اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی:

لزوم الکترونیکی کردن خدمات/بازدید و پایش امور شهرستان ها وظیفه مدیران کل است

لزوم الکترونیکی کردن خدمات/بازدید و پایش امور شهرستان ها وظیفه مدیران کل است
محمدعلی شجاعی با تاکید بر لزوم الکترونیکی کردن ارائه خدمات برای شهروندان گفت: مدیران کل استان فهرست خدماتی که باید الکترونیکی شوند را آماده کنند و در جلسه شورای اداری استان گزارش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، محمدعلی شجاعی،استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: استان خراسان شمالی در مقایسه با دیگر استان ها و حتی دنیا در زمینه حرکت به سوی تبدیل شدن به شهری هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم بد جور عقب است و در این زمینه خیلی نیز دیر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

شجاعی افزود: این در حالی است که الکترونیکی کردن خدمات از وقوع بسیاری از اتفاقات و افزایش هزینه ها برای خانوارها می کاهد.

,

وی تصریح کرد: البته شیوع بیماری کرونا نیز ثابت کرد که بهره برداری از دست آورد اینترنت و هوشمندسازی شهرها در مدیریت شهری و ارائه آسانتر خدمات به مردم تا چه حدی ضروری است و هوشمندسازی شهرها اقدامی فانتزی نیست.

,

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه طرح جامع خدمات الکترونیکی خراسان شمالی تدوین و تهیه شده است، بنابراین تمامی مسئولان اجرایی استان موظف به اجرای آن هستند.

,

شجاعی گفت: در جلسه شورای اداری استان تمامی مدیران کل استان باید گزارش دهند که کدام خدمات دستگاه خود را برون سپاری و ارائه الکترونیکی کرده اند و کدام خدمات دستگاه اجرایی آنان باید برون سپاری و الکترونیکی شوند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود، مدیران کل استان را مخاطب قرار داد و از عمل برخی از آنان که ماه ها به شهرها و روستاهای استان برای پیگیری امور و رفع مشکلات مردم حضور نیافته اند به طور جدی انتقاد کرد.

,

وی گفت: گزارش شده است که برخی از مدیران کل استان شش ماه به شش ماه نیز به شهرستان ها سر نمی زنند تا در جریان امور حوزه خود و دغدغه های مردمی قرار گیرند.

,

استاندار خراسان شمالی با طرح این سوال که شما چه می کنید؟ عنوان کرد: بازدید میدانی از وضعیت شهرستان ها، سر زدن به مردم و شنیدن دغدغه های آنان و ارزیابی عملکرد ادارات شهرستانی از وظایف شما است.

,

وی اعلام کرد: تمامی مدیران کل استان باید برنامه زمان بندی شده ای را در زمینه سفر به شهرستان و برگزاری دیدار مردمی با مردم را به استانداری ارائه دهید و به آن عمل کنید.

,

شجاعی در ادامه به فرمانداران نیز اشاره کرد و گفت: فرمانداران شهرستان ها نیز موظف هستند که شهرداری ها را به حرکت درآورند تا یک تحول در بودجه ریزی شهرداری ها برای ارائه خدمت به مردم اتفاق افتد.

,

وی افزود: اتفاق مهم در شهرداری ها ایجاد درآمد پایدار جدید برای آنان است.

,

استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی این موضوع را پیگیری و پایش کند.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه