گذشته 54 میلیارد تومان بود که فقط 30 میلیارد تومان آن اختصاص یافت و مابقی اعتبار به علت اینکه شرکت ها نتوانستند وثایق بانکی تهیه کنند برگشت خورد.

,

وی خاطر نشان کرد: تمامی اعضای شرکت های تعاونی نیز بیمه نیستند.

,

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا وضعیت تولید شرکت های تعاونی فعال و نیمه فعال دچار مشکل شد چون تولیدات آنها بازار خود را از دست دادند و در حال حاضر این شرکت ها در بازپرداخت تسهیلات خود دچار مشکل شده اند.

,

رییس اداره امور کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان راز و جرگلان یادآور شد: در حال حاضر در بخش کشاورزی و دامداری قیمت شیر خام پایین است درحالیکه قیمت علوفه بالا رفته است.

,

وی افزود: تعدادی از نیروهای شرکت های تعاونی پوشاک نیز به علت شیوع بیماری کرونا از کار بیکار شدند.

,

وی تصریح کرد: به طور کلی مشخص نیست که تعاونی ها به علت بیماری کرونا تا چه اندازه ضرر دیده اند اما به طور قطع زیان مالی بالا است که برخی از شرکت های تعاونی از جمله پوشاک کاملا تعطیل و یا نیمه فعال شدند.

,

استوان در خاتمه اعلام کرد: درصدد هستیم تا با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی نه تنها اعضای تعاونی ها بلکه تمامی جمعیت سرپرست خانوارها را تحت پوشش بیمه عشایری و روستایی قرار دهیم تا آنان در آینده بتوانند از این بیمه استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه