اخبار داغ

بررسی اهمیت فضای مجازی از دیدگاه فعالان فضای مجازی هرمزگان؛

رعایت تقوای الهی و توکل به خداوند از شاخصه‌های افسران جنگ نرم است

رعایت تقوای الهی و توکل به خداوند از شاخصه‌های افسران جنگ نرم است
افرادی که در مسیر فضای مجازی و جنگ نرم آن هستند باید بیش از فرماندهان جنگ سخت و حتی شهید قاسم سلیمانی تلاش کنند، حاج قاسم که در تمام صحنه های جنگ سخت حضرت فاطمه زهرا(س) را حاضر و ناظر می دید اکنون افسرجنگ نرم باید این توسل را بیش از پیش داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ فضا؛ مجازی است جبهه اش نرم است و امکانات نرم افزاری دارد فرماندهانش را افسران جنگ نرم نامیده اند و دشمن دیگر با جان های مردم کاری ندارد او فرهنگ، اندیشه، رفتار و حتی نوع پوشش مردم را نشانه گرفته است و ترکش هایش را به  سبک زندگی آنها وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در این بین اما هر فردی که زخمی شود و دچار این هجمه های فرهنگی شود مرگش تدریجی و براساس یک مدار صفردرجه است، او به قدری در این منجلاب فکری دست و پا می زند که دیگر خود را در بن بست فرهنگی می بیند و قادر به حل مسئله نمی باشد و اینجا است که اهمیت فعالان فضای مجازی بیش از پیش نمایان می شود.

,

در همین رابطه حجت الاسلام والمسلمین موسی پولادی مسئول حوزه نمایندگی ولی ‌فقیه سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در نشست هم اندیشی مدیران و فعالین فضای مجازی بسیج که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزارشد اظهار کرد: در طول تاریخ بشر دائما در حال پیشرفت و تحول است و اگر بخواهد از افتخارات خود بگوید قطعا فضای مجازی را نام می برد دنیای مجازی که حضرت آقا فرمودند اصل دنیای حقیقی است.

,

مسئول حوزه نمایندگی ولی ‌فقیه سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان افزود: زمانی گذشتگان ما فکر می کردند پیشرفت زیادی کرده اند رادیویی داشتند و با آن خبر و برنامه ها را گوش می کردند و تصورشان بر این بود که به همه چیز دست یافته اند، پس از آن تصویر و اکنون نیز بستر اینترنت رونمایی شد، در ابتدا فقط برای امکانات و مسائل نظامی بود اما بعدها در مسائل پزشکی، هواشناسی، کشاورزی، علمی و غیره نیز استفاده شد و اکنون اکثریت بشر از آن بهره مند است.

,

پولادی ادامه داد: در ابتدا قبل از اینکه فرهنگ استفاده از این شبکه های مجازی ایجاد شود، در اختیار بشر قرار گرفت که یک سرگردانی و به هم ریختگی را در آن ها ایجاد کرد به ویژه در کشورها و بین ملت هایی مانند ایران که ارزش های خاصی را در زندگی خود دارند در اخلاق، منش و رفتار اسلامی و دینی آنها تاثیر گذاشت که باعث شد افسران جنگ نرم میدان دار دفاع از ارزش های الهی و اسلامی در این بستر شبکه های اجتماعی و جنگ نرم باشند و آن را مدیریت کنند که کاری طاقت فرسا و پیچیده ای است.

,

وی اضافه کرد: زمانی که در جنگ نظامی و سخت درگیری ایجاد می شود افرادی که میدان دار هستند از داشته های خود دفاع می کنند، اگر کسی کشته شد و جان خود را از دست داد شهید می شود و علم افتخارآن کشور است اما مسیر جنگ نرم سخت است و پیچیدگی های خاص خودش را دارد.

,

, ,

رعایت تقوای الهی، توسل و توکل به خداوند از شاخصه های افسر جنگ نرم است

, رعایت تقوای الهی، توسل و توکل به خداوند از شاخصه های افسر جنگ نرم است,

مسئول حوزه نمایندگی ولی ‌فقیه سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان تصریح کرد: از شاخصه های یک افسر جنگ نرم در بستر فضای مجازی رعایت تقوای الهی، توسل و توکل به خداوند است که بدون این ارزش ها صبرو استقامت و تحمل در مسیر حق و حقانیت ممکن نیست.

,

پولادی خاطرنشان کرد: عده ای معتقد بودند فضای مجازی آلوده است و نباید وارد آن شد و اگر حضوری هم هست در نرم افزارهای داخلی باشد که حرف بسیار بی جایی است مگر می شود شما به عنوان راهنما، افسر، فرمانده و فردی که می خواهد این فضا را مدیریت کند از جبهه مقابل بی اطلاع باشد؟ چه بخواهیم و نخواهیم اکثر مردم در بستر نرم افزارهای طرف مقابل هستند که از هشدارهای جدی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که باید پاسخ خدا، شهدا و قرآن را بدهیم.

,

وی ادامه داد: این حرف به معنی تبلیغ نرم افزارهای خارجی نیست، توسعه شبکه های داخلی تخصص فرد دیگری است و باید به جایی برسیم که به لحاظ آن توانمندی های نرم افزاری در حدی باشیم که خود به خود به سمت آنها رفته و برنامه های خارجی را رها کنیم.

,

, ,

پولادی با تاکید براینکه فضایی مجازی آلوده به انوع و اقسام فتنه های آخرالزمانی است و الزاما باید در آن حضور داشته باشیم، افزود: مسائلی که در بستر شبکه های مجازی وجود دارد چیزی نیست که از یک جای دیگر آمده باشد، پیش تر نیز بوده است در طول تاریخ بشر انحرافات و زمینه های فساد وجود داشته است و آیه به آیه قرآن حتی به برخی اقوام مانند لوط نیز هشدار داده است.

,

مسئول حوزه نمایندگی ولی ‌فقیه سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اکنون بشر در شبکه های اجتماعی اختیار دارد با هر نقطه از دنیا ارتباط داشته باشد و هر نوع اطلاعاتی را از دیدگاه های مختلف اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در آن واحد دریافت کند که یک توانمندی است اما در کنار همین ارزش ها شیاطین که پیوسته به دنبال انحراف بشریت بودند با سرعت و حجم گسترده تری نسبت به گذشته فعالیت می کنند.

,

وی ادامه داد: افرادی که در این مسیر هستند باید بیش از فرماندهان جنگ سخت و حتی شهید قاسم سلیمانی تلاش کنند، حاج قاسم که در تمام صحنه های جنگ فاطمه زهرا(س) را می دید اکنون افسرجنگ نرم باید این توسل را به توان داشته باشد باید توجه داشته باشیم نسلی که اکنون به نسل های بعد انتقال می دهیم درنگرا، گوشه گیر و سرگرم بازی های بسیار جذاب و خطرناک شده است و تحرک جسمی را از آنها گرفته است دیگر شور و شعف و پویایی را ندارند.

,

پولادی افزود: باید فرماندهان جنگ سخت را الگوی خود قرار دهیم و در عین مراقبت از خود در این فضا حضور داشته باشیم و دائما پاسخ شبهات را بدهیم و حرف اسلام و ارزش های دین را به گوش مردم برسانیم، در این بستراینترنت یک طرف شیاطین هستند و طرف دیگر افسران جنگ نرم نورانی که در یک کشمکش و جنگ و درگیری کسی پیروز است که توان بیشتری را بگذارد و انگیزه مضاعف و صبر و استفامت بیشتری داشته باشد که همیشه هم جبهه حق پیروز بوده است زیرا خدایی دارد که جبهه باطل ندارد.

,

, ,

اهمیت فرماندهان جنگ نرم از فرماندهان جنگ سخت بیشتر است

, اهمیت فرماندهان جنگ نرم از فرماندهان جنگ سخت بیشتر است,

پروفسور احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در این همایش اظهار کرد: اهمیت فرماندهان جنگ نرم در شرایط کنونی از فرماندهان جنگ سخت نیز بیشتر است مکتب و انقلاب ایران آن چیزی که است برگرفته از مکتب امام حسین(ع)، عاشورا و شهادت است، اگر امام حسین(ع) نبود از انحرافات دین اسلام جلوگیری نمی کرداکنون دیگر چیزی از اسلام باقی نمی ماند و هر فردی که در این مکتب باشد به سر منزل مقصود می رسد.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در تبیین اهمیت فضای مجازی افزود: زمانی که ولی فقیه زمان که جانشین امام زمان (ع) است می فرماید «اگر رهبر نبودم مسئولیت فضای مجازی را در این کشور عهده دار می شدم» نشان از اهمیت فضای مجازی دارد که تمام زندگی مردم و فضایی که اکنون شکل گرفته است را در برگرفته است، از زمانی که انسان ها بیدار می شوند و چشم باز می کنند در فضای مجازی هستند به گونه ای که تمام روح و روان آنها را فضای مجازی تسخیر کرده است بنابراین لازم است خود را مجهز و آماده این فضا کنیم.

,

کامرانی با تاکید براینکه در همه اشکال فضای مجازی باید جدیدترین تکنولوژِی آن را که در دنیا و فضای مجازی است، بشناسیم تا بتوانیم مقابله به مثلی برای داشته باشیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از همان ابتدا که رهبری را به دست گرفتند در اهمیت به نخبگی، تکنولوژی، فناوری و مسائل روز جهان صحبت کردند که در بیانیه گام دوم نیز به علم، پژوهش و فناوری توصیه های بسیاری دارند، به اندازه کافی در دوره قاجار و پهلوی از این گردنه عقب افتاده ایم اما حالا باید جبران کنیم و در حوزه فضای مجازی هم هست این فناوری ها را باید به روز کنیم.

,

وی با اشاره به تاکید معظم رهبری(مدظله العالی) به دولت مبنی بر تشکیل شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: شبکه های مجازی اکنون در زندگی تمام مردم جهان نفوذ کرده است و اکثر جوان ها نیز برای استفاده از برخی سایت ها از فیلتر شکن استفاده می کنند در کشور چین دیگر نمی توانید از ایمیل یاهو یا جی میل استفاده کنید و برای استفاده از این نرم افزارها باید از فیلتر شکن استفاده کنید حتی ایمل آنها نیز چینی و شبکه اطلاعاتی آن ها مخصوص به کشور خودشان است.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خاطرنشان کرد: آنها می دانند که چه دنیایی از فساد، فحشا، اشاعه هر گونه بدی و خوبی پشت آن نهفته است که تاکید بر شبکه ملی اطلاعات بر این موضوع است، اگر فکر و ذهن جوان امروزی فقط بر مسائلی باشد که تخریب کننده است دیگر سراغ آن ارزش های فردی و اجتماعی نمی رود و او را سردرگم کژی ها خواهد کرد.

,

مطالبه گری جوان ایرانی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

, مطالبه گری جوان ایرانی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات, مطالبه گری جوان ایرانی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات,

کامرانی ادامه داد: جوان ایرانی باید مطالبه گر باشد و از مسئولین بخواهد تا هرچه سریعتر شبکه ملی اطلاعاتی را راه اندازی کند، جنگ اکنون نرم و سایبری است و مانند جنگ نظامی نیست که با توپ و تفنگ و اسلحه باشد، نقش انسان های ولایی و ارزشی این است که باید جایگزین آنها را در جامعه پیدا کند تا دفاع متناسب را نیز داشته باشد.

,

وی اضافه کرد: جنگ فضای سایبر باید در زمان باشد و بلافاصله جواب را بفرستد روز جمعه رئیس جمهور امریکا لفاظی کرده ملت ایران را تهدید کرده است شخصیتی که اگر اصل شخصیت آن را بخوانید از داشته های خود می گوید که بزرگترین قمارخانه های دنیا را هدایت می کند، از مراکز فساد و فحشا که چهره واقعی آمریکا است و اینگونه صحبت با ملت ایران نشان می دهد که او هنوز ایران و اسلام حسینی(ع) و واقعی را نشناخته است.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس افزود: آمریکا اسلام سازشگر و آمریکایی را مقابل خود می بیند درصورتی که نمی داند اسلامی که در ایران و در جهان است حسینی(ع) است و مکتب آن شهادت است اگر تاریخ ایران را بررسی کنند اینگونه با مردم و رهبر آنها صحبت نمی کنند.

,

کامرانی ادامه داد: بزرگان جهان و آمریکا می دانند که آمریکا رو به افول است و نمونه بارز آن عدم مدیریت صحیح در جریان کرونا بود که بزرگترین آمار تلفات را در پی داشت اختلافات درونی آمریکا نیز ضعف دیگری است که پیش تر هم اتفاق افتاده بود اگر این جنگ مجدد رخ دهد فروپاشی این امپراتوری را دارد، آمریکا که خود را تمدن جدید می شناسد از بین می رود و تمدن بعدی همان تمدن نوین اسلامی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از آن نام می برد.

,

آماده برقراری تمدن نوین اسلامی هستیم

, آماده برقراری تمدن نوین اسلامی هستیم, آماده برقراری تمدن نوین اسلامی هستیم,

وی تصریح کرد: باید خود را برای برقراری تمدن نوین اسلامی آماده کنیم زیرا امر مهمی است، در همین فضای مجازی کشورهای آفریقا، ماداگاسکار، آمریکا و حتی لس آن جلس مراسمی را برای برپایی محرم می گیرند که نشان می دهد اسلام دارد دوباره شکل می گیرد، حتی ایده پردازهاو تئوریسین های آن ها می گویند که غول اسلام مجدد قدرت می گیرد و به گونه ای است که تمدن نوین اسلامی است.

,

کامرانی که تلاش و کوشش را رمز رسیدن به موفقیت می داند، اظهار کرد: باید برای رسیدن به آنچه که به آن علاقه داریم و ماموریت و تخصص ما است وقت و زمان بگذاریم نباید زمان را از دست بدهیم و باید به تمام نرم افزارها مسلط باشیم، طوفان فکری را جدی بگیریم و به تمام زوایای حوزه سایبری مسلط باشم و خود را به روز و در این امر فکر و اندیشه کنیم.

,

پژوهشگر برتر صنعت دریانوردی ایران تصریح کرد: انسان های بسیاری در جامعه زندگی می کنند اما تعداد افرادی که کارها و برنامه های خود را با فکر و درایت مدیریت می کنند اندک است نباید از کنار اتفاقات جامعه به سادگی گذشت بلکه باید نسبت به مسائل درون جامعه، خانواده و محیط اطراف حساس بود و صحت مطالب را ریشه یابی کرد، اگر به اعتقاد راسخی رسیدید روی آن پافشاری کرده و آن را اشاعه دهید، از نیروی جوانی استفاده کنید و انرژی آن را به بطالت نگذارید ورزش و علم نیز روح انسان را جلا می دهد از آن غافل نشوید.

,

, ,

ایجاد انقلابی جدید با هشتک «حب الحسین یجمعنا»

, ایجاد انقلابی جدید با هشتک «حب الحسین یجمعنا»,

محمود صباحی زاده معاون فرهنگی وهنری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز اظهار کرد: فرزندان انقلاب اسلامی در فضای مجازی و توییتر و با ثبت هشتک «حب الحسین یجمعنا» طوفانی از امید را به پا کردند که به نوعی می توان گفت انقلاب جدیدی را در این عصر و زمانه و جنگ نرم سایبری ایجاد کردند.

,

معاون فرهنگی وهنری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس افزود: ویلیلام مایر، ژنرالی که روانکاو ارتش آمریکا بود واقعه ای را از جنگ بین کره و آمریکا پرده برداری کرد که در این تحقیقات به نتایج بسیار مهمی رسید، وی دریافت که سه تکنیک خبرهای بد، جاسوسی از دوستان و خدماتی که می توانستند به یکدیگر داشته باشند اما دریغ کردند و بیان این خیانت در انظار عمومی امید را از آنها می گیرد، عزت نفس آنها را از بین می برد و از اعتبار و احترام آنها نزد یکدیگر می کاهد که عامل مرگ خاموش در زندانی های امریکایی شده است.

,

آمریکا می خواهد امید را از مردم ایران بگیرد

, آمریکا می خواهد امید را از مردم ایران بگیرد, آمریکا می خواهد امید را از مردم ایران بگیرد,

صباحی زاده ادامه داد: اکنون نیز رویکردی که امریکا با کشور ایران دارد همین است او می خواهد امید را از نسل و ملت ایران بگیرد که در این امر از حوزه فضای مجازی وارد شده است، پیام هایی حاوی نا امیدی و خدشه دار کردن عزت نفس و اعتبار مردم که شخصیت آن ها را تحت الشعاع قرار می دهد.

,

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس و برپایه نابودی هدف دشمن، وظیفه اصلی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد امیدواری و امید بخشی در جامعه است، چهاراستراتژی دانشگاه آزاد در فصول پاییز امیدآفرینی و استکبارستیزی، خودباوری، جهاد، سبک زندگی ایرانی اسلامی، بصیرت و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی است که از طریق فضاهای مختلف از جمله سایبری و مجازی و ابلاغ آن به نسل جدید دانشجو است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه