اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

صف طولانی خروج از بورس، ضرر بیشتری به دنبال دارد/ادامه نوسانات در بازار سرمایه

صف طولانی خروج از بورس، ضرر بیشتری به دنبال دارد/ادامه نوسانات در بازار سرمایه
سپهوند، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد لرستان گفت: صف طولانی خروج از بورس، ضرر بیشتری برای سهام داران به دنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سپهوند در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: بازار بورس مکانی برای مشارکت سرمایه های کشوردر فرآیند تولید و ایجاد ثروت در یک کشور است که در یک اقتصاد افراد به جای سرمایه گذاری در بازارهای پولی، از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد بورس می شوند و سرمایه های خود را به سمت تولید و ایجاد ثروت در کشور سوق می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در کشور ما رقیب برای بازار بورس زیاد است و در بورس از دو محل افزایش قیمت سهام و سود شرکت های تولیدی تامین می شود که سود شرکت های تولیدی برای هر سهم بورس بسیار مهم است.

,

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد لرستان عنوان کرد: برخی از شرکت ها سهام را وارد بورس کردند و روند افزایش قیمت پیدا کرد و با بالا رفتن سود سهام ها، افراد زیادی وارد بورس شده و همه سرمایه خود را برای خرید سهم ها هزینه کردند که برخی از این شرکت ها زیان ده هم بودند.

,

وی بیان کرد: برخی از شرکت های حقوقی در نوسان بازار بورس نقش دارند که در ابتدا با بالا رفتن سود سهام مردم را ترغیب کردند و بعد از مدتی بازار بورس دچار نوسان و افت شد؛ در حال حاضر روند سقوط بورس ادامه دارد و این در حالیست که بازرهای رقیب مانند سکه و طلا رشد داشته اند و پیش بینی می شود فعلا این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

,

سپهوند با اشاره به حباب در بازار بورس گفت: بازار بورس حباب دارد و با توجه به شرایط بازار، خروج از بروس توصیه نمی شود چرا که هر چه صف فروش طولانی تر شود ضرر سرمایه گذاران حقیقی بیشتر می شود.

,

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: بیش از ۴٫۵ میلیون سهام دار در بورس فعال هستند و بسیاری از افراد در این مدت در بورس به عنوان شغل دوم تلاش کردند. بازار بورس حمایت و برنامه ریزی نیاز دارد و پیش بینی می شود این نوسانات ادامه داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه