اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبر داد؛

کاهش نسبی تمام حوادث نسبت به سال گذشته

کاهش نسبی تمام حوادث نسبت به سال گذشته
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از کاهش نسبی تمام حوادث نسبت به سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صفی‌اله کرامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: حدود ساعت 15:02 بعدازظهر روز شنبه (سوم آبان‌ماه)، یک زلزله 3.8 ریشتری در نوبران استان اراک، اتفاق افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از آن در ساعت 15:04 زلزله دیگری به بزرگی 5.4 ریشتر در 29 کیلومتری آوج، 30 کیلومتری آبگرم، 107 کیلومتری همدان و 114 کیلومتری قزوین اتفاق افتاد که در شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره استان زنجان نیز کاملا احساس شد.

,

کرامتی افزود: این زلزله در شهرستان زنجان آنچنان احساس نشد.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: بلافاصله پس از وقوع این زمین‌لرزه‌ها به فرمانداران شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره اعلام شد که بررسی‌های لازم را انجام دهند که آسیب و مشکلی برای شهروندان و روستاییان جنوب ابهر و شرق خدابنده، اتفاق نیتفاده باشد.

,

وی اظهار داشت: این موضوع به تمام دستگاه‌های اجرایی نیز اعلام شد که آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت نیاز، وارد عمل شده و تصمیمات مقتضی برای امداد و نجات شهروندان، اتخاذ شود.

,

کرامتی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ خسارتی در هیچ یک از نقاط استان وارد نشده بود، خاطرنشان کرد: تقریبا می‌توان گفت زلزله‌ای که در سال 81 اتفاق افتاده و موجب بازسازی و نوسازی ساختمان‌های نامقاوم آن مناطق شده بود، امروز آن ساختمان‌های مقاوم، جواب پس داد و خسارتی ایجاد نشد.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری تاکنون تمام حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، گفت: آتش‌سوزی مراتع 50 درصد از نظر وسعت و 90 درصد از نظر تعداد، کاهش یافته است.

,

وی اظهار داشت: امسال وقوع سیل نیز نسبت به سال گذشته کمتر بود زیرا سال گذشته، بارش‌های رگباری زیادی داشتیم ضمن اینکه در سال گذشته، تمهیدات و تدابیر خوبی اندیشیده شده و لایروبی‌های خوبی صورت گرفته بود که در کاهش خسارت‌های سیل، موثر بود و سبب شد تا امسال با چالش و تنش زیادی مواجه نشویم.

,

کرامتی خاطرنشان کرد: زلزله دیروز طی سال‌های اخیر، اولین زلزله‌ای بود که نزدیک استان زنجان اتفاق افتاد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه