اخبار داغ

دفاع از ایران اسلامی همچنان ادامه دارد؛

حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در تداوم فرهنگ پایداری لازم است

حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در تداوم فرهنگ پایداری لازم است
هشت سال دفاع مقدس، صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست؛ گنجینه ی عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج، مصرف و سرمایه‌گذاری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز هشت سال دفاع مقدس، صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه ی زمانی نیست؛ گنجینه عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج، مصرف و سرمایه گذاری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

دقاع مقدس زمینه ظهور خلاقیت‌ها،‌ نوآوری‌ها و اعمال بدیعی بود که در ابعاد مختلف صورت گرفت. و منجر به رشد  چشمگیر باورهای دینی در آن دوران شد.

,

خلاقیت‌های بی‌شمار در زمینه‌ی تدارک تجهیزات جنگی و لجستیکی ـ مانند ایجاد پل‌های خیبر و اروند رود ـ نقش ویژه‌ای در پیروزی عملیات‌های دفاع مقدس ایفا نمود.

,

رزمندگان سلحشور ایران در هشت سال دفاع مقدس با وجود برخی نارسایی‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی در مقایسه با دشمن، با ایمان و اراده راسخ به مصاف دشمن رفتند و با نقش مهمی که در پیروزی عملیات های دفاع مقدس داشتند حماسه هایی جاودانی را  آفریدند.

,

دفاع از آرمان های نظام و ولایتمداری، خنثی نمودن توطئه‌های شوم استکبار ستیزان نمونه ای از دلاورمردی‌های قهرمانان این مرز و بوم است . از این رو زنده نگه داشتن تاریخ شفاهی و حفظ آثار و مستندات مکتوب  آنها مهم ترین راه برای حفظ نام آنها به شمار می رود.

,

امروزه با شیوع ویروس کرونا در کشور شاهد نوعی دیگر از جهاد و ایثار در جامعه هستیم و جامعه پزشکی کشور و کادر درمان  با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس،با کار و فعالیت شبانه روزی در حوزه مقابله با این ویروس نشان دادند که دفاع مقدس سرشار از فرهنگ و درس‌های بی نظیری در عرصه‌های گوناگون است که میتوان با استفاده از آن در برابر هر گونه مشکلات و دشمنی ها ایستاد و پیروز شد.

,

با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، برنامه های مختلفی در جهت ترویج فرهنگ جهاد، شهادت، ایثار و از خودگذشتگی  شهدا و جانبازان و ایثار گران در اقصی نقاط کشور برگزار می گردد.

,

بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در شهرستان بندرلنگه با برگزاری مراسم تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور آغاز گردید و از تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس به رسم ادب و احترام تجلیل به عمل آمد.

,

اجرای برنامه‌های متنوع در هفته دفاع مقدس از جمله برگزاری یادوراه شهدا، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران شاید بتواند گوشه ای از رشادت‌ها، و معجزاتی که آنها در جنگ هشت ساله خلق کردند را جبران کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه