اخبار داغ

امام‌جمعه شهر بهار:

اداری کردن فعالیت های قرآنی غلط است

اداری کردن فعالیت های قرآنی غلط است
حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی شهرستان بهار اداری کردی فعالیتهای قرآنی را غلط دانست و بر مردمی کردن این فعالیت ها تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ پیش از ظهر امروز شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی در دفتر امام جمعه شهرستان بهار برگزار شد. در این شورا که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار برگزار شد جمعی از مسئولین و فعالین حوزه قرآنی و موسسات قرآنی حضور داشتند و به بیان مسائل و مشکلات این حوزه پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در این جلسه بحث بیمه فعالان قرآنی و حذف یارانه بیمه فعالان قرآنی، شناسنامه دار کردن فعالین قرآنی شهرستان، توجه به تفسیر قرآن در مراکز و توجه به آموزش قرآن در سنین کودکی از مواردی بود که به آن اشاره شد.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار به آموزش ۶۵۰ مربی قرآنی در شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: در بحث فعالیت های قرآنی شهرستان بهار رتبه اول را در استان دارد، اما آنچه که باید به آن توجه داشت این است که باید فعالیت های قرآنی هدف گذاری شده و فعالیت های قرآنی را از ادارات خارج کرده و مردمی کنیم تا کار بهتر صورت گیرد.

,

مهدی ساعد قاری بین المللی قرآن نیز در این جلسه از نبود تعریف مناسب از فعالیت های قرآنی گلایه کرد و اظهار داشت: فعالیت های قرآنی به دو صورت آموزشی و اجرایی است، آموزش سازوکار خودش را دارد و باید متولی آن ادارات و سازمان ها باشند تا شاهد توسعه و آموزش فرهنگ قرآنی باشیم اما بحث اجرایی آن باید به دست خود مردم سپرده شود.

,

در ادامه امام جمعه شهر بهار به بیان توضیحاتی در خصوص مشکلات مطرح شده پرداخت و اظهار داشت: ایجاد ستاد و مرکزیت در قرآن غلط است بلکه کار باید به صورت شورایی و مشورتی دنبال شود.

,

ححت الاسلام محمد علی ارزنده افزود: در استان ۷۰۰ میلیون تومان برای فعالیت های قرآنی اختصاص یافته که از این مبلغ هیچ اعتباری نصیب شهرستان نشده و این نیازمند پیگیری مسئولین مربوطه است.

,

وی در ادامه به هدف گذاری و برنامه ریزی در خصوص فعالیت های قرآنی تاکید کرد و به تاثیر فرهنگ قرآنی در جامعه کنونی اشاره کرد و گفت: جلسات منظم ماهیانه با حضور قاریان باید برگزار شود تا مسائل و مشکلات این حوزه حل شود و بتوان به صورت مشورتی مشکلات این حوزه را نیز حل کرد و در بحث گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه خوب عمل کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه