اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

افزایش قیمت اونس جهانی طلا پس از انتخابات آمریکا

افزایش قیمت اونس جهانی طلا پس از انتخابات آمریکا
یک کارشناس اقتصادی گفت: به نظر می‌رسد افزایش قیمت اونس جهانی پس از انتخابات آمریکا دور از دسترس نباشد و از طرف دیگر محدودیت صادراتی کالا موجب گرانی نرخ ارز شد.
[

به‌گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مرتضی زمانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به این‌که اگر محدودیت صادراتی کالا رفع شود، اظهار کرد: دولت باید اجازه صادرات به برخی از اقلام که ممنوعیت صادرات را دارند بدهد تا در آن زمان شاهد ورود ارزهای صادراتی به کشور و کاهش نرخ ارز خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,

وی با انتقاد از عملکرد دولت در بسته‌شدن کانال‌های ارزی و افزایش نرخ ارز گفت: به نظر بنده دولت باید اجازه صادرات محصولات کشاورزی را صادر کند تا شاهد ورود ارزهای صادراتی به کشور و کاهش چشمگیر نرخ ارز در بازار باشیم.

,

این کارشناس اقتصادی افزود: درباره بازار سکه و طلا باید به این نکته مهم اشاره کنم به دلیل محدودیت بانک مرکزی برای خرید طلا تا ۱۵ میلیون تومان حساسیت‌ها در بازار طلا و سکه بالا رفته که وقوع این اتفاق یک شوک عجیبی را به بازار سکه و طلا وارد کرد. در حقیقت بانک مرکزی مبادلات را از ریال به سکه تغییر داد که وقوع همین اتفاق موجب شده است تا بازار سکه و طلا با افزایش قیمت روبرو شوند.

,

زمانیان گفت:دولت باید اجازه دهد کالاهایی که مزیت صادراتی دارند به کشورهای همسایه صادر شوند تا با بازشدن کانال‌های ارزی شاهد ورود ارز به کشور و کاهش چشمگیر نرخ ارز در بازار باشیم.

,

این کارشناس اقتصادی به انتخابات آمریکا و آثار آن بر بازار طلا و سکه اشاره کرد و افزود: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که نرخ اونس جهانی طلا در ماه‌های گذشته به شدت رشد کرد و در شرایط کنونی این نرخ با ثبات نسبی روبروست. از طرف دیگر افزایش نرخ اونس جهانی طلا می‌تواند قیمت سکه و طلا را در بازار ایران گران کند که تا پس از برگزاری انتخابات آمریکا وقوع چنین اتفاقی دور از دسترس نیست.

,

زمانیان تصریح‌کرد: برای افزایش نرخ طلا و سکه در بازار داخلی کشور نمی‌توان عدد خاصی را درنظر گرفت اما به نظر بنده احتمال رسیدن نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به حدود ۲ میلیون تومان برای اواخر امسال دور از دسترس نیست.

,

انتهای پیام/* 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه