اخبار داغ

اقتصاد فلج یقه جوانان را هم گرفته؛

بی‌رغبتی شدید جوانان به تشکیل زندگی مشترک/ گره مشکلات ازدواج در ایران همچنان کور است

بی‌رغبتی شدید جوانان به تشکیل زندگی مشترک/ گره مشکلات ازدواج در ایران همچنان کور است
توپ مشکلات ازدواج جوانان گویا در زمین خود آنها افتاده و کسی را یارای کمک نیست و هر روز عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا بی رغبتی جوانان به تشکیل خانواده را افزایش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شیوع بیماری کرونا علاوه بر بیکاری عده ای از جوانان و تعطیل شدن کسب و کارها گویا این بار، یقه ازدواج جوانان را گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

البته برخی خانواده ها و جوانان کرونا را فرصت و عده ای آن را چالش می دانند .

,

برخی زوج ها بدون مراسم یا با گرفتن مراسم کوچکی ازدواج خود را برپا و زندگی خود را آغاز کردند اما عده ای هم همچنان منتظر اتمام کرونا هستند و عروسی بدن جشن را نمی پذیرند.

,

حسن زاده زورمند، مدیرکل ثبت احوال استان همدان اعلام کرد: آمار ازدواج‌های ثبت شده در استان همدان در ۵ ماهه امسال ۶ هزار و ۳۶۵ مورد بوده است.

,

در این زمینه شاهد کاهش ۴.۶ درصدی ثبت ازدواج در استان همدان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

,

در ۵ ماهه نخست امسال یک هزار و ۶۷۷ مورد طلاق در استان همدان به ثبت رسیده است که افزایش ۷ درصدی رشد طلاق را در استان داشته ایم.

,

بنابر گفته کارشناسان امروزه مشکلات مالی و نداشتن در آمدها و از طرفی توجه بیش از حد به مادیات در جامعه یکی از مهمترین دلایل کاهش ازدواج و افزایش طلاق است.

,

چرا که حتی اگر خانواده ای با قناعت بتواند زندگی خود را بچرخاند اما در بیرون و اجتماع نمی تواند بدون پشتوانه مالی نیازهای خانواده را بر آورده کند.

,

محرم روزبه معاون اداره ورزش و جوانان که همیشه متولی برگزاری کارگاه های ازدواج و ارائه راهکار ازدواج آسان برای جوانان است به خبرنگار ما گفت: دلایل مختلفی را می توان برای کاهش ازدواج در چند ماهه نخست امسال نام برد اما مهمترین علت آن کروناست.

,

وی با اشاره به تعطیلی تالارها افزود: متاسفانه بستن تالارها و سالن های پذیرایی و از همه مهمتر استقبال نکردن مردم از جشن ها باعث شد عده ای از جوانان که به مراسم اهمیت خاصی می دهند بلاتکلیف بمانند.

,

روزبه گفت: علاوه بر کرونا مهمترین دلیل کاهش ازدواج و افزایش طلاق را می توان مسائل اقتصادی و مالی زوج ها عنوان کرد.

,

وی مسکن را یکی از مهمترین نیازهای هر خانواده دانست و افزود: قیمت نجومی مسکن نه تنها زوج ها بلکه بسیاری از خانواده ها را دچار مشکل کرده است.

,

معاون اداره ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت ازدواج گفت: امسال هم مثل هر سال در هفته ازدواج و در طول سال کارگاه های آموزشی ازدواج را برگزار کردیم و کار را فقط به فضای مجازی نسپردیم.

,

روزبه از برگزاری کارگاه ازدواج در هفته آینده با رعایت پروتکل ها ی بهداشتی خبر داد و گفت: جوانان در کارگاهها مهارت برخورد و زندگی مشترک را می آموزند اما اینها برای تشکیل یک خانواده کافی نیست و باید به مسایل مالی و مسکن و اشتغال آنها توجه ویژه شود.

,

نایب رئیس مجلس در آستانه هفته ازدواج امسال اعلام کرد: ۱۲میلیون نفر جوان در سن ازدواج داریم که متأسفانه نزدیک به ۵/۱ میلیون نفر آنها در آستانه تجرد قطعی و یأس ازدواج هستند.

,

مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر جوانان که یکی از متولیان اصلی تسهیل ازدواج است به مناسبت هفته ازدواج به دادن پیامی بسنده کرد و همه اینها نشان از بی خبری مسئولان از بطن جامعه دارد.

,

چندین بهارستان پر و خالی شد و قانون های تسهیل و وام ازدواج برای جوانان در نظر گرفتند.

,

اما آنچه که خودنمایی می کند صف طولانی جوانانی است که وام را به علت شرایط سختگیرانه ای که برای پرداخت آن گذاشته اند دریافت نمی کنند.

,

افزایش نجومی مسکن هم که در ماه های آخر حجت را تمام کرد و جوانانی که ساده و بدون تشریفات و خرید طلاو گرفتن جشن قصد شروع زندگی را داشتند مسکنی را هر چند کوچک پیدا نمی کنند.

,

یکی از جوانانی که به تازگی قصد ازدواج داشت به خبرنگار ما گفت: با شیوع کرونا و نگرفتن جشن مقدار اندکی پس انداز کردیم که با آن می توانستیم یک واحد کوچک بخریم اما حالا حتی پول رهن یک واحد یک خوابه ام را هم نمی دهد.

,

مسکن در شهر همدان با حرکتی نجومی رو به رشد است و گویا قصد پایین آمدن ندارد. توصیه در مقابل قیمت مسکن «قناعت پیشه کردن جوانان برای زندگی در خانه‌های ۲۵ متری است و آنها در برابر ازدواج باید «ساده‌زیستی» پیش گیرند.

,

شهروندان روز به روز گرفتارتر می‌شوند و اقتصاد ساعت به ساعت ضعیف‌تر و خروجی همه این اتفاقات حضور جوانان بیکار در گوشه و کنار کشور و از هم پاشیدن بنیان خانواده هاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه