اخبار داغ

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه:

مظلومیت‌های حماسه کربلا را در دفاع مقدس دیدیم

مظلومیت‌های حماسه کربلا را در دفاع مقدس دیدیم
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: عاشورا به اسلام روح بخشید، هشت سال دفاع مقدس نیز موجب استحکام انقلاب به جهان شد و دفاع مقدس جلوه‌هایی از مکتب عاشورا دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز سردار عباس غلامشاهی با حضور در برنامه محفلی با شهدا در محل نمایشگاه دفاع مقدس رودان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس و هشت سال جنگ نابرابر در مقابل همه طاغوت‌های دنیا، استمرار حماسه و مکتب عاشورا و کربلا بود و جلوه‌ها و مظاهر دفاع مقدس نشان از جلوه‌های جدید حماسه کربلا دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

وی افزود: مظلومیت‌های عاشورا را فقط در تاریخ خوانده بودیم اما در دفاع مقدس تمام حماسه کربلا به چشم دیده شد و وقتی از شهدای مسن کربلا یاد می‌کنیم مصداق آن را در دوران دفاع مقدس، هزاران حبیب بن مظاهر می‌بینیم و جوانان بدانند که تمامی اسلام در مقابل تمام کفر قرار گرفت و فقط یک ملت در مقابل تمامی جهان از شرق تا غرب ایستاد.

,

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: نوجوانان و جوانان در آن دوران آنچنان جانفشانی کردند که می‌توان از آنها صدها فیلم و کتاب تدوین کرد چراکه دفاع مقدس در امتداد عاشورا است و هم‌اکنون نیز اثرات این نهضت را شاهدیم همانگونه که عاشورا به اسلام روح بخشید، هشت سال دفاع مقدس نیز موجبات استحکام انقلاب و شناساندن انقلاب اسلامی به جهان شد.

,

سردار غلامشاهی بیان کرد: در آن دوران با تمام محدودیت‌ها با قامتی راست و مقاوم ایستادیم هر چند شهادت و از دست دادن جوانان برومند و فرماندهان دلیر سنگین بود و دفاع مقدس انقلاب اسلامی را به دنیا ثابت کرد و هشت سال دفاع مقدس نماد واقعی صدور انقلاب به تمام دنیا بود.

,

وی گفت: اثر ماندگار دوران دفاع مقدس خیلی زود در حماسه‌سازی مدافعان حرم، خود را نشان داد و جوانانی که دفاع مقدس را ندیده بودند، جوانانی بودند که حماسه مدافعان حرم  را رقم زدند و در واقع ادامه‌دهنده حماسه عاشورا پس از دفاع مقدس شدند.

,

سردار غلامشاهی نقطه اوج این مظلومیت‌ها را شهادت حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار کرد: در دروان دفاع مقدس رزمندگان سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان در لشکر ۴۱ ثارالله زیر پرچم این مالک اشتر انقلاب اسلامی هدایت می‌شدند.

,

وی تصریح کرد: شجاعت، از خودگذشتگی، اخلاص، مردم‌داری و برای مردم بودن از ویژگی بارز شهید سلیمانی بود و باید خصوصیات بارز این شهید والامقام برای نسل جدید به‌عنوان الگوی اخلاقی و زندگی بازگو شود.

,

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: مظلومیت مدافعان حرم بسیار متفاوت‌تر از مظلومیت‌های دفاع مقدس است و آنچه که امروز از حاج قاسم سلیمانی گفته می‌شود قطره‌ای  از رشادت‌های آن شهید والا مقام اسلام است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه