اخبار داغ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خبر داد؛

برپایی نمایشگاه دستاوردهای ملی دفاع مقدس و مقاومت در مشهد

برپایی نمایشگاه دستاوردهای ملی دفاع مقدس و مقاومت در مشهد
جعفری گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد برای اجرا و تدارک غرفه‌های نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس تعیین و در روز 31 شهریور ماه به صورت حضوری افتتاح خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با ترویج فرهنگ جهاد و دفاع مقدس امیدواریم بتوانیم از تحریف های اجتمالی جلوگیری کنیم چراکه ریشه جنگ این بود که کشوری تحت رهبری و مرجعیت شیعه حکومت اسلامی ایجاد شد و همه مستکبران حهان متحد شدند که به جمهوری اسلامی هجمه آورند و با تحریک صدام جنگ ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایجاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: شاید جنگ تحمیلی لطمات زیادی به کشور زده باشد اما باعث بالندگی در حوزه نیروی انسانی، تربیت فرماندهان فرهیخته شد که کشور را ساختند و فرهنگ ایثارگری و شهادت اقدامات ماندگاری صورت گرفت و شهدا الکوهای خوبی برای جوانان در عرصه های مختلف داخلی و خارجی حوزه های اسلامی شدند.

,

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نمونه بارز الگوی دفاع مقدس در تمام حوزه ها بود گفت: در دفاع مقدس بزرگ ترین آزمایش فداکارانه ملت ایران شکل گرفته است و موظف هستیم این هفته که تقارن دارد با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به صورت ویژه علی رغم محدودیت های در حوزه کرونا با برنامه ها و اقدامات و موضوعات طراحی شده به سرانجام مطلوب برسانیم.

,

جعفری با بیان اینکه در هفته دفاع دستاوردهای چهار دهه انقلاب اسلامی و مقاومت را تبیین می کنند تصریح کرد: تلاش داریم دستاوردهای دفاع مقدس را به عنوان الگوی عینی و دست یافتنی بوسیله بیانیه گام دوم منتشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در حوزه های مقاومت و بین الملل صورت گیرد.

,

وی افزود: تا پایان سال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس و همچنین آثار این مفاهیم در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و نظامی ایجاد کردند ترویج خواهد شد.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ستاد استانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خراسان رضوی تشکیل شد و سردار یوسفعلی زاده دبیری این ستاد را بر عهده دارد و ستاد داخلی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نیروهای مسلح در استان و ایجاد شده است.

,

وی افزود: با تشکیل 12 کمیته موضوعی در ستاد استانی جلسات و زمان بندی برنامه ها انجام می شود، 66 عنوان برنامه در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهیه و تصویب شده و به کلیه دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها ابلاغ شده است.

,

جعفری ادامه داد: تشکیل ستاد اجرایی نمایشگاه های دستاوردهای ملی دفاع مقدس و مقاومت با 15 کمیته اجرایی صورت گرفته که همه دستگاه ها دستاوردهای خودشان را دز حوزه های مختلف به نمایش بگذارند.

,

وی با اعلام اینکه نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس برای اجرا و تدارک غرفه های نمایشگاه دفاع مقدس تعیین شد و در روز 31 شهریور ماه به صورت حضوری افتتاح خواهد شد افزود: برای دستگاه ها نیز ظرفیت ارزیابی عملکرد و نظارت استانی و شهرستانی ایجاد شده است.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در این ایام ویژه برنامه دیدار تصویری رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان جهاد و شهادت به صورت زنده در اولین روز هفته دفاع مقدس از رسانه ملی اجرا خواهد شد که برای خراسان رضوی 100 هزار نفر از پیشکسوتان در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

,

وی با اشاره به اجرای تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در استان توسط دستگاه های مربوطه افزود: افتتاح ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی و موزه فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی با زیربنای 3 هزار متر مربع با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی و همزمان با 8 استان دیگر صورت می گیرد که به عنوان اولین فاز از اجرای پروژه عمرانی موزه دفاع مقدس محسوب می شود.

,

جعفری اظهار کرد: برنامه های چهلمین سال دفاع مقدس تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه دارد و هر دستگاهی موظف است گزارشات خودشان را طی دو نوبت در مهر ماه و بهمان سال جاری ارائه کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه